Elokuvia, joista jää huono fiilis?
En nyt välttämättä etsi mitään gorekauhuelokuvia, vaan sellasia, joista jää ikävä fiilis. Esimerkiksi The Elephant Man ja The Road jättivät tällaisen olon. Ehkä myös Interstellar.
Mitä muita tällaisia on?
Kommentit (168)
Oikeastaan kaikki ns. taide-elokuvat. Angstia, aineita ja mitään ei tapahdu. Booring! Maalin kuivumisen katsomiseen verrattavaa "viihdettä". Enkä mä tarkoita että elokuvan pitää aina olla viihdettä. Hyvä elokuva voi olla vastenmielinen ahdistavakin ja pistää ajattelemaan. Kunhan ei ole mikään kökkö jossa ei ole oikeastaan mitään.
Dancer on the dark. Se epäoikeudenmukaisuus.
Alejandro Amenábarin Thesis (1996)
Hymypoika (Suomi, 2003)
Eden Lake kyllä potkaisi naamalle lopullaan.
Marttyyrit taas kouri vieläkin syvemmältä.
Lilya 4 Ever on kanssa tyly ja vituttava.
Ahdistavin varmaan on In a Glass Cage, joka kertoo pedofiilinatsista ja aika julmasta pahan kierteestä ja lapsimurhista.
Unelmien sielunmessu ja Lilja4ever.
Lastani ette saa
Aavikon kukka
Schindlerin lista
Avaatteko mikä Interstellarissa jättää huonon fiiliksen? Itse koin loppuajatelman sellaisena, että aina on toivoa ja uusi mahdollisuus
Täällä mainitut Hiljaiset sillat, Never Let Me Go, Brokeback Mountain, Poika raidallisessa pyjamassa ja Unelmien sielunmessu on minusta hienoja elokuvia. Mulla ei ainakaan jää niis negatiivinen fiilis. Nehän olisi ollut ihan erilaisia (huonompia), jos ne olisi päättyneet onnellisesti.
Ponterosa ja Gigli sen sijaan ovat elokuvia, joista jää aidosti huono fiilis.
Butterfly effect. Loppu tuli kamalana järkytyksenä ja vielä vuosien jälkeenkin rintaa puristaa ajatellakaan koko leffaa..
Open water. Koko leffan ajan ajattelin, että kyllä tää tästä. No, ei se siitä.
Melankolia. Siinä vaan meni lopun mukana itsestäkin kaikki mehut :/
Vierailija kirjoitti:
Avaatteko mikä Interstellarissa jättää huonon fiiliksen? Itse koin loppuajatelman sellaisena, että aina on toivoa ja uusi mahdollisuus
Se kun tyyppi lähti sinne avaruuteen, ja lapset jäi yksikseen. Ihan hirveää.
Trainspotting, Audition (en pystyny kattoon loppuun)