Miten kehtaat elää muiden rahoilla?

Vierailija

Myös tukirahoilla? Ymmärrän kyllä, jos on syöpä tai joku, mutta eikö silloinkin pitäisi lopettaa tupakointi? On tosi kurjaa maksaa eläteille hoitoja, kun ovat aiheuttaneet kaiken itse. Laiskuus tässä maassa paistaa.
Sama tietenkin koskee ikuisuusopiskelijoita ja turhanlukijoita - muut heille kustantaa kaiken. Uusavuttomien asenne lapsensaantiin (kotona lorvimisen mahdollistamiseksi) on myös aivan kamala. Sosiaalitukia ei tarvitsisi maksaa lainkaan, jos asenne elämään on väärä. Ei täällä muitakaan hyysätä.

Kommentit (13)

Vierailija

En tiedä miten en kehtaisi. En minä tätä paskaa ole keksinyt, enkä ajanut maata turmioon. Itse asiassa tämä yhteiskunta on aivan helevetisti velkaa minulle, sinä myös.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Myös tukirahoilla? Ymmärrän kyllä, jos on syöpä tai joku, mutta eikö silloinkin pitäisi lopettaa tupakointi? On tosi kurjaa maksaa eläteille hoitoja, kun ovat aiheuttaneet kaiken itse. Laiskuus tässä maassa paistaa.
Sama tietenkin koskee ikuisuusopiskelijoita ja turhanlukijoita - muut heille kustantaa kaiken. Uusavuttomien asenne lapsensaantiin (kotona lorvimisen mahdollistamiseksi) on myös aivan kamala. Sosiaalitukia ei tarvitsisi maksaa lainkaan, jos asenne elämään on väärä. Ei täällä muitakaan hyysätä.

Mikäs sinä olet päättämään toisten elämästä?? Miksi sinun tapasi olisi ainut oikea? Sinä ja minä olemme VAPAITA esim muuttamaan pois täältä, jos ei maan tavat miellytä.

Vierailija

Eihän kukaan elä omilla rahoillaan.

Yrittäjä elää asiakkaiden rahoilla, syntämärikas vanhempiensa rahoilla, hyvin tienaava tönantajansa rahoilla jne.

Kaiken maksaa viimekädessä kuluttaja tai veronmaksa, eli myös se  tukirahoilla elävä.

Vierailija

Haluaisin oikeasti nähdä tilanteen, jossa tämän maan sosiaalituet vedetään minimiin ja katsotaan mitä tapahtuu.

Muuttaisivatkohan nämä AP:n kaltaiset silloinkaan mielipidettään?

Vierailija

Tässä vaiheessa olen maksanut niin paljon veroja (tulo- auto- polttoaine- kiinteistö- alkoholi- perintö- jne) että  ihan hyvällä omallatunnolla olen nyt ansiosidonnaisella enkä meinaa enää töihin mennä. En ole ikinä saanut pennin latia mitään tukia, ja ainoa julkinen palvelu mitä nyt aikuisiällä olen käyttänyt  taitaa olla kirjasto.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tässä vaiheessa olen maksanut niin paljon veroja (tulo- auto- polttoaine- kiinteistö- alkoholi- perintö- jne) että  ihan hyvällä omallatunnolla olen nyt ansiosidonnaisella enkä meinaa enää töihin mennä. En ole ikinä saanut pennin latia mitään tukia, ja ainoa julkinen palvelu mitä nyt aikuisiällä olen käyttänyt  taitaa olla kirjasto.

Kun aletaan saivarella, niin ihan varmasti ajelet autollasi yleisillä teillä.

Muuta ulkomaille rahoinesi!

Vierailija

Opintotukikuukausia saa vain tietyn määrän, joten ikuisuusopiskelija ei kannata olla. Muutenkaan opiskelija ei kannata olla, kun ne tuet on matalammat kuin olla ei mitään :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä saanut pennin latia mitään tukia, ja ainoa julkinen palvelu mitä nyt aikuisiällä olen käyttänyt  taitaa olla kirjasto.

Et siis ole käyttänyt yleisiä teitä, vettä hanasta, laskenut jätevettä viemäriin, katsonut YLEn tv-kanavia tai kuunnellut radiota, äänestänyt ja ollut osallinen valtionhallinnon päätöksistä, poliisi ei ole koskaan suojellut sinua tai ollut kanssasi tekemisissä, et ole ostanut yhtäkään tullattua tuotetta tai mitään, mikä on kuljetettu julkisia teitä pitkin tai lentokentältä. Tätä voisi jatkaa loputtomiin.

Missä sinä oikein elät?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat