Naapuri ulkoiluttaa koiraa viisi minuuttia

Vierailija

Olen ihmeissäni, kun naapurin nuori nainen ulkoiluttaa koiraa vain 5 min töistä tullessaan ja 5 min iltaisin. Tiedän koska kuulen hänen menevän ja tulevan (vanhat ovet paukkuvat). Nyt lähti bailaamaan. Koira on kotona koko päivän yksin ja usein myös vkonloppuna iltaisin.

Mitä tehdä? Ja tiedän että haukutte kytäksi, mutta silti.

Sivut

Kommentit (54)

Vierailija

Olisin luullut, että minä, mutta en ole nuori. Meillä mies lenkittää ja käyttää koiran metsällä, uimassa ym. Minä olen vain pissattaja ja sillä siisti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olisin luullut, että minä, mutta en ole nuori. Meillä mies lenkittää ja käyttää koiran metsällä, uimassa ym. Minä olen vain pissattaja ja sillä siisti.

Ihan eri asia. Tätä ei lenkitä kukaan, nainen asuu yksin.

Vierailija

Ei mekään tehdä koiran kanssa kuin lyhyitä lenkkejä, koska koiralla on jalkavaivaa. Mutta pihassa saa olla vapaana ja viedään vaeltelemaan semmoisiin paikkoihin, joissa saa pehmeällä alustalla kävellä omaan tahtiinsa ja haistella.

Vierailija

Naapurisi on varmaan itsekäs nuori teini, joka on hankkinut koiran vain huvikseen eikä kanna vastuuta. Tällaisia on paljon nykyään.

Eläinsuojeluilmoitus?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei mekään tehdä koiran kanssa kuin lyhyitä lenkkejä, koska koiralla on jalkavaivaa. Mutta pihassa saa olla vapaana ja viedään vaeltelemaan semmoisiin paikkoihin, joissa saa pehmeällä alustalla kävellä omaan tahtiinsa ja haistella.

Tämä on kerrostalo, joten ei voi olla pihassa vapaana. Koiraa pissatetaan vain talon päädyssä.

chinchi

Meillä ainakin koira käy 2-3 kpl 5-15min lenkkejä päivässä plus yhden pidemmän. Se on ihan normaalia. Saa pissattua tarpeeksi usein ja saa sen liikunta-annoksenkin kyllä. Kyttääpä vähän perusteellisemmin, sun tarttee olla IHAN koko päivä siinä oven ja ikkunan takana, että oot paremmin perillä saako koira tarpeeks liikuntaa. Olepa vähän huolellisempi, jookos.

Vierailija

Luulin jo, että puhuit musta, haha. Omistan pienen, oikein kääpiökokoisen lyhytkarvaisen chihuahuan (painaa 1,2kg nyt täysikasvuisena) ja näillä keleillä me kumpikaan ei todella viihdytä ulkona. Koiralle puetaan päälle asianmukaiset vaatteet, sitten mennään ulos, koira pissaa ja kakkaa niin nopeasti kuin suinkin pystyy ja lähtee sitten omatahtoisesti kipittämään kotiovea kohti. Koko reissun yleensä tärisee ja katsoo säälittävästi silmiin, että "joko riittäisi". Energiaa puretaan sitten leikkimällä kotona, viettämällä kotioloissa aikaa muiden koirien kanssa yms.

Toki kun on kivemmat ilmat, niin sitten tehdään ihan kävelylenkkejä, mutta nyt pitää tyytyä ihan muutaman minuutin pihareissuihin. 

Mutta kultainen noutaja, noh, sitä en kyllä ymmärrä. Kyseessä on kuitenkin rotu, joka vaatii ehdottomasti virikettä ja liikuntaa, eikä ole niin moksiskaan kelistä kuin kelistä.

Vierailija

Eipä sille mitään oikein voi. Itse tein eläinsuojeluilmoituksen, kun naapurilla on koira pihalla aitauksessa aivan liioittelematta vuoden jokaisena päivänä. Pentuaika pidettiin sisällä. Kukaan ei sitä vie kävelyille, kukaan ei käy seurustelemassa. Siellä viettää raukka koko elämänsä yksin ja räkyttää kaikkea mikä liikkuu.

Viranomaiset kävi vilkaisemassa, eikä voi kuulemma mitään. Ulkotarha täyttää kriteerit nippa nappa (On ehkä n. 10 - 11 neliön kokoinen). Antoivat vaan kehotuksen, että pitäisi viedä lenkille päivittäin, ja luennoivat, kuinka koira on laumaeläin, mutta paskan vitut naapuri sitä lenkittänyt kuin muutaman viikon niiden käynnin jälkeen. Pääsisi jo pois koirarukka.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat