Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei koskaan antibiootteja? Muita paikalla?

Vierailija

Olen 42 vuotias ja neljän äiti. Perheessä mies 45v ja lapset 17v, 11v, 8v ja 6v. Emme siis ole koskaan syöneet yhtään antibioottikuria. Eikä muutakaan lääkekuuria. Olemmeko outoja. Meillä ei siis ole mitään lääkkeitä vastaan. Jos tarvis, niin totta kai käytetään. Ihan vaan kysyn, että onko muita "outoja"?

Kommentit (15)

Vierailija

Jotenkin tuntuu siltä että aika paljon määrätään nykyisin lääkkeitä. Lieneekö hyvä. Flunssat voisi varmaan hoitaa levolla. Hieno homma, medikalisaatio ei hyvä.

Vierailija

Kärsin vuosituhannen vaihteesta n. 5 v jatkuvasti poskiontelotulehduksesta. Aina määrättiin antibioottia joka kyllä tulehduksen vei mutta 3-4kk sama homma. Kerran päätin kokeilla määrätyistä lääkkeistä huolimatta antaa ajan parantaa vaivan ja sen jälkeen ei ole ollut yhtäkään poskiontelotulehdusta. Nykyään ei juuri muuten lääkettä tarvitse paitsi särkylääke silloin tällöin kipeytyvään ranteeseen (vanha urheiluvamma).
Itse olen sitä mieltä, että lääkärit määräävät nykyään ihan liian helposti lääkettä kaikkeen. Mm. influenssa paranee ainoastaa sairastamalla, kaikki särkylääkkeiden, kuumelääkkeiden ja antibioottien syöminen vain lykkää paranemista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mm. influenssa paranee ainoastaa sairastamalla, kaikki särkylääkkeiden, kuumelääkkeiden ja antibioottien syöminen vain lykkää paranemista.
Mlko uskomaton väite. Mihin tutkimustuloksiin se perustuu?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mm. influenssa paranee ainoastaa sairastamalla, kaikki särkylääkkeiden, kuumelääkkeiden ja antibioottien syöminen vain lykkää paranemista.

Influenssa on virus. Viruksiin ei tehoa antibiootit.

Vierailija

Minäkään en ole koskaan syönyt ja monet sitä kummastelee. Olen 32v. Sisko sairasti lapsena jatkuvasti ja söi minunkin edestä.

Vierailija

Minä olen 38 v. ja elämäni ekan antibiootit söin järkyttävän paiseen vuoksi pari vuotta sitten. Se oli isompi kuin kananmuna ja sieltä valui valtavasti märkää, kun lääkäri avasi. Pyysin, että ei antibiootteja, mutta lääkäri ei suostunut. Paisetta pidettiin auki ja hoidettiin tk:ssa joka toinen päivä yli 2 viikkoa. Kyllä se 2 ab-kuuria vaati.

Vierailija

Aika vähän on tullut syötyä antibiootteja. Viimeksi josku 2007 minulla oli jalassa joku tulehdus johon söin antibiootin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tuota ei kysytty.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Särkylääke ei ole antibiootti. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat