Elokuvia, joista jää huono fiilis?
En nyt välttämättä etsi mitään gorekauhuelokuvia, vaan sellasia, joista jää ikävä fiilis. Esimerkiksi The Elephant Man ja The Road jättivät tällaisen olon. Ehkä myös Interstellar.
Mitä muita tällaisia on?
Kommentit (168)
Vierailija kirjoitti:
Michael Haneken elokuvat, etenkin Bennyn video.
Bennyn videosta tulee mieleen tämä Seinäjoen tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Ponterosa
Uuh, olinkin unohtanut tämän ihan eeppisen elokuvan.
Minulle ahdistavin oli jo aiemmin mainittu Unelmien sielunmessu. Se laihdutuslääkekohtaus aiheutti pitkään painajaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bennyn videosta tulee mieleen tämä Seinäjoen tapaus.
Kyllä, tuli oikein kylmät väreet, kun kirjoitin tuon elokuvan nimen äsken. En ollut ajatellut elokuvaa pitkään aikaan. Näin sen aikoinaan ensimmäisen kerran Sodankylän elokuvajuhlilla, enkä ole varma olenko sen jälkeen nähnyt, olisiko ollut tilaisuuttakaan. Se oli kamalan hyvä elokuva. Tai hyvä kamala elokuva.
Interstellar, 21 grammaa, The Road, Paha maa. Kaikista noista on jäänyt sellainen käsittämättömän lamaantunut ja ahdistava fiilis. Etenkin Paha maa oli inhottava.
Vierailija kirjoitti:
Brokeback Mountain, itkin koko viikonlopun
Ahahahahah :D kai olet mies?
Dianan hautajaiset mulla on videokasetilla ja niitä katsoessa tulee aina itku.
Tuulen viemää. Se on kaikkien aikojen suosikkielokuvani, muttei lopultaan minusta hitustakaan toiveikas, en yhtään usko, että Scarlett saa Rhettin takaisin, mikä on hänelle ihan oikein. Loppu on niin surkea, että jää aina paha mieli :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Brokeback Mountain, itkin koko viikonlopun
Ahahahahah :D kai olet mies?
En ole tuo viikonloppuitkijä, mutta kyllä, itken minäkin ja vuolaasti kun katson Brokeback Mountainia. Olen heteronainen. Tarviiko sitä aina alkaa piruilemaan ihmisille jos on kyseessä joku poikkeavuus esim. elokuvassa ja lokeroida sen perusteella? Tunteisiin se menee kummalle tahansa sukupuolelle, joilla on sydämen sivistystä. Moukka.
Kummisetä-elokuvat. Erityisesti kolmonen on tavallaan tosi synkkä, vaikka paha saakin palkkansa.
Pasolinin Saló. Loistava elokuva, mutta synkkä kuin mikä. En tiedä miten tuon voisi katsoa ilman että jää huono fiilis.
Minulle surullisista lopuista ja melankolissävytteisistä elokuvista ei jää koskaan huono fiilis vaan päinvastoin hyvä. Jos kyseessä siis ollut laadukas elokuva. Surullinen loppuratkaisu on usein paljon mielenkiintoisempi kuin siirappisen onnellinen, turhan ennalta-arvattava loppu.
Minulle jää huono fiilis ainoastaan huonojen elokuvien (genrestä riippumatta) katsomisen jälkeen. Turhaudun siitä, että tuhlasin niihin aikaa enkä saanut vastineeksi muuta kuin ärsytystä.