Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ONKO VAIMONI ALKOHOLISTI?

Vierailija

Yhdessä vaiheessa joi vain harvoin viikonlopun aikana 2 3 desin kaljapulloa.
Kuitenkin jossain kohtaa se muuttui joka viikonloppuiseksi. Vuosien myötä määrät alkoi kasvaa, yhdessä vaiheessa olikin jo kaksi 5 desin tölkkiä joka viikonloppu. Sitten alkoi juoda yhden ison tylkin ja 2 pientä. Eli jo kaksi pientä tölkkiä ja yhden ison.

Sen jälkeen määrät ovat entisestään lisääntyneet nykyään juo 2 isoa tölkkiä ja yhden pienen. Eli se tekee jo 1 litran ja 3 desiä viikon lopussa. Ennen meni vain 6 dl. Tuntuu, että ovelasti lisää kokoajan määriä. Ja yhdessä vaiheessa ihmettelin miksi joi vain yhden puolen litran pullon vain niin selvisi, että se oli vahvaa. Välillä myös saattaa ostaa 2 tölkkiä kaljaa ja yhden pienen punaviini pullon ja sanoo että tuossa on se sama määrä vaikka oikeasti on paljon vahvempaa.

Eli ei tuo määrä ole vielä paljoa, mutta se kasvaa pikkuhiljaa lisää. Ja tuntuu, että juominen on pakkomielteistä. Yritti pitää tipatonta tammikuuta, mutta lopussa sortuis ostamaan ja oikein suttuneesti sanoi että eikai se niin tarkkaa ole kuin huomautin asiasta.

Tekee myös ostelut usein salaa. Esimerkiksi ostaa kun olemme yhdesdä kaupassa 2 tölkkiä ja aina hänellä on jokin syy miksi lähtee uudelleen ja sillä reisulla ostaa taas yhden tölkin lisää. Välillä myös piilottelee tölkkejään.

Syyksi sanoo huomautteluni, mutta olen oikeasti huolissaan koska määrät vain kokoajan kasvaa ja kasvaa. Sekä hänen äitinsä ja veljensä ovat tai jos eivät ihan alkoholisteja niin ainakin suurkuluttajia.

Olenko turhaa miettinyt asiaa?

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Jos vaimo ei muuta juo, niin määrät on oikeasti pienet. 4 annosta (0,33dl olutta on yksi annos, joten 1,3l on vain neljä annosta viikossa!). Onko vaimo humalassa? Juoko salaa lisää?

Mun mielestä sä kuulostat vähän vainoharhaiselta. 4 annosta viikonloppun aikana (eri iltoina vielä?) ei ole paljon.

Vierailija

Itse juon viikonloppuisin joskus enemmän joskus vähemmän. Se on minulle rentoutumiskeino. Jos olet huolissasi tee niin, että lopetat asiasta huomauttelun vaikka kuukaudeksi ja katsot mitä tapahtuu. Jatkuuko tölkkien piilottelu silloinkin. Onhan se ärsyttävää, jos asiasta jatkuvasti huomautellaan. Juotko ap itse ja millaisia määriä?

Vierailija

Jos ostaa salaa, niin on. Et todellakaan voi edes tietää kuinka paljon alkoholia kuluu. Yleensä kotiin tuodaan ns. hajuviinat, joiden varjolla voi sitten salaa juoda myös salaa tuodut viinat.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos ostaa salaa, niin on. Et todellakaan voi edes tietää kuinka paljon alkoholia kuluu. Yleensä kotiin tuodaan ns. hajuviinat, joiden varjolla voi sitten salaa juoda myös salaa tuodut viinat.

ps. vodka ei haise

Vierailija

Miksi, et ottaisi puheeksi hänen kanssaan? 

Määrät ovat mitättömiä, että en kyllä lähtisi alkoholismista, jos totta nyt ovat. Toki alkoholisti voi piilotella juomistaan ja tämä on vain mitä sinä näet. 

Vierailija

Vai tällasen keksin sunnutai illan ratoksi. Mee kuule Porvoosta kyselemään.

Ja mites se rikottu fillari sopii tähän?

Vierailija

Miksi alkoholia pitää piilotella ja ostaa salaa, jos ei ole ongelmaa. Pitää muistaa, että naiset kestävät pienempiä määriä kuin miehet ja alkoholisoituminen on toistuvassa juomisessa nopeampaa.  Alkoholistiksi tulee juomalla ja pikkuhiljaa määriä ja kertoja lisäämällä.

Vierailija

Itse et juo ollenkaan ilmeisesti? Minusta vaimosi ei ole alkoholisti. Suurkulutuksen raja on naisilla 16 annosta viikossa.

Vierailija

Tunnen naisia jotka on piilojuoppoja, se mitä näkyvästi juodaan ei ole koko totuus. Yhen piilojuopon kanssa olen jutellutkin asiasta, pulloja on jemmailtu pitkin kämppää.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat