Lapsi lähtee huomenna Pariisiin
Koulun vaihto-ohjelma kyseessä. Tyttö on lukion ekalla eli 16-vuotias. Juttu on sovittu jo pari kuukautta sitten.
Ei kovin kiva tunnelma, mutta en halua tartuttaa häneen mitään pelkoja. Pidän pään kylmänä ja muistan, että paljon suurempi mahdollisuus hänellä on täällä vaikkapa kuolla auto-onnettomuudessa kuin terrori-iskussa Keski-Euroopassa....
Miten te suhtautuisitte?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Hei, Pariisissa ASUU useampi miljoona ihmisiä. Mietipä heitä.
Juu, juu... Tajuan asian mittasuhteet. Siksi ihmettelinkin vanhempia, jotka peruivat lastensa osaalistumisen tähän vaihtoon.
Muistan kun aikoinaan Estonia-onnettomuus oli ajankohtainen. Minulla ja miehelläni oli juuri seuraavaksi päiväksi liput Tukholman risteilylle. Tuttavapariskunta perui!
Ja kyllä se on sanottava, että ikävät fiilikset oli lähteä. Pelotti, kun laiva keinui... ei voi mitään, ihmisiä tässä ollaan omine irrationaalisine pelkoineen.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, älä tartuta pelkoa. Kaikki menee varmasti hienosti ja unohtumaton kokemus edessä. Pariisissa on parhaillaan todella tiukka valvonta, joten uskon että voit olla ihan rauhallisin mielin.
Itse olin siellä edellisen iskun aikaan. Siellä on niin paljon poliiseja ja sotilaita kaduilla, että ei tarvitse pelätä :)
Lisää tärkeilijöitä paikalla ja vielä hölmöjä sellaisia.
Joo. Tosi loukkaavaa tuoda ensikäden infoa tähän ketjuun. Kyllä tähän saa osallistua vaan Perähikiällä koko elämänsä viettäneet...
Ihan oikeasti, paljonko poliisit auttoivat niitä ihmisiä, jotka iskuissa kuolivat? Eivät yhtään, eivätkä voikaan. Vasta sitten poliisi ja pelastusväki tulee kuvaan, kun jotain on tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei? Mä asun Brysselissä ja moni ystäväni Pariisissa. Lakkaa tärkeilemästä ja rauhoitu.
Sinä kyllä tärkeilet vielä enemmän :D[/]
Höpsis. Yritin vain sanoa että aika moni ihminen elää täällä ihan sitä tavallista elämäänsä pysyvästi eikä pelkää. En pidä täällä asumista mitenkään erikoisena.
Ap:n tenava lähtee muutamaksi viikoksi pikku reissuun ja ap kuvittelee olevansa niin merkittävä henkilö että juuri heistä tulee draaman keskipiste.
Ja sinä kuvittelet olevasi merkittävä henkilö (kun se oikein piti mainita, missä asut) kun oikein asut siellä missä nyt asutkaan. Herranen aika, moni muukin asuu. Mutta sinun piti saada se mainita.
Niin. Sehän ei ollutkaan relevantti info tähän ketjuun? Sinä se vasta outo olet...
No ei minusta, tai sitten olisit voinut jättää sen tärkeilijäksi moittimisen pois. Olisit voinut huomauttaa, että moni asuu isoissa kaupungeissa, mikä nyt on kyllä aikamoinen itsestäänselvyys, sen ihan jokainen tietää. SInun piti saada näpäyttää aloittajaa ja samalla vähän nostaa itseäsi, kun asut missä nyt sitten asutkaan.
Minusta aloittaja kuulostaa henkilöltä joka tavallaan nauttii kun saa henk koht kosketuspintaa kerrankin tällaiseen vähän isompaan juttuun. Vain alemmuudentuntoiset suomalaiset pitävät jo ulkomailla asumisesta mainitsemista leuhkimisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka terrorismin riski on pieni niin ugandalaisen vävypojan saat 50% varmuudella :D
Ennemmin jonkun algerialaisen tai kiinalaisen sieltä löytää. Oma äitini sai tunisialaisen vävypojan. :)
Mitäs äiti sanoi? ;)
Oli iloinen kun saatiin asianajaja sukuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, älä tartuta pelkoa. Kaikki menee varmasti hienosti ja unohtumaton kokemus edessä. Pariisissa on parhaillaan todella tiukka valvonta, joten uskon että voit olla ihan rauhallisin mielin.
Itse olin siellä edellisen iskun aikaan. Siellä on niin paljon poliiseja ja sotilaita kaduilla, että ei tarvitse pelätä :)
Joo. Tosi loukkaavaa tuoda ensikäden infoa tähän ketjuun. Kyllä tähän saa osallistua vaan Perähikiällä koko elämänsä viettäneet...
Ihan oikeasti, paljonko poliisit auttoivat niitä ihmisiä, jotka iskuissa kuolivat? Eivät yhtään, eivätkä voikaan. Vasta sitten poliisi ja pelastusväki tulee kuvaan, kun jotain on tapahtunut.
Samaa mieltä kanssasi ^. Olen edellä toisena kirjoittanut Pariisissa asuva. Iskua ei voi ennakoida, mutta tällä hetkellä on todella suuri valvonta, jotta tapahtumat eivät toistuisi. Jos joku haluaa tehdä toisen iskun, on se paljon vaikeampaa nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka terrorismin riski on pieni niin ugandalaisen vävypojan saat 50% varmuudella :D
Supisuomalainen poikaystävä on olemassa. Ja jos vaihtaa ugandalaiseen, niin toivotan hänet tervetulleeksi perheeseen.
Mikä pointti? Oletko kuullut esim. afrikkalaistaustaisista yliopisto-opiskelijoista Pariisissa?
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Supisuomalainen poikaystävä on olemassa. Ja jos vaihtaa ugandalaiseen, niin toivotan hänet tervetulleeksi perheeseen.
Mikä pointti? Oletko kuullut esim. afrikkalaistaustaisista yliopisto-opiskelijoista Pariisissa?
-ap
Ihmettelin tätä myös itse :D miksi sitä pidetään vitsinä jos löytää afrikkalaistaustaisen kumppanin. Itselleni ennen muuttoa sukulaiset vitsailivat Jean-Pierrestä. Sitten alkoivat kuulla serkultani, että mustan miehen olen löytänyt ja heti alkoi kauhea kuhina. Onneksi isäni oli ihana ja vaan kehui miestäni ja ohitti muiden kuittaillut mieheni taustasta ja väristä.
No, saavat sukulaiset juoruta parhaansa mukaan ja oletella vaikka mitä. Ei mua haittaa :D huvittaa vaan.
T: sen asianajajavävyn itselleen haalinut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei? Mä asun Brysselissä ja moni ystäväni Pariisissa. Lakkaa tärkeilemästä ja rauhoitu.
Höpsis. Yritin vain sanoa että aika moni ihminen elää täällä ihan sitä tavallista elämäänsä pysyvästi eikä pelkää. En pidä täällä asumista mitenkään erikoisena.
Ap:n tenava lähtee muutamaksi viikoksi pikku reissuun ja ap kuvittelee olevansa niin merkittävä henkilö että juuri heistä tulee draaman keskipiste.
Ja sinä kuvittelet olevasi merkittävä henkilö (kun se oikein piti mainita, missä asut) kun oikein asut siellä missä nyt asutkaan. Herranen aika, moni muukin asuu. Mutta sinun piti saada se mainita.
Niin. Sehän ei ollutkaan relevantti info tähän ketjuun? Sinä se vasta outo olet...
No ei minusta, tai sitten olisit voinut jättää sen tärkeilijäksi moittimisen pois. Olisit voinut huomauttaa, että moni asuu isoissa kaupungeissa, mikä nyt on kyllä aikamoinen itsestäänselvyys, sen ihan jokainen tietää. SInun piti saada näpäyttää aloittajaa ja samalla vähän nostaa itseäsi, kun asut missä nyt sitten asutkaan.
Minusta aloittaja kuulostaa henkilöltä joka tavallaan nauttii kun saa henk koht kosketuspintaa kerrankin tällaiseen vähän isompaan juttuun. Vain alemmuudentuntoiset suomalaiset pitävät jo ulkomailla asumisesta mainitsemista leuhkimisena.
Voi elämän kevät!
Halusin puhua tunteista, mitä tämä herättää. Kyseessä on rakas kuopus ja silloin ei täysin ole rationaalinen. Edelleen korostan, että järjen tasolla ymmärrän huolehtimiseni älyvapaana. Elämässä on paljon suurempia vaaroja täällä kotikulmilla.
En nauti nyt mistään kosketuspinnasta. Tai en ainakaan sitä itse tietoisesti miellä.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi elämän kevät!
Halusin puhua tunteista, mitä tämä herättää. Kyseessä on rakas kuopus ja silloin ei täysin ole rationaalinen. Edelleen korostan, että järjen tasolla ymmärrän huolehtimiseni älyvapaana. Elämässä on paljon suurempia vaaroja täällä kotikulmilla.
En nauti nyt mistään kosketuspinnasta. Tai en ainakaan sitä itse tietoisesti miellä.
-ap
Olen AP samaa mieltä! Saat stressata ja huolehtia ja puhua tunteistasi. Tyhmät yksilöt vain luulevat, että kalastelet huomiota tai nautiskelet kosketuspinnasta. En olisi yhtään ihmeissäni jos äitini olisi kirjoitellut vastaavia keskusteluja alkuvuodesta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi elämän kevät!
-ap
No mä ajattelen että sun pitää nyt niellä ne tunteet eikä ainakaan välittää niitä lapsellesi. Elämä ON vaarallista. Ei tästä oikein muuta irtoa, jos et halua puhua todellisuudesta ja siihen liittyvistä riskeistä, vaan ihan vaan tunteistasi.
voi vittu että olet naurettava ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No juurihan silloin on iso uhka saada nappi ohtaan tai lennellä palasina, jos joka paikassa on poliiseja ja sotilaita. Ei ne siellä syyttä ole. Ja poliisit ja sotilaat eivät kaikkea pysty valvomaan.
Oma 16-vuotias tytär lähtee joulukuussa Lontooseen. Pelottaa ihan helevetisti hänen puolestaan. Ja ihan aiheellinen on pelkoni, turha tulla lässyttämään muuta.
PäteväPirkko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No juurihan silloin on iso uhka saada nappi ohtaan tai lennellä palasina, jos joka paikassa on poliiseja ja sotilaita. Ei ne siellä syyttä ole. Ja poliisit ja sotilaat eivät kaikkea pysty valvomaan.
Oma 16-vuotias tytär lähtee joulukuussa Lontooseen. Pelottaa ihan helevetisti hänen puolestaan. Ja ihan aiheellinen on pelkoni, turha tulla lässyttämään muuta.
Vähemmän hulluja liikkuu jos on poliiseja ja sotilaita partioimassa. Epäilyttävät pysäytetään ja joka paikassa tarkastetaan laukut ja niin edelleen.
Mm. ostoskeskuksissa jne kaikkien on avattava laukkunsa ja ne tutkitaan. Ja kyllä täällä taas yksi kehuskeleva suomen ulkopuolella asuva.
Vierailija kirjoitti:
PäteväPirkko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähemmän hulluja liikkuu jos on poliiseja ja sotilaita partioimassa. Epäilyttävät pysäytetään ja joka paikassa tarkastetaan laukut ja niin edelleen.
Mm. ostoskeskuksissa jne kaikkien on avattava laukkunsa ja ne tutkitaan. Ja kyllä täällä taas yksi kehuskeleva suomen ulkopuolella asuva.
Mikään määrä poliiseja ei estä pommittajaa, silloin kun pommittaja todella haluaa jotain räjäyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olen tärkeilijä jos kerron omasta kokemuksestani? Voin kokemuksesta kertoa, että siellä on kaikki turvatoimet huipussaan nyt. Kaikki pieninkin epäilys uhasta otetaan tosissaan ja kaduilla on paljon sotilaita ja poliiseja valmiina puolustamaan.
Tekeekö minusta tärkeilijän se, että kerron kokemuksiani omasta kotimaastani? Entä se, että itselläni on kokemusta vastaavanlaisesta tilanteesta? Quelle bordelle ! Ja ennen kuin joku kysyy, kyllä, olen ranskalais-suomalainen.
Ohis, mutta se kirjoitetaan "Quel bordel", luulisi äidinkielenään puhuvan osaavan, jos osaan minäkin, kaksi vuotta ranskaa opiskellut..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olen tärkeilijä jos kerron omasta kokemuksestani? Voin kokemuksesta kertoa, että siellä on kaikki turvatoimet huipussaan nyt. Kaikki pieninkin epäilys uhasta otetaan tosissaan ja kaduilla on paljon sotilaita ja poliiseja valmiina puolustamaan.
Tekeekö minusta tärkeilijän se, että kerron kokemuksiani omasta kotimaastani? Entä se, että itselläni on kokemusta vastaavanlaisesta tilanteesta? Quelle bordelle ! Ja ennen kuin joku kysyy, kyllä, olen ranskalais-suomalainen.
Ohis, mutta se kirjoitetaan "Quel bordel", luulisi äidinkielenään puhuvan osaavan, jos osaan minäkin, kaksi vuotta ranskaa opiskellut..
Muuten hyvä, mutta äidinkieleni on suomi ja mulla on lukihäiriö. :) kiitos kuitenkin korjauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin jonkun algerialaisen tai kiinalaisen sieltä löytää. Oma äitini sai tunisialaisen vävypojan. :)
Muuttiko he tunisiaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttiko he tunisiaan?
Äitini sai vävypojan eli minä sain miehen.
Ihan Pariisissa asun mieheni ja lapseni kanssa. :)
Jos ymmärsin lauseesi oikein?