Oletteko yösyöppöjä koska syötte päivällisen?
Meillä on aina ollut etelä-eurooppalainen ruokailutapa ja ruoka meillä tehdään monesti illalla. Esim. klo 21 - 23 välissä.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaako "etelä-eurooppalainen " tässä yhteydessä samaa kuin poliisin tiedotteissa?
Tarkoitatko, että elämänkokemusta sinulla ei ole?
Itse olen lomaillut Kreikassa, Espanjassa, Portugalissa ja asunut Italiassa.
-ap
[/q
Kokemusta elämän minulla on. Ropsautappas hiekat pois pillusta Yoda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syömme joka ilta 21 jälkeen lämpimän ruuan kun lapsi on mennyt nukkumaan. Päivän parhaimpia nautintoja! Ja vuosikausia näin tehneenä olemme kaikki hoikkia.
Ja heräämme jo ennen kuutta!
Minulla on alkanut työt ennen klo 6 jo yli 10 vuotta. Syytönhän minä siihen olen. Tällä elämänrytmillä menisin mielummin klo 10 töihin.
-ap
Syön oikeastaan jatkuvasti. Pääaterioitten lisäksi tänään mennyt kokonainen mustikkapiirakka, irtokarkkeja, leipää paljon. BMI 20
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaako "etelä-eurooppalainen " tässä yhteydessä samaa kuin poliisin tiedotteissa?
-ap
[/q
Kokemusta elämän minulla on. Ropsautappas hiekat pois pillusta Yoda.
Onko sulla pillu?
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Mä taas en usko että suomalainen ihminen toimii samoin kuin esim. etelä-eurooppalainen. Pimeys, vuodenajat, valoisuus kesäisin jne. vaikuttavat varmasti ihmiseen ja täten varmasti myös ruoansulatukseen.
Siksi en lähtisi suoraan kopioimaan elämäntapoja tuolta, koska elämme erittäin erilaisissa ympäristöissä. Kaikkea tietenkin saa ja kannattaakin kokeilla.
Ei kyllä tulisi mieleenikään kopioida mitään, vaan toimia kuten se itsestä tuntuu parhaalta. Kun asuin Italiassa, niin rytmi oli minulle oikein sopiva. Ainoastaan joskus oli liikaa se kun ihmiset halusivat lähteä iltaa viettämään esim. pitkän työpäivän jälkeen, kun oltiin menty aamulla töihin ja lähdettiin vasta 22 aikaan illalla pois töistä. Itsellä ei pitkinä työpäivinä olisi tullut mieleenkään enää lähteä syömään tai muutamalle lasilliselle. Sen huomasi parin kerran jälkeen, että tuo ei enää kohdallani toimi.
En omasta mielestäni ole.
Meillä on päivällinen usein 19-20 välillä. Muksuilla se toimii usein iltapalana myös, riippuu treeneistä.
Itse kun yötä myöten hommailen, niin saatan ottaa hedelmän tai leivän pari tuntia ennen unta. Täydellä vatsalla en mene sänkyyn, se on ihan hirveetä.
Aamupala puolilta päivin. Joku välipala ja tuo päivällinen/illallinen.
Komeesti pärjännyt.
Syön kevyen lounaan klo 13 ja raskaan illallisen 20-22 - eli skippaan aamiaisen ja syön vain kaksi kertaa päivässä, en edes mitään välipaloja lisäksi. Taitaa olla kaikkia oppeja vastaan, mutta tunnen toimivani parhaiten näin. Olen normaalipainoinen, treenaan, nukun hyvin, voin hyvin jne.
Itse en ole huomannut aterioiden rytmityksen vaikuttavan mitenkään painooni tai terveyteeni. Ennen kuin puoli vuotta sitten lähdin opiskelemaan, söimme mieheni kanssa todella epäsäännöllisesti ja raskas iltapala syötiin usein 21-23 aikaan, nukkumaan menin 00-04 paikkeilla. Nyt kun opiskelupaikassani tarjotaan ruoat klo 08, 10.30 ja 16, koko homma on kääntynyt päälaelleen, en syö tuon päivällisen jälkeen enää paljoakaan; mandariineja pari kappaletta tai banaanin, joskus saatan tehdä smoothien. Hyvin toimii tälläkin tavalla mutta ei se muutos minussa mitenkään näy.
Menen nukkumaan klo 21-23 ja lapseton olen. En ole yösyöppö, päivällinen viideltä ja pieni iltapala kahdeksalta. Ruoka maistuu heti aamusta ja olen muutenkin aamuihmisiä.
Mä taas en usko että suomalainen ihminen toimii samoin kuin esim. etelä-eurooppalainen. Pimeys, vuodenajat, valoisuus kesäisin jne. vaikuttavat varmasti ihmiseen ja täten varmasti myös ruoansulatukseen.
Siksi en lähtisi suoraan kopioimaan elämäntapoja tuolta, koska elämme erittäin erilaisissa ympäristöissä. Kaikkea tietenkin saa ja kannattaakin kokeilla.