norwegian lentokoneet
Kuinka pitkät turvavyöt lentokoneissa on? Mahtuuko lihavalla (bmi 39) turvavyö kiinni? Osaavatko lentohenkilökunta suomea? Muita kokemuksia kyseisestä lentoyhtiöstä?
Kommentit (37)
Voi kamala! Eli täytyy kyllä todella lihava olla ettei lisävyökään riitä! Olettaen että bmi alle 40 menis turvavyöt kumminki kiinni ilman lisävyötä. Tän arvioin ihan ystäväni kautta, hän noin bmi 40-41 ja turvavyö menee juuri ja juuri kkiinni. Ja mahtuu penkkiin ihan ok kun vierekkäin ollaan reissattu.
Vierailija kirjoitti:
Mun 173 cm ja 112 kg appiukko tarvitsi jatkopalan ja irtotarjottimen. Oli kuulemma lantio kipeä kun puristi ne käsinojat sivuilta.
No tätä en kyllä usko, en noilla mitoilla. Vai onko appesi muuten laiha, mutta kaikki ylimääränen mahassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten lihava ihmisen tulee olla, ettei oman penkkinsä rajoihin mahtuisi? Mietin vain. Paljon pyöreitä koneissä olen nähnyt, mutta mahtuvathan nuo olemaan.
Mä olen muutaman lennon lentänyt ylipainoisen vieressä ja kyllä ne läskit vaan pursuu mun puolelleni, oli käsinojan alhaalla tai ylhäällä. Käsinojat nuo ovat aina haluneet nostaa heti kun voi kun ne painaa läskejä ikäväsi. Tästä seuranneena ne läskit vyöryy vain pahemmin mun syliin. Ja nyt siis puhun TODELLA ja vaarallisen ylipainoisista, jotka eivät saa sitä tarjotintakaan eteensä kun vatsa on tiellä ja jokaisella näistä on ollut jatkopala turvavyöhön ja joillain se jatkopala riitti juuri ja juuri. Siinä on tukalaa istua vieressä, joskaan ei sillä ylipainosellakaan varmasti kivaa ole. Se vin maksaa yhdestä paikasta mutta vie 1½ paikkaa mun kustannuksella, joka myös olen oman paikkani itse maksanut.
Totta, mutta tätähän ei saa sanoa, ettei läskille tule paha mieli. Jos on maksanut koko paikasta niin oletus on, ettei joku käytä sitä istumatilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun 173 cm ja 112 kg appiukko tarvitsi jatkopalan ja irtotarjottimen. Oli kuulemma lantio kipeä kun puristi ne käsinojat sivuilta.
No tätä en kyllä usko, en noilla mitoilla. Vai onko appesi muuten laiha, mutta kaikki ylimääränen mahassa?
Omenavartalo hänellä. Vatsan/keskivartalon kohdalla oikeastaan kaikki ylipaino.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten lihava ihmisen tulee olla, ettei oman penkkinsä rajoihin mahtuisi? Mietin vain. Paljon pyöreitä koneissä olen nähnyt, mutta mahtuvathan nuo olemaan.
Mä olen muutaman lennon lentänyt ylipainoisen vieressä ja kyllä ne läskit vaan pursuu mun puolelleni, oli käsinojan alhaalla tai ylhäällä. Käsinojat nuo ovat aina haluneet nostaa heti kun voi kun ne painaa läskejä ikäväsi. Tästä seuranneena ne läskit vyöryy vain pahemmin mun syliin. Ja nyt siis puhun TODELLA ja vaarallisen ylipainoisista, jotka eivät saa sitä tarjotintakaan eteensä kun vatsa on tiellä ja jokaisella näistä on ollut jatkopala turvavyöhön ja joillain se jatkopala riitti juuri ja juuri. Siinä on tukalaa istua vieressä, joskaan ei sillä ylipainosellakaan varmasti kivaa ole. Se vin maksaa yhdestä paikasta mutta vie 1½ paikkaa mun kustannuksella, joka myös olen oman paikkani itse maksanut.
Totta, mutta tätähän ei saa sanoa, ettei läskille tule paha mieli. Jos on maksanut koko paikasta niin oletus on, ettei joku käytä sitä istumatilaa.
Mulle tulee kanssa paha mieli kun joudun tyytymään puolikkaalla pakaralla istumiseen kun ei ylipainoisen vieressä mahdu istumaan normaalisti. En mä kyllä ylipainoista siltikään läskiksi menisi haukkumaan tai hänen persoonaa arvostelemaan. Toi on varmasti sellainen tilanne, ettei siinä nauti ylipainoinen eikä se vieressä istuva, oletettavasti normaalipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Varmista lentoyhtiöltä tarvitko kaksi paikkaa. Keskiovien edessä ja aivan ensimmäisellä rivillä on eniten jalkatilaa.
Näille paikoillehan EI sitte pääse jos jatkopalaa tarvitaan. Hätäuloskäytävää ei pääse ylpainoiset tukkimaan ja hyvä niin.
No bmi 39, riippuen pituudesta, itse 176cm ja mitäkögän mun bmi olis, reilu 30, 35-?. Paino 100kg. Ihan hyvin aina mahtunut. Paino tasaisesti kaikkialla, enkä ole mielestäni läski, vaan leveä ja isokokoinen. Ehkä tietenkin hieman ahdistavaa kun jalkatilaa on niin vähän ja pituuttakin tämän verran.
Vierailija kirjoitti:
Eivät puhu lähtökohtaisesti Suomea. Englannilla ja ruotsilla pärjää.
Kyllä joskus. Lensi noin viikko sitten Pariisista Helsinkiin ja jopa suuri osa kuulutuksista ku suomeksi. Koneessa oli yksi todella isokokoinen mies ja hänet ohjattiin omalta paikaltaan riviin, jossa oli kaksi paikkaa vierekkäin vapaana.
Norweigianilla lennän usein, ei huonoja kokemuksia. Jalkatilaa liian vähän ainakin minulle, mutta niinhän se aina menee.
170 cm ja 115kg. Tasapaksu lyllerö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä joskus. Lensi noin viikko sitten Pariisista Helsinkiin ja jopa suuri osa kuulutuksista ku suomeksi. Koneessa oli yksi todella isokokoinen mies ja hänet ohjattiin omalta paikaltaan riviin, jossa oli kaksi paikkaa vierekkäin vapaana.
Norweigianilla lennän usein, ei huonoja kokemuksia. Jalkatilaa liian vähän ainakin minulle, mutta niinhän se aina menee.
Osaatko arvioida, kuinka isokokoinen?
Minulla olisi pelastus se, että 5v lapseni istuisi vieressäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaatko arvioida, kuinka isokokoinen?
Minulla olisi pelastus se, että 5v lapseni istuisi vieressäni.
Varmasti yli 120 kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lennän Norwegianilla usein ja vyö on mahtunut aina ja olen iso. Jatkopaloja saa tarvittaessa. Suomesta lähtevillä lennoilla on aina ollut suomen kielen taitoisia. Suomalaisia on juuri palkattu lisääkin.
Kuinka ISO olet?
Hyvin mahdun penkkiin ja turvavyöhön ja elän normaalia elämää. Tod.näk. ap:n kokoinen, jos hän on pituudeltaan väin vähän keskiarvoa pidempi.
Vierailija kirjoitti:
Tuon kokoisena mahdut hyvin. Hyvää matkaa vaan!
Minä olen oikeasti tosi iso 174/125 suunnilleen, ja olen mahtunut kyllä Norwegianin koneisiin, samoin on vyö mennyt kiinni ilman jatkopalaa. Saatika että mitään kahta paikkaa olisin tarvinnut, pyh, kyllä tämäkin laardipylly on ihan yhdelle penkille sopinut enkä ole edes vierustoverin syliin tai käyvälle valunut.
Minun lennoillani ei ainakaan ole suomea puhuvia lentoemoja ollut.
Norwegian on hyvä yhtiö, suosittelen. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee kanssa paha mieli kun joudun tyytymään puolikkaalla pakaralla istumiseen kun ei ylipainoisen vieressä mahdu istumaan normaalisti. En mä kyllä ylipainoista siltikään läskiksi menisi haukkumaan tai hänen persoonaa arvostelemaan. Toi on varmasti sellainen tilanne, ettei siinä nauti ylipainoinen eikä se vieressä istuva, oletettavasti normaalipainoinen.
Lentäminen on monelle pelottava tai vähintäänkin jännitystä lisäävä tapahtuma jolloin kaikki asiat suurenee. Ihmiset ärsyyntyvät hyvin monista eri asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon kokoisena mahdut hyvin. Hyvää matkaa vaan!
Mutta vyörynkö minä nyt muiden puolelle? Ehkäpä tämä oli hyvä keskustelu, mielipaha tuli monesta kommentista. Jospa tämä taas avasi silmiä ja saan uutta puhtia alkamaan tehdä itselleni parempaa huomista. Suunta ei ole kuin parempaan!!