Allergisoimaton hiusväri?

Vierailija

Olen allerginen Parafenyleenidiamiinille ja sen johdannaisille sekä hajusteille. Elumenissa ei ole tuota toista, mutta tuoksua senkin edestä.
Olen 40 v. tummahiuksinen, harmaita alkaa olemaan jo aika paljon päässä enkä haluaisi näyttää parin vuoden päästä mummolta.
Onko siis mitään väriainetta olemassa millä voin peittää harmaat hiukseni?

Kommentit (11)

kike79

Itse hennaan mustalla, 10-15 minuutin vaikutusajalla, ja kaunis luonnollinen sävy joka kerta joka kestää myös ja on halpaa etnisissä kaupoissa ☺

Vierailija

Harmaa ei todellakaan ole kaunista ainakaan mun päässä. Harmaat hiukset ovat kovia, sojottavat piikkisuorana ja ainakin näyttävät paksuimmilta kuin muut hiukset.
Mulla luonnonkihara, joten harmaan todellakin erottuvat päästä eikä mitenkään kivasti. Mietin, että onko mulla kaikki hiukset pystyssä, kun harmaannun kokonaan.

Hennaväreistä en pysty käyttämään ainakaan sitä tummaa väriä. Olen sillekin allerginen. =\

Ap

Vierailija

Ei sellaista olekkaan.
Myös kasvivärit voivat aiheuttaa allergiaa.
Puhdas Henna kaiketi vähiten, mutta väri on silloin punainen.
Mustaa hennaa ei ole olemassakaan, vaan se on sekoitus hennaa ja yleensä indigoa, joka aiheuttaa sitten herkemmin allergiaa ja herkistymisoireita. Niinkuin itsellenikin.

Toki kannattaa kokeilla luonnonvärejä, ne kuitenkin harvemmin taitavat niin vakavia allergisia reaktioita, kuin kaupan kemikaalikoktailit.

Itse olen paininut saman ongelman parissa. Homeasunnossa asuessa alkoi kemikaaliherkyyttä ja erilaisia allergioita iskeä. Saan vaikeaa ihottumaa todella monista kosmetiikkatuotteista jne. Kokeilin myös kasvivärit, mutta nekin aiheuttivat allergista ihottumaa päänahkaan. (Ja olivat kyllä puhtaita luonnonvärejä).

Tällähetkellä olen tyytynyt olemaan luonnonvärissä.

Vierailija

Mulla on sama juttu kuin sulla ap. Valitsin raidoituksen kampaajalla. Otan tummia ja vaaleita tai mitä vaan raitoja. Raidoituksella ei päänahka saa väikosketusta, joten ei tule allergista reaktiota. Suosittelen sullekin. Ei noista hennoista sun muista oo paljon iloa, kun eivät pysy, enkä tiedä, peittävätkö harmaitakaan.

Vierailija

Oletko allergisoitunut normaali värien käytön aikana vai onko sulla aina ollut toi allergia? Kun oot noin pahasti allerginen niin sun on pakko olla värjäämättä yhtään millään. Muuten voi käydä tosi vakavasti

Vierailija

Mä olen värjännyt hiuksia, kulmakarvoja ja ripsiä. Päänahka oireili pistelyllä ja kun viimeisen kerran värjäsin ja samaan aikaan tein pari muuta epäonnistunutta päätöstä, tulos oli kuukausien kidutus ja kun viimein pääsin allergiatesteihin, niin kaikkeen löytyi syyt.
En ole värjännyt tai oikeammin värjäyttänyt 6 vuoteen, en ole uskaltanut ottaa riskiä.
Hajusteille en ole mielestäni niin pahasti allerginen, niiden kanssa joutuu väkisinkin kosketuksiin aina välillä, siksi olen harkinnut jopa tuota Elumenia, mutta ennen sitä pitäisi varmaan jutella lääkärin kanssa.

En näköjään tiedä henna-väreistä mitään. =) Joka tapauksessa jopa mun lapset sai niistä tummemmista väreistä allergiaoireita.

Luonnonvärit ja raidat, niitä voisin kokeilla.

Ap

Vierailija

Raitoja suosittelisin minäkin,saat sillä helpommin pidennettyä värjäysväliä kuin värjäämällä yhdellä sävyllä.

Kuitenkin paras vaihtoehto olisi vaan antaa sen oman värin tulla. Pitkään aikaan ei ole niin vahvasti ollut muodissa oma hiusväri, hailakatkin sävyt, mitä ne nyt on. Lisäksi vielä harmaa tukka on kuuminta muotia, sitä ei tule tapahtumaan uudestaan pitkään aikaan joten kannattaa ratsastaa sillä aallonharjalla kun mahdollisuus on. :)

(tietty harmaa on vaativa, tarvitsee tietynlaisen olemuksen henkilöllä jotta sopii)

Vierailija

Jos on vakavasti allerginen hiusväreille, ei edes raidoittaminen ole ratkaisu, koska sitä väriä liukenee pestessä ja iho on kuitenkin kosketuksessa hiukseen. Pelaat venäläistä rulettia värjäämällä allergioista huolimatta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat