Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pilaan parisuhteeni

Vierailija
20.11.2015 |

Mulla on jonkinlainen masennus ja ahdistusta. Huono lapsuus, huono nuoruus ja itsetunto nolla. Kyllä, olen hakenut apua ja menossa terapiaan. Odotan koko ajan kelan päätöstä asiasta. Sillä välin ilmeisesti tuhoan parisuhteeni. On näitä ongelmia ollut jo monta vuotta, enkä tajua miksi mieheni jaksaa minua. Sepä se yksi suurimmista ongelmistani onkin; hylkäämisen pelko. Ostin tunne lukkosi - nimisen kirjan ja tein aiheeseen liittyvän testin. Minulla oli monen monta vahvaa tunnelukkoa ja siltä tuntuukin. Pelkään mieheni menettämistä, mutta samalla en usko, että hän aidosti haluaa olla kanssani. (koska en ymmärrä miksi kukaan haluaisi) Tuntuu melkein, kun testasin häntä. Puran myös pahaa oloa häneen, kun en tiedä minne sitä purkaisin. Tuntuu, että pilaan toisen ihmisen elämän (vaikka hän muuta väittäisi) ja tunnen syyllisyyttä siitä, miten käyttäydyn. Koko ajan. Kun mies alkaa puhua aiheesta, ehdotan eroa, vaikka en sitä halua. Argh. En ikinä itse jaksaisi tällaista ihmistä, enkä luota, että toinenkaan jaksaa. Mikä neuvoksi? Muuta kun terapia, ennen kuin sinne pääsen. Tai kenties kohtalotovereita, muita ahdistuneita?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota selvää mitä tarkoittaa itseään toteuttava ennustus.

Kävin kognitiivisessa psykoterapiassa kolme vuotta ja siitä oli hyötyä, suosittelen.

Vierailija
22/24 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap, olet ostanut erittäin hyvän kirjan "Tunne lukkosi", olet tehnyt testejä mutta oletko mahtanut lainkaan lukea kirjaa? Lue sitä ajatuksen kanssa järjestyksessä. Tulet oivaltamaan monia asioita.

Kirjan loppupuolella avautuu paljon harjoitteita, miten voit oppia olemaan vastuullinen aikuinen sisäiselle lapsellesi. Ne eivät ole helppoja. mutta niistä on valtava hyöty, kun opit niiden avulla aukomaan tunnelukkojasi. Ota ne puheeksi terapeuttisi kanssa, kun sinne asti pääset. Sitä ennen voit itseksesi lukea kirjaa ja harjoitella löytämään sisäinen lapsesi. Se turvaton ja hylätyksi tullut pieni tyttö. Mitä haluaisit sille tytölle kertoa?

Ap, koskaan ei ole liian myöhäistä saada onnellinen lapsuus.

N50v, myös lapsuudessa hylätty ja emotionaalisiin tarpeisiin vastaamatta jätetty

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
24/24 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että erolla "uhkailu " ja sen ottaminen esiin ristiriitatilanteissa on väärin, mutta jotenkin en voi sille mitään. Minun on hyvin vaikea kestää negatiivisia kommentteja itsestäni ja ajattelen, että ero on ainoa ratkaisu. Typerää. Tosiaan en ole vielä Tunne lukkosi-kirjaa lukenut, selaillut vaan. Pitää tarttua siihen. Toivottavasti pääsen aloittamaan terapian pian. Pelkään vaan, että kohta on liian myöhäistä, ainakin parisuhteeni kannalta. Olen varma, että kohta mies löytää jonkun toisen ja tajuaa, kuinka vaikeaa minun kanssani on... Ap