Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minusta Fazerin sininen (levy) maistuu erilaiselle kuin ennen!

Vierailija
20.11.2015 |

Maistuuko teistä?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan yhtä huonoa se on kuin ennenkin.

Todennäköisesti olette välillä syöneet kunnon suklaata ja sininen ällötys vertautuu siihen. Yksikään suomalainen suklaa ei ole hyvää.

Miksi jokaiseen ruokaketjuun tulee aina joku joka kertoo kuinka noloja muut ovat kun syövät jotakin, ja kuinka HÄN ITSE on hieman parempi ihminen kun syö jotain muuta. Hohhoijakkaa. Sä voit ihan rauhassa vedellä jotain sveitsiläisiä suklaitasi, ei varmaan ole sulta pois jos joku tykkää jostain muustakin. 

Mutta sinulta näköjään on pois, jos joku eii tykkää Fazerin sinisestä?

Voi hyvänen aika. Voisiko kyse olla siitä, miten alkuperäinen asia esitettiin?

Vierailija
22/38 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollut 20 vuotta Fazerin sinisen suurkuluttaja, se on ollut ainoa paheeni jota olen tarvinnut päivittäin. Noin vuosi tai pari sitten se alkoi maistua pahalle ja sen jälkeen olen satunnaisesti ostanut levyn ehkä joka kolmas kuukausi (ja sitäkin hieman lämmitän mikrossa että voi syödä). Olen siirtynyt ihan muihin suklaisiin (Panda ja Marabou). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ollut 20 vuotta Fazerin sinisen suurkuluttaja, se on ollut ainoa paheeni jota olen tarvinnut päivittäin. Noin vuosi tai pari sitten se alkoi maistua pahalle ja sen jälkeen olen satunnaisesti ostanut levyn ehkä joka kolmas kuukausi (ja sitäkin hieman lämmitän mikrossa että voi syödä). Olen siirtynyt ihan muihin suklaisiin (Panda ja Marabou). 

Mielenkiintoista. Luulin, että itse olen tullut jotenkin yliherkäksi makealle, kun Fazerin suklaat alkoivat pari vuotta sitten maistua erityisen (liian) makeille ja jotenkin kitkerille. Mutta muutkin siis ovat maistaneet saman.

Fazerin punaisesta tykkään yhä, mutta enää en voi vetää koko levyä kerralla toisin kuin ennen. Ennen Geishaa ja Fazerinaa voi mennä laatikkokin parissa päivässä jouluaikaan, mutta nykyään en enää niitä halua... Se ällö makeus ja kitkeryys ??!.

Vierailija
24/38 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän monta kuukautta lieneekään siitä, kun viimeksi olen syönyt suklaata tai karkkia ylipäänsä. Suuria levyjä en ole harrastanut koskaan, pelkkiä patukoita joskus. Kaikki makea alkoi sitten jossain vaiheessa maistua niin äklöltä, että lopetin ostamisen. Olen lähdössä kauppaan, mutta enpä taida vieläkään sortua edes uteliaisuudesta.

Eihän tuo ollut uutinen, että joidenkin av-mammojen mielestä suomalaiset tuotteet ovat niin kehnoja, että niitä ei kannata käyttää ja syödä, tässä tapauksessa suomalainen suklaa. Tätäkin teemaa on käsitelty ennenkin, joten lopettakaa höpinät!

Vierailija
25/38 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minustakin parisen vuotta sitten Fazerin sininen alkoi maistua oudolta. Tai erilaiselta kuin ennen. Pidin sen täyteläisyydestä ja suklaisesta mausta. Sittemmin jätin ostamatta enää levyjä, koska ne alkoivat maistua "ei miltään", vähän kuin pahville. Niissä "pötköissä" joissa on siis joku. 60/70g suklaata sellaisina nappeina, suklaa maistuu erilaiselta. O__o itsekin suosin "tavallisena suklaana" (ei pähkinää tms) fazerin punaista mieluummin.

Vierailija
26/38 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fazer alkanut käyttää palmuöljyä, joka on siis halppis raaka-aine. Korvaa kaakaovoin. Sen lisäksi, että palmuöljy on epäterveellisempää, sen käyttö ja tuotto on todella epäeettistä kaikin puolin. Tuhoaa sademetsää ja paikallisten asuinalueita. Fazer yrittää lässyttää ja selitellä palmuöljyn käyttöä tuotannon valvonnalla ja kaikenmaailman turhilla sertifikaateilla ja eettisen toiminnan tukemisbullshitillä. Tosiasiassa Fazer vain hakee voittoja ja on ottanut halvemman raaka-aineen käyttöön. Kannattaa alkaa boikotoimaan Fazeria (en tiedä mikä olisi sen parempi, mutta samahan se sitten ostaa kaupan hyllystä se halvempi suklaamerkki kun samaa schaibaa molemmat kuitenkin). Tai laittakaa ainakin palautetta, minä ja moni muu ollaan laitettu. Ehkäpä muuttavat vielä toimintansa, kun huomaavat, että tuotteen laadusta valitetaan.

Ihan kiva kirjoitus ja paljon on tottakin, mutta Fazerin sinisessä ei ole palmuöljyä. Sen voi itse tarkastaa pakkauksen tuoteselosteesta.

Palmuöljy ja suklaa eivät kuulu samaan tuotteeseen ja ikävä kyllä sitä on monissa muissa Fazerin ja monen muun valmistajan tuotteissa, joita en osta.

Vierailija
27/38 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti olette välillä syöneet kunnon suklaata ja sininen ällötys vertautuu siihen. Yksikään suomalainen suklaa ei ole hyvää.

Kerro toki samalla mikä on sitten sitä the suklaata, niin tiedän kokeilla onko se nyt niin ihmeellistä.

Jos olet noin avuton, ettet neuvomatta osaa ostaa muuta kuin Fazerin sinistä, herää kysymys, voiko sinua yleensä päästää yksin ostoksille.

Sehän se pointti juu olikin. Ihan vain kiinnostaa, että mikä kirjoittajan mielestä on parempaa. Ei ainakaan juuri mikään minun syömä (miinus jotkut käsintehdyt konvehdit), Suomessa tai ulkomailla, ole ollut parempaa. Makeampaa ja mitäänsanomattomampaa/teollisemman makuista kyllä usein.

Vierailija
28/38 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ite aatellu olevani vainoharhainen, kun huomasin Fazerin sinisen maistuvan eriltä kuin ennen :'D juurikin se täyteläisyys ja suussasulavuus puuttui. On se silti ihan hyvää, mutta täytyy myöntää, että Lidlissä se kermainen maitosuklaa on jopa paremman makuista :/ pidän kyllä Fazerin punaisesta, se on ihanan makuista <3

Vierailija
29/38 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro toki samalla mikä on sitten sitä the suklaata, niin tiedän kokeilla onko se nyt niin ihmeellistä.

Jos olet noin avuton, ettet neuvomatta osaa ostaa muuta kuin Fazerin sinistä, herää kysymys, voiko sinua yleensä päästää yksin ostoksille.

Sehän se pointti juu olikin. Ihan vain kiinnostaa, että mikä kirjoittajan mielestä on parempaa. Ei ainakaan juuri mikään minun syömä (miinus jotkut käsintehdyt konvehdit), Suomessa tai ulkomailla, ole ollut parempaa. Makeampaa ja mitäänsanomattomampaa/teollisemman makuista kyllä usein.

Ainakin paljastit hölmöytesi provosoitumalla kiistelemään makuasioista.

Vierailija
30/38 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan saman huomasin eilen, kun ostin pitkästä aikaa fazerin sinisen.

Olipa hyvä lukea tämä ketju, olin nimittäin todella pettynyt suklaaseen eikä mielestäni maistunut samalta kuin ennen. 

Fazerin sininen on ollut ehdoton suosikkini, mutta eipä tarvitse enää sitä ostella. Halvan tusinasuklaan makuista.

Vierailija
31/38 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkin ihan uteliaisuudesta haluan tietää, että mikä sitä laatusuklaata sitten on ihmisten mielestä kun oma makuaisti sanoo ihan toista, ei se minun omaa mielipidettäni muuta, mutta minkäs teet kun olet utelias. Kiistelystä en kyllä tiedä.  Hölmö kai sitten olen kun oletan että tuollaisen kirjoittajalla voisi oikeasti olla mielipide asiasta.

Vierailija
32/38 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomannut saman. Jossain vaiheessa Fazerin suklaiden maku on tosiaan muuttunut huonompaan suuntaan. Enää en osta.

Lidlistä saa suklaita, joissa on rasvana vain kaakaovoita, ei lainkaan palmuöljyä, hinta on kohdillaan ja maku suklainen. Suosittelen lämpimästi pilatun Fazerin sijaan...

Vierailija
33/38 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö sitä joku ostaa? Se on ollut aina ihan kamalan makuista

Vierailija
34/38 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkin ihan uteliaisuudesta haluan tietää, että mikä sitä laatusuklaata sitten on ihmisten mielestä kun oma makuaisti sanoo ihan toista, ei se minun omaa mielipidettäni muuta, mutta minkäs teet kun olet utelias. Kiistelystä en kyllä tiedä.  Hölmö kai sitten olen kun oletan että tuollaisen kirjoittajalla voisi oikeasti olla mielipide asiasta.

Jaar, jaar, jankuti, jankuti. Mikä tahansa suklaa on parempaa kuin Fazerin sininen.

Riittääkö tämä vai vieläkö aiot jankuttaa makuasioista? Tietääkseni kukaan ei ole kieltänyt sinua mässyttämästä sinistä niin paljon kuin napa vetää.

Vierailija
35/38 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo

Vierailija
36/38 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa ja oppikaa mitä Fazer oikein puuhaa teidän selkien takana ja jättää rahanhimoissaan kaikille teille kertomatta:

https://www.anttiheikkila.com/blogi/sensuuri-suomessa/

Vierailija
37/38 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tätä mieltä oltu jo monta vuotta, että maku on muuttunut.

Vierailija
38/38 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maun muutos johtunee siitä, että levy on nyt 200 g entisen 170 g sijasta ja palamäärä on pysynyt samana. Ne palat ovat paksumpia kuin ennen, joten palan sulaminen suussa kestää kauemmin. Voi kun Fasu siirtyisikin siihen entiseen kokoon, tykkäsin siitä enemmän.