Mistä te olette löytäneet onnen, joille perhe-elämä ei sitä tuonut?

Vierailija

Jostain ulkoisesta tai yleisestä vai jostain "suuremmasta voimasta"?

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha, eivät mistään.
t. perheellinen

Kuulostatpa v:mäiseltä tyypiltä.

Niin sellaisetkin, jotka eivät hyväksy KETÄÄN. Mulla on perhe koska itse halusin vaikken elämäni prinssiä löytänytkään. Nih. Ime siitä.

Vierailija

Surullista jos kuvittelee perheen perustamisen tuovan onnen. Jos sitä ei onnistu löytämään itsestään, niin se jos mikä on surullista. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Surullista jos kuvittelee perheen perustamisen tuovan onnen. Jos sitä ei onnistu löytämään itsestään, niin se jos mikä on surullista. 

Tätä ihmettelen itsekin kovin paljon. Ulkoistetaan oma onnellisuus perheenjäsenille.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha, eivät mistään.
t. perheellinen

Niin sellaisetkin, jotka eivät hyväksy KETÄÄN. Mulla on perhe koska itse halusin vaikken elämäni prinssiä löytänytkään. Nih. Ime siitä.

Et kuitenkaan kuulosta kovin onnellisinta, katkeralta ja aggressiiviselta ennemminkin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tätä ihmettelen itsekin kovin paljon. Ulkoistetaan oma onnellisuus perheenjäsenille.

No joillain nyt vain on niin paskat lähtökohdat. Pitääkö sitäkin oikein tulla ihmettelemään, jos olet oman itsesi kyennyt kasassa pitämään, täh? Tulee mieleen se blogi, jossa Kim Jong-Un katsoo asioita. Katsot yhtä typerän näköisenä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha, eivät mistään.
t. perheellinen

Et kuitenkaan kuulosta kovin onnellisinta, katkeralta ja aggressiiviselta ennemminkin.

No, se ei olisi erilailla vaikka olisin jättäytynyt perheettömäksikään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kyllähän ihminen on sosiaalinen olento ja sosiaaliset suhteet sekä perhe vaikuttavat onnellisuuteen, ei toki kaikilla, mutta useimmilla. Se ei nyt toki tarkoita sitä, että muut olisivat vastuussa onnellisuudesta, mutta muut voivat myös tuoda sitä.

Vierailija

En ymmärrä kysymystä. Siis kysytkö niiden ihmisten selviytymiskeinoja lapsettomuudesta, jotka eivät ole onnistuneet saamaan perheenlisäystä yrityksestä huolimatta? Vai niitä, jotka eivät koskaan ole edes halunneet perhettä tai yrittää lasta? Vai niitä, joilla on lapset, mutta perhe-elämä ja onni on syystä tai toisesta feilannut (ero, kuollut lapsi, huono parisuhde...)?

Olen lapseton nainen enkä ole koskaan halunnut lapsia. Onni tulee oikeastaan juuri siitä, ettei lapsia ole. Saa mennä ja tulla miten haluaa, voi olla upea parisuhde ilman stressaavaa tulevaisuudensuunnittelua, parisuhteen loppuminen ja erokin on helpompaa, mikään ei sido, saa matkustella mielensä mukaan, käydä viihteellä, muuttaa ja vaihtaa asuntoa/työpaikkaa ihan silloin kun täytyy ja huvittaa, saa olla omassa rauhassa, pitää koti juuri niin siistinä tai sotkuisena kuin haluaa, voi käydä erilaisissa harrastuksissa, voi hommata lemmikkieläimen jos haluaa, voi käyttää omat rahat ihan mihin haluaa, on hyvä kunto ja kroppa, tutustut helpommin uusiin mielenkiintoisiin ihmisiin, elämäsi ei tarvitse olla rutiininomaista - mutta voi olla jos niin haluat ja voit luoda itsellesi täysin omat rutiinit ja turvallisuudentunteen. Keksisin vaikka mitä yksityiskohtaisempiakin asioita, mutta siinä nyt ainakin ympäripyöreästi. Kysy vinkkejä, jaan mielelläni upeita kokemuksiani elämän varrelta, joihin ei todellakaan kuulu lapsia, ja joita ei olisi tapahtunut, jos olisi ollut lapsia.

Vierailija

Itse olen vielä niin nuori nainen (22) että ei ole perhettä, en tiedä miten sitten asiat tulevaisuudessa, toki haaveilen että muutaman vuoden päästä olisi se omakotitalo, hyvä mies ja pari muksua. mutta jos nämä eivät toteudu, voisin panostaa elämässä vaikka matkailuun, kiertää vähän jokakolkassa ja tehdä mitä huvittaa/mihin on varaa. :)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat