Olenko niuho, kun minua häiritsee lasten seurassa kiroilu ja haistattelu?

Vierailija

Mieheni mielestä k*si ja p*ska ovat "normaaleja, tavallisia sanoja" ja hän estottomasti kiroilee ja haistattelee minulle lasten kuullen useita kertoja päivässä. Mies esim. nimittelee mua "s*atanan lutkaksi" tai "haisevaksi p*rsereiäksi", jos olen jostain aivan pienestä ja arkistestakin asiasta hieman eri mieltä ja yritän saada mielipidettäni kuuluviin. Olen ihan tavallisesta alemman keskiluokan perheestä pääkaupunkiseudulta, mutta en ole tottunut noin kovaan kiroiluun ja alapääjuttuihin sentään. Mies itse on tekniseltä alalta akateemisesti koulutettu, mutta kotoisin hieman nousukasmaisesta työväenluokkaisesta perheestä maaseudulta, jossa alatyylin sanoja ei ole säästelty.

Kaikkein eniten ärsyttää tosiaan se, kun taaperoillekin puhutaan samaan alatyyliseen tapaan, mutta myös itseäni jatkuva p*rseen ja v*tun hokeminen ärsyttää aivan suunnattomasti. Ja mies ei todellakaan suostu muuttamaan tapojaan. En halua redusoida tätä miksikään "luokkakysymykseksi", mutta oon joskus ihmetellen pohtinut, että mistä koko juttu kiikastaa oikeasti. Mikä auttaisi tilanteessani?

Kommentit (1)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat