Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karpit - kysymys teille:

Vierailija
11.02.2006 |

Onko kukaan soveltanut raskausdiabeteksen dieettiohjeita karppaukseen?

Eli minulle opetettiin että jos aikoo syödä jotain hiilihydraattipitoista, niin puolituntia-tunti ennen sitä pitäisi juoda lasillinen maitoa, että saadaan insuliinitoiminta kytkettyä päälle.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei vaaleaa viljaa, ei sokeria, ei hedelmiä ja riisiä/pastaa/perunaa kohtuudella.

Vierailija
2/5 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toimisikohan tuo maidonjuonti, jos vaikka aikoisi syödä ruisleipää palasen sen jälkeen ? Eikö idea ole se, että insuliini sitten pilkkoo sen hiilihydraatin, eikä hiilari pääse lihottamaan vai miten se nyt menee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/5 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutten ole koskaan tutustunut noihin raskausdiabetesohjeisiin. Tiedän kyllä, että ne muituttavat karppiohjeita - ja jo sen asian pitäisi aiheuttaa ahaa-elämys karppauksen terveellisyyttä epäilevissä: Karppaus ei ole epäterveellistä edes raskausaikana, vaan hyvin suositeltavaa.

Tuo maitokikka varmaan pitää paikkansa; maidon laktoosi on sokeri ja sen nauttiminen varmasti käynnistää insuliinituotannon.

Onko tuossa sitten mitään järkeä, on eri asia. Raskausdiabeteshan on juuri sitä, että on kropalla on vaikekuksia käsitellä sokeria. Insuliinintuotannon tahallinen ärsyttäminen (sen sijaan ettei söisi mitään hiilari(siis sokeri)pitoista vaan antaisi kropalle rauhan) on vähän sama asia kun jos olisi alentunut vastustuskyky ja tahallaan antaisi jonkun flunssaisen yskiä naamalleen.

Vierailija
5/5 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse karppaan muuten melkoisen kiltisti, mutta syön 1 ruisleivän palasen päivässä. Olen nyt karpannut kuukauden ja kiloja on lähtenyt, vaikka ruisleipää syönkin päivittäin. Nyt vaan nälkä kasvaa syödessä, eli mietin lähtisikö vielä muutama kilo lisää, jos käynnistäisinkin insuliinitoiminnan ennen kuin syön sen päivittäisen ruisleipäni.

PS kyllähän karppikin voi perunaa syödä, mutta pitää vaan sitten karsia muualta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän