Miten perustelet lapsiesi maapallon pilaamisen? Esim. käyttämällä kertavaippoja ja tamppooneja.

Tiedostava

Olen aina ihmetellyt miten jotkut ihmiset täysin surutta pilaavat lapsiensa tulevaisuuden käyttämällä esimerkiksi kertavaippoja tai kertakäyttöisiä kuukautissiteitä/tamppooneja. Miten perustelet asian itsellesi?

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

Mun mielestä kertakäyttövaippojen tai -kuukautissuojien käyttäminen ei ole ollenkaan se juttu, mistä kannattaisi aloittaa, kun mietitään maapallon tulevaisuutta. Toki sitäkin kannattaa miettiä, ei sillä. Meillä on kestovaippapyykkiä pyykkäilty nyt neljä vuotta ja itsekin käytän kestokuukautissuojia. Mun mielestä kannattaa ennemmin aloittaa lihansyönnin vähentämisestä ja muun kulutustavaran (vaatteet ja ylipäätään kaikki tavara, jota kaupoista haalii) käytön järkeistämisestä.

Vierailija

itsellä ei ole lapsia, ja tätäkin palstaa lukiessa en usko että tekään saatte aikaiseksi mitään minkä ny välttämättä tarvitsisi selvitä

Vierailija

meillä ei ole vaippaikäisiä.

Kuukautissuoja-asioita en ole ajatellut jakaa poikieni kanssa. 

Käytän tampojena, ne ovat ympäristöystävällisempiä kuin siteet (kaikki osa maatuvia) - toisekseen en kyllä muutenkaan käyttäisi siteitä :) Kuukuppia en pysty käyttämään.

Vierailija

Kaikki ei vaan pysty toimimaan vastuullisesti suhteessa ympäristöön. Onhan esim. Kehitysvammaistenkin vaikea tajuta tapahtumaketjuja.
Normaaliälyiset kylenevät kyllä moraalisesti kestäviin tekoihin ja päätöksiin maapallon kannalta.
Meitä on moneen junaan, nääs.

Vierailija

Osa asioista on vaikea miettiä ympäristön kautta, siksi on parempi valita pari asiaa, joihin vaikuttaa. Se kuulostaa pieneltä, mutta jos kaikki maailman ihmiset valitsisivat muutamasta asiasta ympäristölle ystävällisemmän vaihtoehdon, olisi vaikutus suuri.
Esimerkiksi kasvissyöjäksi ryhtyminen ja yksityisautoilun vähentäminen eivät ole pahimmasta päästä.

Vierailija

Mun oma kuukautissuojakäyttöni on nykyään hyvin vähäistä, itsekin kiinnittäisin huomiota kaikkeen muuhun kuluttamiseen.

Meillä on siis käytetty kestovaippoja, kuukuppi on mulle tuttu ja kestositeitäkin olen käyttänyt. Mulla oli muutama vuosi sitten koko kohdun täyttävä polyyppi ja kohdun suulla kysta. Nämä aiheuutivat 2 ongelmaa. Mikään, yksinkertaisesti mikään ei kyennyt pysättämään liikkeelle lähtevää hulahdusta. Paras yritys oli imukyisin tamppooni ja yöside. Silti 5 minuuttia näiden vaihdosta saattoi tulla hulahdus, jonka seurauksena vaatteet menivät vaihtoon. Kuukupilla ei ollut mitään saumaa, se oli täynnä heti ja vuoti ohi. Kestositeet eivät kyenneet myöskään imemään hulahtavaa vertä.

Toinen ongelma oli, että sisäiset kuukautissuojat aiheutticat kipua, olivat mimmoisia tahansa. Silloin luovuin kuukipin käytöstä. Tampooni oli vähemmän kivulias kuin kuppi.

Kun nuo leikattiin pois ja sain hormonikierukan. Olen selvinnyt muutamalla kuukautissuojalla kuussa. 3 sidettä ja pari pienintä tamppoonia riittää. Kierto on epäsäännöllinen ja laukusta löytyy ensiapu aina.

Vierailija

Miksi ap on syyllistynyt käyttämään  sähkölaitteita tai kertakäyttöisiä kondomeja - tai e-pillereitä ja muita lääkkeitä, jotka pissan mukana pilaavat luontoa ja päätyvät lopulta juomaveden kautta muihin ihmisiin? Miksi ap käyttää muita vaatteita kuin sellaisia, jotka on omien lampaiden villasta kehrännyt ja kutonut ja värjännyt ja ommellut? Miksi ap käyttää tehdasvalmisteisia kenkiä? Miksi ap kulkee muutoin kuin jalkaisin?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
lääkkeitä, jotka pissan mukana pilaavat luontoa ja päätyvät lopulta juomaveden kautta muihin ihmisiin?
Koululääketiede ja monikultuuri pois

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi ap on syyllistynyt käyttämään  sähkölaitteita tai kertakäyttöisiä kondomeja - tai e-pillereitä ja muita lääkkeitä, jotka pissan mukana pilaavat luontoa ja päätyvät lopulta juomaveden kautta muihin ihmisiin? Miksi ap käyttää muita vaatteita kuin sellaisia, jotka on omien lampaiden villasta kehrännyt ja kutonut ja värjännyt ja ommellut? Miksi ap käyttää tehdasvalmisteisia kenkiä? Miksi ap kulkee muutoin kuin jalkaisin?

Miksi valehtelet noin tökerösti?

Realisti

Älkää nyt vastatako trollille! Kyse on selkeästi jostain kertavaippoja käyttävästi ihmisrauniosta joka vaan haluaa pilata kestoilijoitten maineen.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat