Nyt ei kyllä enää ymmärrä... Miksi hemmetissä tota seinäjoen murhaaja pitäis sääliä??!?

Vierailija

Mitä nyt juttuja kuullut muilta tai niiden mielipiteitä, tästä aiheesta. Ja joissakin lehdissäkin säälitään tätä murhaajaa! Mun mielestä se murhaaja ei saatana sääliä kaipaa!! 15 -vuotias on sen ikäinen et tajuaa kyllä mitä tekee! Mun mielestä ihmisten pitäisi enemmän ajatella tätä uhria ja sen omaisia eikä tätä saatanan murhaajaa! Mihin tää maailma on menossa jos rikollinen saa kaiken Säälin!

Sivut

Kommentit (40)

Vierailija

Pitää osoittaa kuinka suuri sydän on ja kuinka osaa ajatella kaikista näkökulmista, esimerkiksi ymmärtää murhaajan mummon surun.

Vierailija

noh, jokainen jolla on aivokapasiteettia tehdä muutakin kuin vain huutaa ja möykätä ja suuttua kaikesta, voi vaikka miettiä mitkä asiat tämänkin ihmiskohtalon tähän tekoon ajoivat, vielä noinkin nuorella iällä. sitä voi yrittää pohtia jokaisen muunkin rikollisen kohdalla, ja sääliä voi ja saa tuntea pahimpiakin kurjimuksia kohtaan, sillä ihmisen jokaiseen tekoon on olemassa syy.

tämähän ei tarkoita minkään rikoksen tai teon hyväksymistä, anteeksiantoa tai muutakaan, mutta ymmärrys ja sääli ei varsinaisesti pahenna ketään.

Vierailija

Kavereiden mielipiteet "Ei se oo ymmärtänyt täysin mitä se on tehnyt!" " Se on vissiin ollu tosi rakastunut ja siksi ymmärrettävää kun noin käyttäytyy."

Sairasta ajatella noin. Kyllä murha on aina murha, eikä silloin mitään sympatiaa pitäisi herua! Ja kyllä 15 vuotias tietää mitä tekee!

Ärsyttää suoraan sanottuna tuollainen vitun lässyn -lässyn- lää -meininki!

Vierailija

Sääli on sairautta. Se on puukottanut uhria 16 kertaa! Luulisi, että vähemmästäkin olisi havahtunut että mitä mä oikein teen, mutta ei. 16 kertaa.

Vierailija

Kyllä mielenterveysihminen ei tajua täysin tekoaan! Ja se että tuon ikäinen pilaa loppuelämänsä tuollaisen mustasukkaisuuden takia, on se mikä " säälittää".

Vierailija

Koska se on sievä nuori tyttö joka nyt vaan pikkasen ylireagoi. Sellaisia ne tytöt on, aina jotain draamaa pitää olla. Ihan varmasti löytyy joku diagnoosi jolla tuo pääsee muutaman vuoden tuomiolla mukavaan nuorisovankilaan suorittamaan yksityisopetuksessa lukion.

Sitten uudella henkilöllisyydellä ja uudessa osoitteessa alkaa taas uusi elämä puhtaalta pöydältä, opinnot ajan tasalla muihin ikäisiinsä verrattuna eikä mitään ole menettänyt.

Suomessa ja muuallakin on tunnettu fakta että naisten tuomiot ovat mitättömiä verrattuna miesten tuomioihin.

Vierailija

Ihmiset yrittävät ymmärtää omista lähtökohdistaan olettaen, että toinen on samanlainen kuin mitä itse on. Tämän vuoksi joidenkin oikeasti häiriintyneiden on helppo jatkaa tekosiaan, kun aina löytyy ymmärtäjiä ja tien tasoittajia.

En sano, ettei henkilöä pidä auttaa, mutta voidakseen antaa apua, josta on oikeasti hyötyä henkilölle JA yhteisölle, pitää ensin ymmärtää, millainen persoona on kyseessä. Eikä peilata tekijän mieltä omansa kaltaiseksi.

Vierailija

En sano, että tämä tyttö olisi ansainnut sääliä (vaikka oikeasti en tiedä siitä mitään, enkä hluakaan tietää) mutta sanon, ettei sääliä ansaitakaan. Hän on ihan itse aiheuttanut tilantensa, mutta eikä ansaitse sääliä, mutta däälin tarkotus onkin auttaa meitä muita. Viha ja kosto ovat tässä ihan yhtä hyodyttömiä ja kuluttavia tunteita kuin muutenkin. Niistä ei seuraa meille mitään hyvää. Lisäksi on niin, että jos ymmärrämme tähän liittyviä asioita, sitä, mikä sai tämän tapahtumaan ja sitä, mitä tästä seuraa paitsi urille myös tekijälle ja hänen omaisilleen, meillä on paitsi entistä paremmat edellytykset myös entistä enemmän syitä estää tämän tistuminen tulevaisuudessa.

Siksi meidän piää sääliä pahantekijöitäkin.

Vierailija

Mua ainakin säälittää miten joku nuori on noin ajettu nurkkaan (koulukiusaus?) ettei muuta tietä keksinyt. Mut mä nyt oon vaan niin herkkis, en kestä edes lukea tästä jutusta mitään.

Vierailija

Missä tätä ymmärtämistä näkyy? Saisinko jonkin linkin, jotta voisin tutustua aiheeseen? Perheenjäsenet ja kaverit yleensä toki aina puolustelevat rikollisia, on ihan psyykkinen ilmiö, että omista läheisistä on vaikea uskoa pahaa, mutta en ole kyllä havainnut mitään yleisellä tasolla näkyvää ymmärtämistä. Lehdissähän on ammattipsykologikin puhunut siitä, että murhaajalla on tässä tapauksessa psykopaattisia taipumuksia.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat