Kertooko se kuitenkin jotain ihmisestä jos ei saa Facebookissa tykkäyksiä?

Vierailija

Mitä mieltä? Itse olen huomannut että tuttavissa juuri ne haastavimmat persoonat eivät saa päivityksilleen/kuvilleen kun sen 1-3 tykkäystä juuri ja juuri, vaikka olisi asia mikä tai kuinka hieno ja kiva kuva. Eli kyllä ne tykkäykset kuitenkin jotain taitaa kertoa.

Eri juttu sitten se jos ei ole paljoa kavereita jotka ovat Facebookissa, instagramissa tms. niin ei tietysti silloin ole tykkäyksiäkään.

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Ihmiset keskimäärin varmaankin tykkäävät sellaisten ihmisten päivityksistä, jotka kokevat läheisiksi ja joista pitävät. Etäisten ja epämiellyttävien ihmisten päivityksistä tykätään vähemmän. Toki myös aihe vaikuttaa. Tylsistä päivityksistä ei tykätä, kuten ei myöskään spämmistä.

Vierailija

Kertoo enemmän hänen ystävistään. Jos eivät edes kohteliaisuuttaan jaksa klikkailla tykkäyksiä toiselle ilmiselvästi tärkeisiin asioihin. Kyllä on pienisieluista touhua.

Vierailija

Huoh! Mihin tämä maailma on menossa? Ei riitä, että ISIS, muut terrostit, pakolaisten vyöry, ilmastonmuutos, talouden alamäki, nälänhätä ja Ukrainan kriisi huolestuttaa. Nyt pitää vielä murehtia tykkäysten määrää Facebookissa!?!?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Huoh! Mihin tämä maailma on menossa? Ei riitä, että ISIS, muut terrostit, pakolaisten vyöry, ilmastonmuutos, talouden alamäki, nälänhätä ja Ukrainan kriisi huolestuttaa. Nyt pitää vielä murehtia tykkäysten määrää Facebookissa!?!?

Oletko sinä lakannut välittämästä kaikesta terrori-iskua pienemmästä elämässäsi?

ohis

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Oletko sinä lakannut välittämästä kaikesta terrori-iskua pienemmästä elämässäsi?

ohis

En sentään. Mutta kyllä maailman tapahtumat asettavat omat huolet terveellisiin mittasuhteisiin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tai sitten ystäviä ei ole. On vain fb-tuttuja.

Olipa suora johtopäätös. Lähdet siitä, että kaikki ihmiset ovat fb:ssä? Voi olla paljon ystäviä, jotka eivät ole fb:ssä. Ja fb:ssä enimmäkseen tuttuja. Näin minulla.

Vierailija

Se kertoo lähinnä siitä, kuinka aktiivinen ko. henkilö on Facebookissa. FB:n algoritmi lisää aktiivisten ihmisten toimien näkyvyyttä muille, jolloin toki tulee enemmä tykkäyksiäkin.

Suosittelen elämään siten, että voi tuntea ylpeyttä jostain konkreettisemmasta asiasta kuin saamiensa some-tykkäyksien määrästä.

Vierailija

Minulla ja monilla muilla kavereillani ei ole tapana selaamalla selailla facebookia, vaan tykkäämme ja kommentoimme postauksia jotka osuvat etusivuillemme.

Itse en edes useinkaan lähettele mitään päivityksiä seinälleni, vaan kuulumiset vaihdetaan joko yksityisviestein, tai jotenkin muuten.

Ei sinne omalle etusivulle aina kaikkien päivitykset tule, vaikka kuinka olisi seurattavien listalla. En ymmärrä miksi ihmiset ottavat nuo tykkäykset niin vakavasti. Jos mun harvoista postauksista ei tykätä, niin en ajattele siitä mitään ihmeellistä. Joko eivät ole olleet tykkäyksen arvoisia ja/tai eivät ole tulleet nähdyiksi.

Kaikesta ei tarvitse aina tykätä, eikä tykkäämättä jättäminen kerro yhtään mitään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kertoo enemmän hänen ystävistään. Jos eivät edes kohteliaisuuttaan jaksa klikkailla tykkäyksiä toiselle ilmiselvästi tärkeisiin asioihin. Kyllä on pienisieluista touhua.

Jaksa klikkailla tykkäyksiä...? Häh? Eikö tykkäyksillä ole tarkoitus ottaa kantaa päivitykseen/kuvaan?

Vierailija

Minulla oli niin huono kuva viimeksi, että sain 13 tykkäystä. Eikä voisi vähempää kiinnostaa. Kavereita ja ystäviä on. Vaihtamisen jälkeen on tullut paljon lisää työpaikan takia.

Vierailija

Minä olen juuri tuollainen ihminen, jonka tekemiset eivät saa tykkäyksiä. Päivitykseni saavat ehkä 1-5 tykkäystä normaalisti, hyvinä päivinä kymmenkunta. Koskaan ei ole kolmeakymmentä tykkäystä enempää tullut mihinkään, ei edes siihen, kun kihlauduimme miesystäväni kanssa. FB-kavereita minulla on 300.

En ole erityisen aktiivinen sosiaalisessa mediassa, päivitän jotain ehkä kerran viikossa. En käsittääkseni spämmää enkä tee muitakaan klassisia inhokkipäivityksiä (tyyliin "kaamee päivä :(( ei voi kertoo lisää... mut miten täst nyt selvii... Paikassa yliopistollinen keskussairaala"). Pidän siis itseäni keskivertosomettajana, jos näin voi sanoa. Tietysti omassa ikäryhmässä (25-30v.) monet päivittelevät aktiivisemminkin. 

Itse olen yrittänyt olla ajattelematta tykkäysten määrää liian vakavasti. Somen ei pitäisi olla elämän suurin sisältö. Voihan se olla, että esimerkiksi minusta ei tuttavapiirissäni vaan pidetä, ja juttuni ovat tylsiä. Monesti ihmisten käyttäytyminen sosiaalisessa mediassa on kuitenkin mutkikkaampaa. Esimerkiksi kaksi tuttuani ärsyttävät toisiaan ja juoruavat aina kaikille toisesta osapuolesta pahaa, mutta muistavat tykätä jokaisesta toisen tekemästä facepäivityksestä. Tiedä sitten, mikä siinäkin on takana :). 

Oma ajattelutapani on se, että julkaisen vain sellaisia asioita, joiden takana voin seistä ja joista olla "ylpeä", vaikkeivat ne saavuttaisi yhtään tykkäyksiä ja sitä kautta yleistä hyväksyntää. 

Vierailija

Jos on paljon tykkäyksiä, on sosiaalisessa statuksessasi jotakin tykkäämisen arvoista.

Ei kannata pitää facebookissa kavereinaan henkilöitä, jotka eivät koskaan pidä julkaisuistasi, vaikka pitävät muiden samanlaisista julkaisuista. He todennäjöisesti eivät ole aitoja kavereitasi.

Jotkut fiksut eivät saa tykkäyksiä, koska eivät kuulu esim johonkin juoruporukkaan,vaan ovat ns. kaikkien kaveri.

Tykkääminen on myös vallankäyttöä. Pari naistuttua on mutissut ettei tykkää ainakaan jonkun julkaisuista kun se on sellainen ja tuollainen. Itse olen aistinut näissä kateuden tai huonon itsetunnon. Tykkäävät sitten kuitenkin vielä korkeammalla sosiaalisella statuksella olevan jutuista...

Lisäksi facebook aina välillä paljastaa ihmisten kierouden. Joku edellisenä päivänä haukkuu toista ja seuraavana paivänä facebookissa onkin jo kuin paras kaveri juttuineen....

Facebook ei kaikkien kohdalla ole aito viestintä areena. Siksi varmaan moni ei sitä enää aktiivisesti käytäkään....

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Se kertoo lähinnä siitä, kuinka aktiivinen ko. henkilö on Facebookissa. FB:n algoritmi lisää aktiivisten ihmisten toimien näkyvyyttä muille, jolloin toki tulee enemmä tykkäyksiäkin.

Suosittelen elämään siten, että voi tuntea ylpeyttä jostain konkreettisemmasta asiasta kuin saamiensa some-tykkäyksien määrästä.

Tämä.
Ei se ota, jos ei annakkaan. Ihan niin kuin irl. Ystävyys on vastavuoroisuutta, eikä toimi vain yhteen suuntaan!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat