Ehkäisykapseli vai joku muu vaihtoehto?

Vierailija

Miten teillä muilla on toiminut?
Mulla alkaa usko loppua tämän kapselin kanssa. On ollut nyt kaksi vuotta. Ensimmäisen vuoden aikana vuoti lähes taukoamatta ja sen jälkeen noin 2-3 viikon välein on tullut tosi runsaat menkat, jotka kestää 8-12 päivää. Yhdessä välissä oli reilun kuukauden tauko ja silloin elättelin toiveita, että loppuisi vuodot kokonaan, mutta ei todellakaan :(
Kierukan kanssa oli samaa vuotoa jatkuvasti, ehkäisyrenkaan käytön aikana tulin raskaaksi ja e-pillerit ei sovi (suvussa paljon veritulppia). Täytän kohta 30 vuotta ja mietin, että mahtaisinko saada sterilisaation. Lapsia 2 ja enempää en halua, eikä olisi järkevää hankkia sairauteni takia.

Kommentit (7)

Vierailija

Sterilisaatiota voit pyytää kun olet sen 30v täyttänyt. Nyt sulla ei vielä täyty myöntämiskriteerit iän ja lapsiluvun osalta.

juujuu

Mulla eka kapseli vuodatti vähän väliä mutta sseuraavan kanssa meni paremmin. Kolme implanonia ollut ja pian vaihdetaan toinen Nexplanon ja tämä ollut kyllä parempi. Jadelleja en ole edes halunnut kokeilla, kun niistä olen lukenut niin paljon huonoa.

Vierailija

Mulla nexplanon vuodatti myös jatkuvasti sen reilun vuoden mitä sitä kestin. Unohtamatta tietysti kapselin aiheuttamaa totaalista sekoamista, haluttomuutta ja kapselin myötä ilmestyneitä emätintulehduksia.. Fun fun fun.

Ehdota miehellesi sterilisaatiota! Miehelle teknisesti helppo toimenpide.
Mä haluaisin kokeilla hormonikierukkaa mutta en uskalla koska sen kanssa käy taatusti samalla lailla.

Vierailija

Mulla myös ekan kapselin kanssa oli tosi epäsäännöllistä vuotoa. Saattoi kestää kaksikin kuukautta ja sen jälkeen ei taas mitään. Menkat tuli jos tuli ja saattoi kestää kauan tai pari päivää.
Mutta mulla just vaihdettiin uuteen muutama kuukausi sitten, sen jälkeen tuli yhdet menkat, kesti sen 5pv. Muutenkin olo on vähän erilainen tän uuden kanssa, paino on tippunut ja turvotus laskenut, halujakin on paljon. En tiedä onko "korjanneet" kapselia jotenkin sen kolmen vuoden aikana. Tuntuu ihan eri laitteelta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat