Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko sinä hyvä kohde mainostajille?

Vierailija

Ostatko jogurttia, jos sitä mainostetaan vatsantoimintaan parantavasti? Vai korjaatko omaa ruokavaliota?
Ostatko ihovoidetta, jonka sanotaan poistavan ryppyjä? Vai hoidatko ihoasi syömällä tarpeeksi rasvaa?
Ostatko laihdutusjauheita kalliilla hinnalla? Vai syötkö hyvää ruokaa ja laihdut?

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

En ole. Klikkaan netissäkin mainoksia aniharvoin. Tarkoituksella ehkä muutamia kertoja vuodessa. En ehkä toimi niinkään kuin ap ehdotti, yleensä en mieti elämääni mainosten kautta, että siinä olisi jotain muutettavaa, vaikkei se täydellistä olekaan. Sysäykset muutoksiin tulevat jostain muualta kuin mainoksista, ehkä toisten ihmisten elämästä jos joku lähde pitää sanoa. Annan vikojen olla vaikka mainostajaa kuinka kaihertaisi elämäntapojeni paskuus. N43

Vierailija

Ei sitä itse tajua, että näkee kokislogon jossain ja sit sitä alkaa tehdä mieli ostaa kun kaupassa näkee sitä. Opiskelen mainontaa ja markkinointia on todella mielenkiintoista miten mainonta vaikuttaa. Voi mennä todella pitkä aika ja tosiaan ei sitä usein tajua. Jokin tuttu kiva tai uusi tuote tulee niin helposti napattua jos sen sieltä bongaa. Ja helpommin bongaa jos on jossain mainontaa nähnyt.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ostatko jogurttia, jos sitä mainostetaan vatsantoimintaan parantavasti? Vai korjaatko omaa ruokavaliota?
Ostatko ihovoidetta, jonka sanotaan poistavan ryppyjä? Vai hoidatko ihoasi syömällä tarpeeksi rasvaa?
Ostatko laihdutusjauheita kalliilla hinnalla? Vai syötkö hyvää ruokaa ja laihdut?

Ostan tarjousruokaa, vaikka tänään meillä onkin merilohta. Viimeviikolla ostin talvitakin ja talvihousut, mutta en minä mitään mainosta missään nähnyt. Sattuivat vain olemaan alennuksessa. Parisataa maksoivat. Yleensäkin tarjouksien mukaan tulee ostettua aika harvakseltaan. Yleensä tarve toimii toisinpäin, eli kun jotain tarvitsen niin alan etsimään mainoksia, että olisikohan jossain tarjous.

Lidl villahousut ostin tarjouksen mukaan, mutta ei ne kyllä mitkään lämpöiset ole, toisaalta nuo muut villavaatteeni ovat maksaneet 5-10 kertaa enemmän. Viime talvena ostin mikrofleecen kympillä. En minä mikään mainostajan lottovoitto taida olla, vaikka välillä ostelenkin tarjouksien mukaan. Mies

Vierailija

Minua ällöttää vatsatautisia parantavat jugurtit. Haluaisin markkinoille meille terveille ja tavallisille ihmisille tarkoitettuja jugurtteja.

Vierailija

En ole hyvä kohde. Pyrin käyttämään vanhoja tuttuja ruokia ja aineita, enkä perusta uusista hömpötyksistä.

adBLOCK

olen tosi huono kohde mainostajille, kun adblock estää mainokset netissä ja maikkarin kanava vaihtuu yleen mainosten alkaessa.

Vierailija

Adblock on kyllä loistava keksintö, ei tarvitse kärsiä kuin hyvin harvoista mainoksista. En juuri innostu mainoksista muutenkaan, kaupassa työskennellessä on oppinut, miten mainostaminen toimii ja miksi mainostettu tuote ei aina ole sitä mitä väittää olevansa. Lähinnä ruokakaupan tarjouksiin tartun tai jos on tarjous jostakin, mitä tarvitsen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En ole vaan päinvastoin. En koskaan osta mitään mainostettuja tuotteita.

Oikeastaan kaikkia tuotteita mainostetaan.

Minä ostan vain tarpeeseeni ja siihen eivät mainokset vaikuta. Onnistun jotenkin jättämään mainokset huomiotta. Muutaman kerran on käynyt niin, että tv:n mainoskatkolla puoliso on kysynyt minulta, mitä tuotetta juuri mainostettiin. Ei aavistustakaan, vaikka olen mainosta näennäisesti katsonutkin...

Vierailija

Aika huono kohde kun olen aina lähtökohtaisesti skeptinen kaikkea kohtaan.

Tosin suomalaisessa ruuantuotannossa mua on vedetty nenästä ihan 6-0. En uskonut iloisten kanojen muniin tai onnellisiin possuihin, mutta en ikimaailmassa olisi uskonut että lihantuotanto on siinä jamassa missä se nähtiin julkaistuilla kohuvideoilla.

Vierailija

Otsikon kysymys ja itse avaus käsittelevät ehkä vähän eri asioita. Suhtaudun skeptisesti mainospuheisiin mutta huomaan kyllä ostavani tuotteita, joiden olemassaolosta tiedän mainosten kautta.
Esimerkiksi ostin maistiaisten perusteella Valion uutta juustoa juustopöytään ja Metro-lehden mukana tulevien XXL-kaupan mainosten perusteella saatan harkita sitä kauppaa kun ostan uudet sukset.

pulutossu
Seuraa 
Liittynyt13.9.2015

Eihän kukaan mielestään ole mainoksille altis ihminen, vaan korkeintaan "tykkää kokeilla uusia asioita". Silti monet menevät näihin virikekanaloiden iloisten kanojen muna-mainoksiin ja lehmän ehdoilla saataviin maitokampanjoihin. Ihmiset ostavat jotain TV-lääkärin suosittelemaa Schollin automaattikynsiviilaa tai -raspia vaikka ne vain vaikeuttavat jalanhoitoa ja repivät ihoa liikaa. Meille luodaan illuusio tarpeesta vaikka sellaista ei olisikaan ja uskottelemme itsellemme alitajuntaisesti että kyllä tämä iloisen kanan muna on vain parempaa ja eettisempää kun kennon kannessa on piirretty kuva hymyilevästä kanasta ja siinä lukee että "hyvää läheltä".

Kottarainen
Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

En ole hyvä kohde. En näe tai kuule juurikaan mainontaa, ja sen mitä netissä törmään mainostajiin, minulle mainostetaan kovin kummallisia asioita. Valtaosa mainonnasta ärsyttää minua, mutta rakastan hyvin tehtyjä ja hauskoja radio- ja telkkarimainoksia.

Lähikauppojen tarjoukset tsekkaan netistä, jos mietin mihin kauppaan menisin. En myöskään reagoi visuaaliisiin viettelyksiin yleensä kovin voimakkaasti. Ennemminkin (toistuvat) kehut vaikkapa netin keskustelupalstalla tai uskottavan henkilön suositus saa minut kiinnostumaan tuotteesta (tai keksimään tarpeen tuotetta kohtaan).

Olen myös lukenut mainontaa ja markkinointia, ja "harrastan" sitä seuratoiminnan yhteydessä kun nykyäänhän kaikkien pitää olla koko ajan edistämässä näkyvyyttä, verkostoitumassa ja haalimassa tukilantteja. Kiinnostavinta on ne vaikuttamisen keinot ja mekanismit, jotka saavat ihmiset hyväksymään uudet, ennen tarpeettomat tai yhdentekevät asiat siihen omaan vanhaan hyväksi havaittuun arvomaailmaansa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat