Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmiset luulevat itseään tärkeämmäksi kuin ovat?

Vierailija

Muista keskusteluista sideoffina.

En tajua, miten joku luulee olevansa niin tärkeä, että maailma kaatuu, jos ei saa jostain sähköpostista ilmoitusta heti ja vastaa siihen heti, niin että kaikki äänet on pidettävä aina päällä. Miten voitte käydä paskalla, saunassa tai vaikka hautajaisissa, vai lähdettekö kirkosta kesken kaiken vastaamaan?

Kun äitini kuoli 20 vuotta sitten, ei ollut vielä sähköposteja yleisessä yksityiskäytössä eikä kännyköitäkään kaikilla. Sain tiedon veljeltäni vasta kaksi tuntia tapahtuneen jälkeen, hän oli paikalla. En minä olisi pystynyt kuitenkaan äitiä syöksymään pelastamaan.

Entä mikä on sellainen työasia, että siihen on vastattava heti ja just? Jos olette vastuussa jostain isosta projektista, jossa kyseessä on elämä ja kuolema, eli duunari kysyy suunnilleen painanko punaista vai vihreää nappia, että tämä hilavitkuttimen turvaluukku aukeaa, niin ehkä sitten alkaa jo olla. Mutta mikä muu? Kertokaa nyt, mitä tapahtuu, jos vastaatte illalla tulleeseen työostiin aamulla tai luette sen vasta aamulla? Maanjäritys, tulva vai mikä? Relatkaa vähän, kyllä se tärkeytenne on itsenne luomaa illuusiota. Ette ole niin tärkeitä.
Sen ymmärrän, että lasten saavutettavissa on hyvä olla suhteellisen pian.

Kommentit (4)

Vierailija

No näinpä. Nyky-yhteiskunnan rytmi on hektisempi ja pidetään oletusarvona että kun se älyluuri on hankittu niin sitten sen kanssa ollaan naimisissa 24/7.

Vierailija

Tässä on musta kaksi eri asiaa.

1. Jotkut eivät osaa olla yhtään irti kännykästään ja tietsikastaan. Puhelimen tarkistaminen on refleksinomainen liike, joka tehdään parin minuutin välein ajattelematta asiaa lainkaan. He vastaavat puhelimeen epäsopivissa tilanteissa (esim. silloin, kun pitäisi keskittyä siihen sosiaaliseen tilanteeseen, jossa on livenä) ja ovat poissaolevia ja keskittymiskyvyttömiä.

2. Jotkut kuvittelevat olevansa töissään korvaamattomia. Oikeasti olemme kaikki korvaamattomia henkilökohtaisissa suhteissa, mutta KUKAAN meistä ei ole korvaamaton työelämässä. Siis ei kukaan. Yksikään ihminen maailmanhistoriassa ei ole tehnyt mitään, mitä joku muu ei olisi tehnyt, jos hän ei olisi.

Vierailija

No mulle se on se lapsi, jonka saavutettavissa on oltava. Ei se kovin monta kertaa påivässä soita, eikä kaikki mulle tulevat puhelut ole siltä, mutta silloin kun se soittaa, mun on vastattava.

Se on myös erityislapsi ja siksi saattaa soittaa myös opettaja, rehtori, psykolgi tai neurologi, ja niillekin on vastattava.

Töissä mä olen niin tärkeä, että siellä kyllä odottavatkin.

Vierailija

Lääkärin työssä voi olla kyllä kiireellistä ottaa kantaa nopeasti.
Mun mielestä on mukavaa saada vastaus heti, mutta yleensä ei haittaa vaikka kestäisikin. Sosiaalityöntekijälle meilailin joskus ja sain viikkoja myöhemmin vastauksen, että hän lopettaa työt ja siirtää kysymykset jollekulle. Asiat olivat suht kiireellisiä, mutta siihen on totuttu, että toimeentulotukiasiakasta ei kohdella kohteliaasti ja hyvin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat