Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko yösyöppöjä koska syötte päivällisen?

Vierailija

Meillä on aina ollut etelä-eurooppalainen ruokailutapa ja ruoka meillä tehdään monesti illalla. Esim. klo 21 - 23 välissä.

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

No en kyllä ymmärrä, että miten päivällisen syönti tekee ihmisestä yösyöpön? Ap myöhäisen illallisen syöjänä kyllä kuulostaa yösyöpöltä. Mikäs siinä, jos aikuiset noin toimivat. Toivottavasti mahdolliset lapset saavat kuitenkin ruokaa 3-4h välein ja ovat klo 21-23 jo sikeässä yöunessa.

Ps. Yösyönti lihottaa.

Vierailija

Sama meillä. Olen syntyjäni eteläisen Euroopan maasta. Myös lapset syö meillä päivällisen myöhään, eikä nukkumaanmenoaikoja ole. Kummallista minusta tämä suomalaisten hömpötys että lasten pitäisi nukkua aikaisin tai syödä vähän väliä. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä kysymystä.

Siinä en voi ikävä kyllä auttaa. Ehkäpä joku tukiopetus auttaisi?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No en kyllä ymmärrä, että miten päivällisen syönti tekee ihmisestä yösyöpön? Ap myöhäisen illallisen syöjänä kyllä kuulostaa yösyöpöltä. Mikäs siinä, jos aikuiset noin toimivat. Toivottavasti mahdolliset lapset saavat kuitenkin ruokaa 3-4h välein ja ovat klo 21-23 jo sikeässä yöunessa.

Ps. Yösyönti lihottaa.

Etelän maissakin näin syödään, eikä kukaan itke lasten kaltoinkohtelua. Meillä ainakin lapsena tehtiin itse leipää, eikä kukaan ollut passaamassa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sama meillä. Olen syntyjäni eteläisen Euroopan maasta. Myös lapset syö meillä päivällisen myöhään, eikä nukkumaanmenoaikoja ole. Kummallista minusta tämä suomalaisten hömpötys että lasten pitäisi nukkua aikaisin tai syödä vähän väliä. 

Suomi mammat, kun itse ovat järjestään ylipainoisia ..

Vierailija

Mä menen nukkumaan klo 24. Syödään päivällistä noin klo 18. Syön viimeisen iltapalan noin klo 23-23:30. Eli kai mä sitten olen jonkun mittapuulla yösyöppö? Olen kuitenkin hoikka, enkä mitenkään pärjäisi yötä tuntematta nälkää, jos en söisi tuota alkuyön iltapalaa. En siis vaikka päivällistä syötäisiinkin eteläeurooppalaiseen aikaan.

Vierailija

Aamupalasta se lähtee, huomasin tämän heti kun otin ohjeistetun ruokavalion erään nettisivuston kautta.

Aamupala ja lounas ja oikeanlaiset välipalat saa aikaan sen ettei yöllä tee mieli syödä. Kun alkupäivästä syö kunnolla niin se loppupäivä on helppo.

Vierailija

Mitä ruoansulatusjärjestelmä tykkää kun maha täynnä tuhtia ruokaa mennään nukkumaan? Muistaisin että ei taida olla kovin hyvä juttu...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Aamupalasta se lähtee, huomasin tämän heti kun otin ohjeistetun ruokavalion erään nettisivuston kautta.

Aamupala ja lounas ja oikeanlaiset välipalat saa aikaan sen ettei yöllä tee mieli syödä. Kun alkupäivästä syö kunnolla niin se loppupäivä on helppo.

Riippuu varmaan ihmisten luonnollisesta rytmistä miten toimii. Itse en voi syödä mitään ennen puoltapäivää, tulee voimakas oksetus jos yritän. Joskus klo 13 syön lounaan, joka on aika kevyt, ja klo 21-22 päivällisen joka on tukeva (alkuruoka, pääruoka, makea jälkkäri, viiniä). Välissä vain espressoa. Mulla toimii täydellisesti, eikä ole nälkää missään välissä eikä paino-ongelmia ole ollut koskaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitä ruoansulatusjärjestelmä tykkää kun maha täynnä tuhtia ruokaa mennään nukkumaan? Muistaisin että ei taida olla kovin hyvä juttu...

Eipä se suuressa osassa maailmaa ihmisiä mitään haittaa, joten lienee suomalaisten taikauskoa koko juttu. Itse koen, että ruoan sulattaminen on kaikkein helpointa kun on makuuasennossa ja levossa. Iso ateria päivällä väsyttää, mutta yötä vasten sehän on vain hyvä jos väsyttää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuo etelänmaalaisilla ainakaan ole mitään aiheuttanut. Taitaa olla urbaanilegendoja nämä. Siellä grillitkin ovat monesti auki myöhempään, koska ruokailutottumukset ovat erilaisia.

Vierailija

Meillä kaikki heräävät ennen seitsemää aamulla. Iltaruoka on noin kello 19 arki- iltaisin, viikonloppuna myöhemmin. Se on illan viimeinen ruoka, sen jälkeen ei ole erikseen iltapalaa. 

Kaksi aikuista ja kaksi teiniä, tosin samalla kuviolla (iltaruoka on viimeinen ruoka ennen nukkumaanmenoa) on meillä aina menty. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Riippuu varmaan ihmisten luonnollisesta rytmistä miten toimii. Itse en voi syödä mitään ennen puoltapäivää, tulee voimakas oksetus jos yritän. Joskus klo 13 syön lounaan, joka on aika kevyt, ja klo 21-22 päivällisen joka on tukeva (alkuruoka, pääruoka, makea jälkkäri, viiniä). Välissä vain espressoa. Mulla toimii täydellisesti, eikä ole nälkää missään välissä eikä paino-ongelmia ole ollut koskaan.

Mulla on työpäivinä sama juttu. Ennen kello 11-12 aamulla ei saa mitään alas, muuta kuin kahvia. Lisäksi yleensä töissä se ensimmäiset 4 tuntia menee muutenkin koomassa. Taidan olla täysin iltaihminen.

-ap

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat