Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

^^ KESÄMASUJEN VIIKONLOPPU ^^

11.02.2006 |

Ihanaa lauantai-aamua kaikille!

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantaisin on aina mukavaa kun vaihtuu raskausviikko. Nyt on siis 22 tasan! Vaaveli potki eilen illalla niin että näkyi päällekkin päin pienet kumahdukset. Tietääkö/muistaako kukaan, milloin sydänäänet alkaa kuulumaan " kotikonstein" vatsanpeitteiden läpi. Muistan esikoiselta, että kuuntelimme vessapaperirullan avulla (tai siis mieshän se kuunteli, eihän sitä itse yllä) ja kyllä ne kuuluivat, mutta taisi olla loppuajalla vasta. Eilen yritimme, mutta ei kuulunut mitään. Mukavaa oli silti :)

Yritän lähteä lenkille, mutta siirtyy siirtyy...tukkakin pitäisi pestä, mutta ei jaksa aloittaa... Oletteko huomanneet, kuinka kynnet on alkanut kasvaman vauhdilla? Mulla pitää koko ajan olla leikkaamassa. Hiuksista en oo vielä huomannut, että kasvaisivat enemmän. Ja mulla kans on suu ja nenä ihan kuivia aamulla, tosi ikävä herätä... Välillä yrittää vetää suonta aamulla, selkä on välillä vähän jäykkä ja häpyliitos on silleen kipeä, että jos makaan kyljellään, jalat 90 asteen kulmassa, niin nostaminen sattuu liitoksessa. Ei siis onnistu ihan kaikki jumppaliikkeet enää. Eli tässä näitä " vaivoja" . Olen ollut myös ihmeen väsynyt viimeisen viikon...ihan tosi rättipoikki...yks aamupäivä menin vaan makamaan ja esikoinen tuli sit viereen kans leluineen. En vaan jaksanut mitään tehdä.

Mutta olen muuten viikonloppuihminen, että on tosi kiva olo. Varsinkin kun ollaan kaikki kotona ja tehdään asioita yhdessä. Se on parasta lauantaissa. Vaikkei edes lähtis minnekkään. Yks ulkomaalainen kaveri aikoi meille laittaa lounaaksi jotain kotimaastaan ja sehän sopii mulle :) Tulee seuraa ja kokki ihan ilmaiseksi!

No nyt esikoinen kaipaa äitiseuraa...pitää mennä!...ai nii...painoa oli tullut 4 kiloa raskauden alusta...aloitin kyllä 8 kiloa painavampana kuin esikoisen kanssa.

Vierailija
2/15 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vietellään lauantai aamua. Tiskit on selvitetty ja suklaakakku paistuu uunissa. Lähen tyttöjen iltaan iltasella ja täytyy viedä synttärikakku mukana. Taas vaihtuu vuosi ensiviikolla. Mies on Vierumäellä jääkiekkotouhuissa ja on luvannut palata ihmisten aikoihin, että pääsen lähtemään=)

Täytyy taas todeta, että tää raskaus on todella vähentänyt tota aivokapasiteettia. Laitoin kahvinkeittimen tippumaan, jotta saan tuohon kakkuun kahvia... Siinä sit puuhailin ja alko suupieli kivuta ýlöspäin - vesi tipppui tyhjän suodattimen läpi... Paperi siis oli paikallaan... Joo obn säästölinja. No tein sitten uusinnan porojen kanssa. Ohjeessa kun lukee että vahvaa kahvia. Onneks ei ollu tuo ukkokulta paikalla. Saa nähä kerronko.

Eilen illalla oli sitten masussa aivan hiljasta ja yöllä heräsin, kun n' äin unta, että vauva potkii. Innostuin, mut sit hereillä ei taas tuntunut mitään, joten kai se unta oli. Nyt aamukin on ollu hiljasempaa tähän asti. Nyt sitten onneks alko jo pienen huolen jälkeen naputteleen tonne kohdunsuulle:) Pitikin paikka keksiä. Joku ilta tässä viikolla nauroin miehelle, et kaveri on löytäny tuolta sisältä kyltin, että tästä ulos ja takoo nyt sitä oikein urakalla. Ei oo vaan lukenu loppuun, et uloskäynti vasta kesäkuussa=) No nyt ollaan saavutettu se aika, kun ei enää puhuta keskenmenosta vaan ennenaikasesta synnytyksestä. Edistystä tapahtuu hiljalleen. Toivottavasti nää meiän masukit ymmärtävät parhaansa ja pysyvät matkassa vielä pitkään. Lilliä oon ajatellu - ei ole pitkä aika enää viikolle 30 -sinnehän se tavote oli? Toivottavasti sun oma tavote 38 vko on lähempänä:)

Uusi viikko uudet kujeet - Lytte ja Masukki 22+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivan näköi ilma taas. Ihanaa.

Eilen tällä tytöllä oli synttärit. Tänään niitä sitten vietetää muutaman kaverin kanssa. Tuossa juuri tein pientä suolaista naposteltavaa. Mies leipoi eilen kanelipullia. Kakku viel puuttuu. Ja sen tekemiseen kun tulikin este: ei o kakkualustaa. No ei se mitään, kun ei ole mitään siihen kakun päällekään kun kermaa, pitäis lähteä kauppaan, mutta sitten kun vielä ongelmana että mitä siihen päälle laittas? vaikeaa. . Koristelin veljen synttäreille kakun hedelmillä ja siihen sitä " kiiltosokeria" päälle (mitä se nyt onkaan) Tahtoisin tehä sellaisen kakun mut kun ei sitten tahdo kuitenkaan samanlaista :/ Sit pitäs vielä siivota, mutta ootan kun mies herää, kun oli yön töissä. Siivotaan sitten yhdessä. Onhan tässä jopa 6 ja puol tuntia aikaa kaikelle.

Oma napa: Siellä sitä potkitaan vaan äippää. Sisko ja äitikin sitten eilen vähän tunnusteli potkuja.

s@n rv 22+2

Ps. huomenna muuten tulee sitten sukulaisia kylää, yks perhe tietää et oon raskaana. Mitäköhän kommenttia tulee, jos huomaa. Ihme jos ei..

Vierailija
4/15 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalat ihan muussia, aamulla siivosin koko huushollin kun mies lähti autokaupoille (tai katsomaan vasta) ja sitten kiiruhdin kirjastoon ja kauppaan ja apteekkiin. Tuli oikein kunnon kävelyreissu.

Miitsulleko se oli neuvolatäti motkottanut painosta, jos et aiemmin huomannut, niin sama täällä.. Viimeksi oli tullut kilo viikossa ja motkotti kun on tullut aivan liikaa... Pari kertaa sitten oli tullut ihan liian vähän, ei siis koskaan hyvä. Ihan kuin painon pitäisi tulla tasaisesti joka viikko ihan yhtä paljon sosiaalisesti hyväksyttävä määrä.. Ärrin murrin.. Lopputulos painonnousussakin merkkaa eikä välietapit, eli kunhan ei kokonaisuudessaan tule liikaa niin ok.. Mutta ei kun ei.

Äitiyspaperitkin sain viime kerralla neuvolassa, pitäisi täyttää ja pistää eteenpäin. Miten muuten, kun firmasta maksetaan 2 kk:n palkka, niin lähetänkö hakemukset sinne vai lähetänkö kopiot kaikesta? Kun henkilöstöhallinnosta sanoivat että kopiot ja neuvolantäti sanoi että lähetän sinne hakemukset.. Miten te olette tehneet/teette? Pitää kai kysäistä Kelalta.

Haluaisin sen jälkimmäisen pakkauksen, jos siinä on enemmän kestovaippoja. Mutta missäköhän vaiheessa sitten pitäisi pistää paperit eteenpäin? Arvauksia?

Olikos täällä jostain muusta juttua... Niin niistä sydänäänistä! Muistaakseni Vau-kirjassa luki, että viikosta 23 lähtien saattaa kuulla sydänääniä. Mies säästikin talouspaperirullan, saa illalla vaikkapa kuullostella (ellei saa taas monotusta suoraan korvalle.. x)

Mrs.Marple & Rääpäle, rv 23+0

Vierailija
5/15 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas sekavasti sanottu.

Siis haluan vuoden 2006 äitiyspakkauksen jos mahdollista, joku kun jossain mainitsi että siinä on enemmän kestovaippoja. Värillä eikä muulla niin väliksi ole..

Vierailija
6/15 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

piiiitkästä aikaa!

Enpä ole paljon palstaillut täällä viime aikoina, enkä ole kovin perillä teidän kuulumisista, mutta ajattelinmpa kirjoitella vähän kuulumisia.

Rakenneultra tuli käytyä maanantaina ja siellä oli kaikki hyvin. Oli ihanaa saada nähdä pikkuinen liikkuvaisena ja viikkojen mukaan kasvaneena kun jotenkin oli huoli siitä niin kovasti. Kuva oli tosi tarkka ja siitä erotti ihanasti silmät , suun ja nenän. Sukupuolikin kysyttiin ja toienn tyttö taitaa olla tulossa, ei tietenkään 100% varmaa ole. Mies oli ihan innoissaan, että saisi toisen pikku-prinsessan!

Nyt vauveli liikkuu välillä todella paljon päivän aikana ja varsinkin nyt kun olin järkyttävässä vatsataudissa, niin masussa pikkuinen mylläsi oikein urakalla. Teki välillä oikein pahaa kun oli niiiin paha olo muutenkin ja maha kipeä, mutta toisaalta se oli ainut lohtu siinä kurjuudessa, ne pikku potkut.

Äitiyspakkuksesta täällä on tainnut olla puhetta. Jostain kuulin että sitä vanhaa 2005 pakkausta olisi poikkeuksellisen paljon vielä jäljellä ja sehän jaetaan kuitenkin ensin loppuun ennen kun uusia aletaan jakamaan. Moni tuntuu toivovan uutta sen vanhan toppapuvun takia. Ehkä niitä onkin juuri sen takia jäljelläkin kun moni ei ole sitä sen takia halunnut, tiedä häntä. Itse en ota pakkusta (esikoisen pakkaus tallella ja hyvässä kunnossa), mutta otan sen ulkomailla asuvalle ystävälleni, joka odottaa vauvaa. Hän sitten maksaa minulle siitä sen avustuksen määrän. Eli jos uuden pakkauksen haluaisi, niin viime tinkaan kannattaa varmaan hakemus jättää.

Nyt muut jutut jo unohtui tässä kirjoittaessa, joten palailen sitten taas myöhemmin.

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!

-Salzu, neiti 01/04 ja pikkuliini rv 21 tasan

Vierailija
7/15 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallistaki hiljasempaa näyttää olevan...

Ootastelen mummua ja pappaa hakemaan poikaa kylään. Saanpahan omaa aikaa (lue: siivota itekseni pikapikaa ja lopun aikaa maata...)

Ensimmäinen aamu oli että sormet oli turvonnu, just ja just sain sormukset pois. Esikoisen aikaan ei turvotusta ollu missään vaiheessa...

Rinnat on paisunu entisestään (ääh), mies kylläki tykkää, ite oisin ollu varsin tyytyväinen entiseen varustukseen. Ennen esikoista oli D, mikä muuttu E:ksi, no nyt sit ollaan jo F:ssä... Ja tähän kyl sais jäähäki... ;)

Eilen olin äitin kans ostoksilla ja kerta se on ensimmäinenki et ekana oon ehottamassa poislähtöö... Nojailin jo kärryihin ku selkää alko juilimaan... Ja ostos-/häämatkareissulle ollaan kahen viikon päästä menossa, taitaa mies saadaki mieluisan loman ku makoilen vaan sängyssä... Vuos sitten hyvä jos näki mua ku ravasin kauppoja....

Poika ponkas 6.35 jo ylös, muisti vissiin et pappa tulee hakemaan :) Ite ei oikein ilahu noin aikasesta herätyksestä, josko aamutee saa paremmalle tuulelle....

Suhmura ja Napura 23+3 ja poika 12/03

Vierailija
8/15 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin olen näin aikaisin täällä. Tyttö katsoo lastareita, mies ja poika nukkuvat vielä kainaloittain tuolla meidän sängyssä. Meillä kun on sellainen sopimus että lauantaisin lapset saa tulla meidän viereen nukkumaan! Muutenkin silloin on herkkupäivä jasaa valvoakin myöhempään....mietinkin yöllä että mitenköhän vauva vielä sitten sopii tuohon yhteis-nukkumiseen. Ahdasta meinaan on jo!

Täällä vaan suppailee, ja levossa on mennyt viikonloppu. Eilen mies ahkeroi, imuroi ja siivosi ja kävi kaupassa ja passasi mulle sohvalle syömistä ja juomista, tähänhän voisi vaikka tottua ;).

Tosi usein tuntuu että vauvalla olisi hikka, vauva oli ultrassa ainakin perätilassa, todella alhaalla, ja musta tuntuu että edelleen on samassa asennossa. Hikka tuntuu todella ilkeältä tuolla emättimen pohjalla, sellaisia pikku " sähkäreitä" niinsanotusti. Potkut tuntuu oikealla alhaalla ja sitten pää muljuilee tossa navan kohdalla. Ihanaa kun tuntuu niin selvästi vauvan osat. Mieskin tosiaan on saanut tuntea noita liikkeitä jo jonkun päivän ajan. Lapsillekin voisi alkaa kohta yrittää niitä metsästää, kunhan nyt vähän vielä voimistuu liikkeet.

Mä oon sohvalla vaan makoillut ja katsellut noita matkaesitteitä, sitä Thaimaan matkaa suunnitellaan kovasti tämän vuoden loppuun. Myös tota Karibian seutua on katseltu, mutta kyllä tuo Thaimaa edullisuudessaan taitaapi voiton viedä!

Taidanpa tästä lähteä aamukahvin keittoon, hauskaa sunnuntaita kaikille!

t. mariadee 20+2 (tai 21+1, ei vieläkään selvyyttä vaihdetaanko LA virallisesti)

Vierailija
9/15 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkumyymamma:

painoin sit tuota enteriä joo, kun piti saada kursori viesti lokoseen. :) Ihanaa niin ihanaa, massuasukki meinaan jammasi eilen oikein urakalla. Oli ollu hijasta jonkunpäivän ja ajatuksissa massu oli koko ajan. Torsataina minulla oli vissiin supistuksia tai ainakin jotain kovia kramppeja ja sen jälkeen en ollu oikein varma liikeistä. Ollaan lomalla Vuokatissa elämä on arjesta irti ja leppoisaa. Suunnitteilla mennä ulkoilemaan ja nauttia yhdessäolosta. Ulkoiluhousut meinaa vaan jo kiristää.. hih! Toivon oikein rentouttavaa sunnuntaita kaikille kesäkerttusille. pikkumyymamma ja nasu 20+2

Vierailija
10/15 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin netistä tukivyön kun välillä tuntuu olevan selkä niin kipeä. Sit tilasin h&m:ltä yhdet rennot äitiyshousut ja hihattoman paidan. Ens viikolla ne tulee varmaan postissa. Jee!

Flunssa alkaa jo onneksi parantua. Nenä on vielä tukkoinen. Käytin keittosuolatippoja, mutta ne auttaa erittäin hetkellisesti. Pitäis olla koko ajan pullo kourassa. Ja ne kuitenkin loppupeleisäs kuivattaa nenää eli en tiedä onko ne nyt niin hyviä.

Kohta pitäisi lähteä viiden tunnin junamatkalle kohti kotia. Ihanaa päästä kyllä kotiin. En oikein tykkää tuosta matkalaukkuelämästä. Illalla pitää heti rueta pyykkiä pesemään ja kauppaan ryntäämään. Aika hyvin tyhjennettiin jääkaappi ennen lähtöä.

No, taidan mennä haukkaamaan jotain ruokaa ennen lähtöä.

Tytteli-83 rv 22+4

Vierailija
11/15 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntai ja huomenna taas työpäivä. Flunssa ei vielä ole kokonaan hellitänyt että saa nähdä menenkö huomenna töihin. Siellä se ei ainakaan parane kun kunnon räkätauti vallannut lapset.

On se kumma kun viikonloppuisin ei " osaa" nukkua pitkään. Nykyään herännyt viimeistään yhdeksältä ja viikolla vaikeuksia herätä aikaisin. Tänä aamuna heräsin puoli yhdeksän. Siinä sitten yritin vielä saada unta mut masussa alkoi jumppatuokio. En sitten enää niihin potkuihin saanut unta. Ihanaa kun koko ajan tuntuu selvemmin ja mieskin päässyt jo niistä iloitsemaan.

Joku puhui siitä että neuvolassa oli sanottu painonnoususta. Viimeksi minullekin siitä mainittiin ku viikkoa kohta oli tullut melkein 900g. " Ei sitä kuitenkaan tarvitse syödä kahden edestä" . Enpä tosiaankaan ole syönyt, mutta nyt sitä syö sen verran terveellisemmin että päivässä tulis ainakin yks lämmin ateria syötyä, eikä vain pelkkää leipää. Olen kyllä ajatellu, että tuollaiset kommentit toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Kyllähän sitä itse tietää milloin syö ehkä liikaa.

Denise-84 & Eetu 20+5

Vierailija
12/15 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo kauheesti jaksanut täällä koneella roikkua taas vähään aikaan. Enkä kyllä oo ehtinytkään, kun Eelille hampaita pukkaa ja on niin känkkis taas.. Tulispa jo kaikki hampaat, niin pääsis Eelikin olemaan taas oma aurinkoinen itsensä.

Mulla on ongelmana, etten tiedä pitäiskö mun ottaa äitiyspakkausta vai ei. Jos meille tulee toinen poika, niin vaatteita on enemmän kuin tarpeeksi, mut jos tulee tyttö, niin sitten tarvis just noita neutraaleja vaatteita ja olishan se toisaalta kiva, et molemmilla ois omat pakkaukset.. Auttakee mua =)

Oon nyt vasta huomannut senkin, ettei sellasia vaatteita oo edes paljon myynnissä, mitkä kävis kummallekkin. Esikoisestahan olin ihan varma, et poika tulee, niin tyttöjen vaatteita en edes katsellut. Huomaa siinäkin, et vaikka mulla on nyt vähän tyttöolo, niin ei kuitenkaan niin voimakkaasti, et uskaltaisin vaatteita ostella noin vain.

Rosa rv 24+2 ja Eeli

Vierailija
13/15 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselit niistä Kelan papereiden lähettämisestä. Eli minulla työnantaja maksoi 3 kk:n palkan ja neuvolasta saadut paperit kiersi työnantajan kautta, joka sitten lähetti ne Kelalle eteenpäin. Kelahan maksaa sun työnantajalle sen äitiyspäivärahan siltä ajalta kun sä saat palkkaa eli käsittääkseni siksi paperit kiertää työnantajan kautta!

Ihme juttu tuo liikkeiden/potkujen tunteminen. Itse tunnen ne ihan selvästi sekä masun sisällä että päällä mutta mies ei muka tunne niitä ollenkaan vaikka luulis tietävän miltä ne kuuluu tuntua kun jo toista lasta odotetaan... No, ehkä meilläkin joku päivä.. Pitäis vissiin enemmän istuskella yhdessä sohvalla niin olis aikaa tunnustella.. :)

MiljaMaaria ja Hui rv 24 + 0 jo menossa!!!!

Vierailija
14/15 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt oon kyllä niin väsynyt/poikki/rikki että en jaksa edes paljoa kirjoittaa..

oli tosi mahottoman rankat reissut tuolla kirppiksellä eilen ja tänään...tavaraa meni kyllä ihan kivasti, mutta näköjään stressasin taas sinne menoa niin paljon että tänään onkin sitten särkenyt ruhtinaallisesti kovaa päätä aamusta asti :(((

viime yönä kun pääsin vihdoin nukkumaan 1.30 alkoi pikkuinen tekemään kuperkeikkaa masussa :DD

oli hurjan hauskaa seurata potkuja jotka kiersivät myötäpäivään ympyrää masussa :DD

nyt on mentävä makoilemaan

krisse, tytöt ja Alli/u rv22+1

Vierailija
15/15 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on aina näin hiljaisia nämä viikonloput. Olympialaisiako lienee kaikki katsomassa? Mitali tili avattu! Hurraa!

Piipahdettiin tänään äitin luona, sain ison pinon college-kangas tilkkuja matkaan, talvilomalla saa ryhtyä tehtailemaan kestovaippoja! Imuosaksi vanhoja frotee pyyhkeitä ja sitten ihoa vasten muistaakseni flanellia, se pitää käydä ihan hankkimassa kaupasta. Niin ja tarrat kiinnipitoa varten. Saa nähdä mitä siitä tulee, innostus ja aikomus ainakin kova.

Tutkittiin tänään muuten sukupuitani ja yritettiin keksiä nimiä mahdolliselle poikalapselle. Ei vieläkään sopivaa.

Löydettiin pari hauskaa toki (jos joku haluaa käyttää)

- Sipi

- Kreko

- Josef

Mies jo mietti, että kauankohan saa olla ilman nimeä ja mitäs sitten tapahtuu jos ei vain keksitä? Antaako joku toinen nimen meidän puolesta??

Jos menisi katsomaan mäkihyppyä.

Mrs.Marple & Rääpäle, rv 23+1