Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi miespuolinen työkaveri ei katso silmiin?

Vierailija

Mulla on suunnilleen samanikäinen työkaveri, jonka kanssa ollaan melko paljon tekemisissä. Nyt mua on alkanut viime aikoina häiritsemään/ihmetyttämään, että miksi hän välttelee katsettani, kun juttelemme. Jos juttelen naisten kanssa niin vastaavaa ongelmaa ei ole. Lisäksi olen huomannut vähän samanlaista käytöstä toiseltakin miespuoliselta kollegaltani. Oletteko te koskaan huomanneet samaa ja saatteko selville, että mistä se johtui?

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Myönnän että jos joudun keskittymään siihen, mitä sanon, unohdan katsekontaktin tai otan sen vasta lauseen lopussa. Ihan riippumatta kenen kanssa juttelen, olkoon vaikka oma äiti.

Vierailija

Toisille katsekontaktin ottaminen on vaikeaa, sekä miehillä että naisilla esiintyy tätä. Itselläni on yksi miespuolinen työkaveri, joka jutellessa katsoo muualle, samoin yksi kaverini (nainen) tekee tätä. Saattaa olla jonkinlaista asperger-piirteisyyttä, jos siis muutenkin poikkeava vuorovaikutus. Mutta esim. tuo oma työkaverini ei muuten vaikuta assilta, jostain syystä hän ei vaan tykkää katsoa silmiin.

Vierailija

Eiköhän ap nyt hakennut vastaukseksi että miehet ovat niin tulisesti rakastunneita sinuun etteivät kertakaikkiaan kykene edes vilkaisemaan sinua kohden!Saati sitten silmiin katsomaan johan siinä pettäisi itsehillintä.

Vierailija

Jos mietit, onko nää miehet ihastuneita sinuun, niin oman kokemuksen mukaan ihastuneet miehet oikein hakevat katsekokntaktia, mutta sitten joskus, kun on muita paikalla, välttelevät sitä, kun eivät halua paljastua muille. Jos aina välttelee, niin tuskin on kiinnostunut vaan paremminkin päinvastoin haluaa osoittaa ettei kiinnosta.

Vierailija

Esimerkiksi minä en katso naisia silmiin sen vuoksi, että ei synny käsitystä, että olisin kiinnostunut hänestä ja näin loukkaisi hänen tunteitaan. Yleensä käännän pääni muualle jos nainen tulee jossain vastaan, mieluummin putoan vaikka kaivoon kuin katson sitä naista silmiin ja saan osakseni taas oksennusilmeitä ja/tai naurua. Tasa-arvon vuoksi en oikein katsele miehiäkään silmiin. Joskus huomaan, että silmäni haluaisivat katsella naisten silmiä, mutta järki sanoo, että "ÄLÄ HELVETISSÄ TEE SITÄ HYVÄ MIES!!" En sitten tee. Minulla on kaiken muun lisäksi vielä niin rumat silmätkin, että en halua muiden kiinnittävän niihin(kään) huomiota.

Terveisin Naispelko22

Vierailija

Katseen välttely voi olla oire ihastuksesta ainoastaan, jos on tosi ujo mies kyseessä. Mutta silloinkin tuijottelisi sinua kauempaa niin, että varmasti huomaat.

Vierailija

Voi johtua vaikka mistä. Minusta se on hassua että miehet tulkitsevat vaikka mitä kiinnostukseksi, vaikka vain katselisi päin joskus tai hymyilisi. Mutta syitä siihen miksei hae katsekontaktia voi olla myös ihan tapa vain. Mun on joskus hankala muodostaa lauseita jos katselen toista päin. Voihan ne olla kiinnostuneitakin tai sitten jos olet kovinkin viehättävä niin hämääntyä siitä

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Katseen välttely voi olla oire ihastuksesta ainoastaan, jos on tosi ujo mies kyseessä. Mutta silloinkin tuijottelisi sinua kauempaa niin, että varmasti huomaat.

Ns. turvallisen välimatkan päästä -ihailu. Been there...

Naispelko23
Seuraa 
Liittynyt22.11.2015

Vierailija kirjoitti:

Vahva tämä. Ujona poikana en uskalla ottaa kontaktia siihen ihastukseen, en siksi ettei se nainen saa ihastusta selville ja suutu pahasti. Tyydyn tuijottelemaan sitten kauempaa, joka on noloa ja ihan vitun tyhmää, koska ihan varmasti se nainen sen jossain vaiheessa huomaa, että tuo kyylä vaanii tuolla puskan takana jatkuvasti. En usko, että riemastuu juurikaan enempää kuin jos tuijottelisin ihan avoimesti metrin päästä. No ainakin minulla on sellainen 20m etumatkaa jos lähtee vihaisena perääni, ja onneksi naiset on yleensä aika heikkoja fyysisesti eli ei varmaan jaksa kovin painavia esineitä heittää kovin tarkasti minua kohti niin pitkälle.

Eikä se kaukaa tai läheltä tuijottelu ole kovin fiksua siksikään, että haluaisi aina vaan unohtaa ne ihastukset, eikä velloa niissä kun mitään mahdollisuuksia ei ole.

HAA! Rekisteröidyin tänne, koska olen riippuvuuteni kanssa jos sillä tasolla etten kestä elää ilman AV:ta.

Terveisin Naispelko22

SE ON LOPPU NYT

stella
Seuraa 
Liittynyt27.10.2015

Se on ehkä keskittynyt duuneihin, ujo ja haluaa pitää asiat puhtaasti duunijutuissa. Ehkä hän ei ole kiinnostunut, varattu, tai ei vaan uskalla lähestyä.

Käyttäjä210
Seuraa 
Liittynyt9.11.2015

Vierailija kirjoitti:
Mulla on suunnilleen samanikäinen työkaveri, jonka kanssa ollaan melko paljon tekemisissä. Nyt mua on alkanut viime aikoina häiritsemään/ihmetyttämään, että miksi hän välttelee katsettani, kun juttelemme. Jos juttelen naisten kanssa niin vastaavaa ongelmaa ei ole. Lisäksi olen huomannut vähän samanlaista käytöstä toiseltakin miespuoliselta kollegaltani. Oletteko te koskaan huomanneet samaa ja saatteko selville, että mistä se johtui?

Ehkä sulla vaan on todella hyvännäköiset tissit. Itse olen mies ja tällaista näistä on vaikeaa katsoa silmiin.

Vierailija

Minua alkoi haitata miten yksi miespuolinen työkaveri katsoi työni aloittaessani ihan tavalliseen tapaan silmiin, mutta n. reilun kuukauden jälkeen alkoi välttelemään katsekontaktia ja minulle puhuessaan tuijotti pääasiassa johonkin otsaan, kaulaan tai sivulle pään ohitse.

Jäi kyllä häiritsemään, koska kenenkään muun miehen kanssa ei tuollaista ole tapahtunut koskaan ja pidän katsekontaktia normaalina sosiaalisena tapana toiselle puhuessa, oli sitten kyseessä nainen tai mies.

Vierailija

Lopettavatko miehet naisen silmiin katsomisen jos nainen osoittautuu jotenkin teille epämiellyttäväksi/omituiseksi/liian rumat silmät vai miksi ALUSSA on katsottu silmiin ja lopetettu jossain vaiheessa?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat