Kärsin joka launtai pahasta migreenistä

Vierailija

Siis onko tämä yleistä?
Olen rehellinen veronmaksaja ja käyn viikot töissä. No joka ikinen lauantai menee helvetillisessä päänsäryssä. En voi tehdä yhtään mitään muuta kuin kärsiä. Kaikki mahdolliset lääkkeet on jo vedetty ja mulla on myös lihasrelaksantteja, mutta ei niitäkään voi joka päivä vetää.

Että v###taa. Tekis mieli jättää työt kokonaan, koska rahallisesti selvittäisiin ilmankin. En vaan enää jaksa tätä että kaikki vapaa-aika menee kipeänä. En voi tehdä mitään kivaa koskaan :((

joo enkä ole juonut alkoholiakaan vuosiin koska kaikki nää lääkkeet estää sen. En varmaan pysty ikinä lisääntymäänkään näiden lääkkeiden takia :(( paitsi jos rupean downshiftaa ja lopetan työn. Huoh olisi kuitenkin kiva tehdä jotain omaakin eikä elää toisen rahoilla :((

Kohtalotoveita??
n27

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Siis onko tämä yleistä?
Olen rehellinen veronmaksaja ja käyn viikot töissä. No joka ikinen lauantai menee helvetillisessä päänsäryssä. En voi tehdä yhtään mitään muuta kuin kärsiä. Kaikki mahdolliset lääkkeet on jo vedetty ja mulla on myös lihasrelaksantteja, mutta ei niitäkään voi joka päivä vetää.

Että v###taa. Tekis mieli jättää työt kokonaan, koska rahallisesti selvittäisiin ilmankin. En vaan enää jaksa tätä että kaikki vapaa-aika menee kipeänä. En voi tehdä mitään kivaa koskaan :((

joo enkä ole juonut alkoholiakaan vuosiin koska kaikki nää lääkkeet estää sen. En varmaan pysty ikinä lisääntymäänkään näiden lääkkeiden takia :(( paitsi jos rupean downshiftaa ja lopetan työn. Huoh olisi kuitenkin kiva tehdä jotain omaakin eikä elää toisen rahoilla :((

Kohtalotoveita??
n27

Joo ja sori kirjoitusvirheet. Pää niin kipee ettei osaa kirjoittaa edes ja osa kirjaimista katoaa etten huomannut edes virheitä. Ap

Vierailija

Täällä sama. Tai ei nyt joka lauantai kuitenkaan, mutta tarpeeksi usein, että hermo alkaa mennä. Migreenilääkkeet on ja ne kyllä auttaa, mutta mulla migreeni yleensä kestää koko viikonlopun eli myös sunnuntaiaamuun saa herätä uusivan päänsäryn kanssa.
Yksi keino minkä olen huomannut auttavan ainakin vähän on aikaisin herääminen lauantaina ja heti ulos tai salille lähteminen. Jos nukun pitkään niin päänsärky on taattu. Jotenkin kuvittelisin tän liittyvän siihen, että viikonloppuna ei ole velvotteita ja mieli huomaa että ok nyt on hyvä hetki kärsiä sängyn pohjalla. Kun hommaa itselleen myös lauantaille jonkun ns velvoitteen, niin alitajunta ei heitä ihan niin täysillä vapaalle.
Migreenihän on tunnollisten ihmisten vaiva, ei mullakaan koskaan viikolla vaivaa että tarviis olla töistä pois.

Vierailija

Minulla oli tuota samaa parikymppisenä muutaman vuoden ajan. Se oli mielestäni kummallista, sillä silloin elämä ei ollut mitenkään stressaavaa. Lääkäri määritteli päänsäryn migreenityyppiseksi ja sain siihen jotain lääkettä, mutta ei ne oikein auttaneet. Päänsäryky loppui jossain vaiheessa itsekseen.

Lapsena minulla oli viikonloppuisin kova päänsärky, jos heräsin myöhään eli viimeistään kahdeksan maissa. Kipu oli kova, mutta ei minua viety lääkäriin eikä vanhemmat antaneet särkylääkkeitäkään. Nyt aikuisena voin nukkua vaikka iltapäivälle eikä päätä särje, jes.

Vierailija

Olin tulossa sanomaan samasta asiasta kuin nelonen.
Eli nukutko lauantaisin liian paljon, ja heräät myöhään? Tuo voi aiheuttaa migreeniä. Itselläni on usein viikonloppuisin migreeniä jos herään liian myöhään. Siihen ei tahdo edes lääkkeet auttaa.

Vierailija

Minä olen kärsinyt migreenistä joskus vuoden ajan joka ikinen päivä, nykyisin tulee muutaman kerran kuussa.

Syön estolääkettä joka aiheuttaa kuivumista, esim suussa, silmissä ja nenässä. Joudun menemään nukkumaan joka päivä klo 22 mennessä ja nukkumaan 9-12 h yöunet. Aasiaan päin en voi matkustaa koska pää ei kestä aikaeroa, juoda en voi alkoholia lainkaan. Paska sairaus mutta on niitä pahempiakin.

Vierailija

Olisi, mutta migreeni on pysynyt lähes kurissa jättämällä sokeri kokonaan pois ruokavaliosta. Lisäksi noudatan aika orjallista päivärytmiä. Voihan tuossa olla joku rentoutumiseen liittyvä tekijä, jota et voi poistaa. Lähtisin kokeilemaan sitä, että perjantaina ei ole mitään iltavalvomista tai erilaista syömistä kuin arkena. Laittaisin herätyskellonkin soimaan ja menisin pienelle aamukävelylle töihinmenoaikaan. Ruokailurytmi ja muu olisi sama kuin viikolla. Kuulostaa ankealta, mutta vapaapäivä on kuitenkin vapaapäivä ja melkein mikä tahansa on parempi kuin migreeni.

Vierailija

Oletko tunnollinen stressaajatyyppi, joka pitää tehdä kaikki täydellisesti? Huono hemoglobiini ja alhainen verenpaine? Tunnen monta migreenipotilasta, joilla kaikilla tuo piirteet. 

Mene keskusteluterapiaan työstämään stressinhallintaa/ suhtautumista työhön, jos stressi on ongelma. Kehosi kertoo sinulle jostain ongelmasta

Vierailija

Se on se" vapaapäivämigreeni. " Minullakin joskus vuosia sitten vaivana. Jotenkin vain, kun on vapaata, niin se iski. Onneksi ei ole nykyisin.

Vierailija

Kertoo stressaamisesta ja jännittämisestä arkena, joko tiedostetusta tai tiedostamattomasta.

Itselläni sellainen tilanne töissä stressaavalle introverttiluonteelleni että migreeni on varma kaveri jos rasiaan itseäni töiden lisäksi yhtään liikaa ylimääräistä. Pääosin kaikki viikonloput ja illat on tällä hetkellä levättävä jotta jaksaminen säilyy. Yksi viikonloppu tai ilta viikossa jotain kuormittavaa silloin tällöin menee mutta sen jälkeen pitää levätä vielä enemmän.

Vehnä/gluteeni, sokeri ja maitotuotteet saattaa myös laukaista pahoinvoinnin, ilman niitä pystyn venymään omassa mittakaavassa todella hyvin siinä missä pari päivää peräkkäin välipalaleipiä, maitojuomia ja illalla karkkia saattaa romahduttaa olon.

Vierailija

Kannattaa kokeilla osteopatiasta tai hierontaa jos syynä on jännitysniska että saisi sen pois. Tosin hieronnassa migreeni saattaa laueta kun joka käsitellään, pitää vissiin aloittaa hiljakseen.

Vierailija

Ap täällä, kiva kun olette vastailleet!

Olen todellakin stressaajatyyppi, eli se stressi on perimmäinen syy ongelmaani. Tilanne on kiristynyt töissä niin pahaksi, että olen ahdistunut jo työpaikan ajattelemisesta. Siellä on narsistinen ihminen joka kiusaa minua päivittäin. Ongelma vain on siinä, etten pysty jatkamaan työssä ilman kanssakäymistä kyseisen henkilön kanssa.

Olen tosiaan huomannut etten pidemmillä lomilla kärsi lainkaan migreenistä. Minulla on myös todettu tuo tension neck, josta tulee pahoinvointi, huimaus, käsien puutuminen ja kivut lisänä.

Olen myös introvertti kuten joku vastaajistakin. Se vie ihan älyttömästi voimiani, että joudun edes tervehtimään ihmisiä ja keskustelemaan työkaverien kanssa. Työpäivän jälkeen olen niin loppu, että makaan vain halvaantuneena sohvalla. Kotityöt kasautuu viikonlopuille, eikä minulla ole enää mitään mahdollisuuksia tavata ystäviä tai harrastaa. En vain pysty niihin töiden lisäksi.

Terveyteni on muuten ilmeisen ok ainakin lääketieteellisesti, eli hb 140 ja kaikki muut arvot ovat hyvät. Perjantaisin menen nukkumaan normaaliaikaan eli kymmeneltä enkä syö mitään normaalista poikkeavaa. En myöskään nuku aamuisin mitenkään erityisen pitkään.

Jotenkin vaan tullut siihen lopputulokseen ettei mitkään hieronnat, fysioterapiat ynnä muut auta, kun koko ajan tää ongelma vaan jatkuu. Se on toi työ mikä mua tappaa hitaasti, mutta varmasti. Ei tän elämän pitänyt näin mennä :( opiskelin koko lapsuuteni ja nuoruuteni vain tajutakseni ettei musta olekaan mihinkään.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat