meni juuri hermo ja ilmoitin lapsille, että saavat tästä lähtien järsiä kynsiä aamupalaksi!

Vierailija

kaakaot juomatta, murot syömättä. vi""aa kaadella viemäriin ruokaa & juomaa, kun eivät ne ilmaisia ole ! :( pitkästä aikaa myönnyin eilen ostamaan kaakaojauhetta ja nyt sitten on vinkuminen että liian kylmää, liian sitä ja liian tätä..

Kommentit (14)

Vierailija

Jätä sitten tänä aamuna aamupala väliin ja kerää pois. Jospa lounas maistuisi, muista myös ettei ekstra välipalaa kinuamisesta huolimatta.

Vierailija

Hahhah :D No sama, joka aamu menee murot viemäriin. Jos laitan lautaselle liian vähän (eli sen verran mitä varmaan söisivätkin) eivät syö kun "on liian vähän". Jos laitan enemmän, syövät sen pienen osan siitä. Täytyypä varmaan laittaa noi jyrsimään kynsiään huomenaamulla.

Vierailija

Olen minäkin kompostiin kipannut täydet lautaset ruokaa, kun ensimmäinen kommentti kolmelta lapselta maistamatta oli, että yäk. Iltapala kelpasi jo kommenteitta. Joskus vaan pitää palauttaa kiitollisuus ruokaan käytännössä...kun ei se näillä nykypenskoilla ole mitenkään automaattista kun kaikkea on yllinkyllin eikä nälkää tarvitse nähdä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hahhah :D No sama, joka aamu menee murot viemäriin. Jos laitan lautaselle liian vähän (eli sen verran mitä varmaan söisivätkin) eivät syö kun "on liian vähän". Jos laitan enemmän, syövät sen pienen osan siitä. Täytyypä varmaan laittaa noi jyrsimään kynsiään huomenaamulla.

Korjaanpa vielä, ennenkuin joku tulee marmattamaan, kaadan siis muroissa olevan maidon viemäriin ja murot roskiin :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen minäkin kompostiin kipannut täydet lautaset ruokaa, kun ensimmäinen kommentti kolmelta lapselta maistamatta oli, että yäk. Iltapala kelpasi jo kommenteitta. Joskus vaan pitää palauttaa kiitollisuus ruokaan käytännössä...kun ei se näillä nykypenskoilla ole mitenkään automaattista kun kaikkea on yllinkyllin eikä nälkää tarvitse nähdä.

Mä en niin millääään viitsisi kaataa maistamatonta ruokaa menemään, mutta mäkin kyllä nykyään siivoan lautaset samantien pois pöydästä jos lapsi istuu lautasen eteen ja sanoo samantien yök. Hemmetin raivostuttavaa, kun pikkuveli tietenkin tekee saman perässä kun matkii siskoaan. Vaikka onkin parempiruokainen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
kaakaot juomatta, murot syömättä. vi""aa kaadella viemäriin ruokaa & juomaa, kun eivät ne ilmaisia ole ! :( pitkästä aikaa myönnyin eilen ostamaan kaakaojauhetta ja nyt sitten on vinkuminen että liian kylmää, liian sitä ja liian tätä..

Ihan OSTIT KAAKAOTA, voi hyvänen aika, tuliko konkurssi. Itse lähes 50-vuotiaana juo kaakaota, hyvää aamulla ja illalla. Kaakao tulee olla sopivan lämmintä. Ostitko jotain halpislitkua. Miksi et hae toimeentulotukea, jos talous on noin huonolla tolalla. Ei ne ruoat aina maistu, ottaa sitten välipalaa, eikö niin. Miten perseaukista sakkia täällä on, ei edes ruokaan riitä rahaa? Meitä on kaksi, ikinä ei ikinä ole rahasta ollut puutetta, ei edes silloin kun lapsemme olivat pieniä. Itse ostan surutta mitä haluan, ja mies maksaa, että mikäs meillä, kahdella viisikymppisellä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ihan OSTIT KAAKAOTA, voi hyvänen aika, tuliko konkurssi. Itse lähes 50-vuotiaana juo kaakaota, hyvää aamulla ja illalla. Kaakao tulee olla sopivan lämmintä. Ostitko jotain halpislitkua. Miksi et hae toimeentulotukea, jos talous on noin huonolla tolalla. Ei ne ruoat aina maistu, ottaa sitten välipalaa, eikö niin. Miten perseaukista sakkia täällä on, ei edes ruokaan riitä rahaa? Meitä on kaksi, ikinä ei ikinä ole rahasta ollut puutetta, ei edes silloin kun lapsemme olivat pieniä. Itse ostan surutta mitä haluan, ja mies maksaa, että mikäs meillä, kahdella viisikymppisellä.

Kuinka noin varattomat edes tekevät lapsia,jotain rajaa pitäisi olla. Kaakao ja murot, tuhlausta, ei ole totta. Mene nyt siitä hankkimaan lisäansioita.

Vierailija

Meillä on alusta asti ollut niin että jos ruoka ei maistuniin siitä ei tehdä mitään numeroa vaan lapsen lautanen kerätään pois muiden lautasten mukana ja poistutaan pöydästä. Mitään muuta ei tietenkään tule tilalle ja seuraava ruoka/välipala on samaan aikaan kuin muillakin eli n.3H päästä. Hyvin harvoin lapsi jättää ruoan syömättä ja me syödään kaikki samaa ihan tavallista ruokaa, kasviksia, lihaa, erikoisempiakin makuja yms.kaikki menee. Kyllä se lapsi syö kun on nälkä. Ja miten me ollaan saatu lapsi kaikkiruokaiseksi? Kaikkea mitä lautasella on, pitää JOKA kerta maistaa. Niin siinä käy kuin oppikirjoissakin lukee että lapsi tottuu lähes kaikkiin makuihin kun on maistanut sitä n.15kertaa. Mä en ala taistelemaan ja väittelemään lapsen kanssa miatään elämän normaaleista asioista kuten syöminen. Ja meillä ei myöskään ole pakko syödä lautasta tyhjäksi, usein lautanen kuitenkin tyhjentyy kokonaan koska pidämme huolen säännöllisistä ruoka-ajoista ja lapsi tietää että jos jättää syömättä niin muuta ei tule. Oikeesti tää on aika helppoa kun vaan sinnikkäästi ja johdonmukaisesti pysyy kannassaan eikä luovuta. Alussa vaatii vähän vaivaa ja loppu on pelkkää juhlaa. Samat neuvot pätevät myös muissakin asioissa kuten nukkumisessa yms. Ja mä olen 3 lasta (2 hoito. 1 oma) kasvattanut näin, jokaiseen toiminut.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mikset syönyt niitä itse?

Ei kai nyt moista ylellisyyttä. Kaurapuuro ja päällä margariinisilmä ja ehkä yksi pala ruisleipää, muuhun nyt kenelläkään ei voi olla varaa. Sellaista äitiyttä.

Vierailija

Lapsilla ei ilmeisesti ollut vielä nälkä. Yhteen väliin meilläkin kuului noita hyi yök kommentteja edes maistamatta ruokaa. Sanoin vaan lapselle, että laitan ruoan jääkaappiin odottamaan. Saa sitten kun on nälkä. Nopeasti loppui turha venkoilu.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat