Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko normaalia, että kilpirauhanen erottuu kaulalta?

Vierailija

Kilpirauhanen erottuu siis suht selkeästi nielaistessa. Onko tuo kilpirauhasen näkyminen normaalia vai pitäisikö sitä tutkia jotenkin? Unohdin mainita lääkärikäynnillä tuosta. Tulee hiukan luulosairas olo jos tuo onkin täysin normaalia :D

Kommentit (6)

Vierailija

En halua pelotella, mutta ottaisin yhteyttä lääkäriin. Kilpirauhassyövässähän kilpirauhanen voi alkaa suurentua, tuttavani syövän huomasi lääkäri, joka perustarkastuksen yhteydessä kiinnitti huomiota suurentuneeseen kilpirauhaseen.

Vierailija

Mulla oli 8cm kasvain (hyvänlaatuinen) kilpirauhasessa, hieman pullotti kaulalla. Siis struuma.

Oli kyllä liikatoiminnan oireita, mutta periaatteessa löytyi sattumalta, en olisi itse osannut epäillä.

ilta3

mulla näkyy selvästi aataminomena ja sen alla vielä selvemmin kilpirauhanen, ihan ilman mitään nielemistä tai kaulan taivutusta. Kilpirauhanen on isompi kuin aataminomena siis ainakin itsellä.

Aloitin sitä tutkailemaan pari vuotta sitten, kun oli liikatoiminnan oireita. (eli en ole varma, onko se itsellä näkynyt sitten aina vai ei... )

Lääkärien mielestä kilpirauhaseni on ihan normaali, kun he ovat sitä tunnustelleet.

Kaipa oma siro kaula tuo kilpirauhasen paremmin näkyviin normaalin kokoisena...

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat