Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miten valita sormuksen koko!?

Vierailija

Kokeilin siis liikkeessä sillä mitalla. 16 oli hyvä, napakka ja siitä sormus pitää hinkuttaa pois. 16,5 oli semmonen ettö sormus lähti vetämällä poiis ja sormessa ollessaan sormuksen ja sormeen väliin jäi tilaa. Valitsin koon 16 ja nyt sormus tekee painauman sormeeni :( onko se kuitenkin liian pieni? Miten valita oikea koko?

Kommentit (11)

Vierailija

Riippuu niin paljon sormuksesta. Mulla lähti kahteen kertaan pienennettäväksi kihlasormus ja edelleen lentää sormesta. Mallisormus oli sellanen että jos olis tästä seuraavaksi pienempää kokeillut niin ei olis saanut sormesta pois.

Vierailija

Tilaa sormus Yhdysvalloista, siellä koot menevät pienemmissä väleissä kuin täällä. Koko 11 saattaisi olla sulle sopiva (16 1/3 Suomen mitoissa).

Vierailija

Myyjän pitäisi osata auttaa. Sormuk leveys ratkaisee aika paljon. Kapea sormus lentää helpommin kuin leveä, eli se saa olla napakampi.

Vierailija

Ei myyjä edes ehdottanut sen pienentämistä. Antoi vaan ne kaksi vaihtoehtoa. Ja hän oli sitä mieltä että 16 oli hyvä :/ ja tämä sormus on 2,4mm leveä, eli aika ohut. Hmm.. minulla on toinenkin sormus siellä tilauksessa koko 16 myös. Kaipa se on ainakin vaihdettava kokoon 16,5. Tämä on jo kaiverrettu.. aloittaja

Vierailija

Ei tuo sormuksen pienentäminen mikään oikea neuvo ole. Sehän rikkoo mahdollisen kuvion tai timanttien istutukset jne :D

Vierailija

Mitä se haittaa että sormuksesta jää jälki?

Itselläni on sellaiset sormet jotka turpoaa helposti ja muutenkin on paksut/hikoavat jne. Ja sormukseni on välillä niin tiukassa etten meinaa saada pois ja välillä taas pyörii paikallaan. Ensin luulin että sormus on liian pieni, koska se vähän puristi sormessa mutta sitten huomasin että kun sormus on kauan sormessa niin se sormi sopeutuu siihen ja ei enää purista. Jälki jää mutta ei se haittaa.

Olin sormuksen oston jälkeen n. 2 viikkoa sitä mieltä että täytyy käydä vaihtamassa isompaan mutta en sitten mennyt kun sormi sopeutui. On kiva että sormus on mielummin tiukasti sormessa kuin että saisi aina pelätä että lentää sormesta esim tiskatessa.

Vierailija

Ei sitä tarvii vaihtaa, vaan suurentaa hiukan, juuri sinulle sopivaan kokoon. Noin pienessä suurennoksessa ei kivet eikä kaiverruksetkaan kärsi.

Vierailija

Mielikuvitus auttaa tässäkin asiassa. Aina voi kuvitella oikean koon, ei haittaa vaikkei olisi todellisuuden kanssa mitään tekemistä...

Vierailija

Olen lukinnut liian suuren kihlasormuksen napakamalla vihkisormuksella. Samoin pikkurillissä  ja oikean käden nimettomässä on eri kokoiset, sillä olen laihtunut sen verran, että isommat lentäisivät muuten.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat