Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muilla etäiset välit sisaruksiin "ilman syytä"?

Vierailija

Siis ei riitoja tai muuta, mutta silti olette etäisiä? Minulla on kaksoissisko, olemme vieläpä identtisiä eikä meillä tunnu silti olevan mitään yhteistä (paitsi geenit, heh). Näemme kerran pari vuodessa sukujulissa + joulukortti, enkä suuremmin ole hänen elämästään kiinnostunut, kun kuulen hänen kuulumisiaan vaikka äidiltäni tuntuu kuin puhuttaisiin jostain ihan vieraasta ihmisestä.

Pieninä lapsina olimme läheisiä ja sen jälkeen aloimme vain etääntyä, molemmilla oli eri harrastukset, kaverit, kiinnostukset jne. Mitään riitoja ei ole sen kummemmin ollut lapsuuden jälkeen (olemme nyt kolmekymppisiä), miten niitä nyt olisikaan ollut, kun olemme yhteyksissä niin harvoin.

Onko täällä muita, joilla on etäiset tai olemattomat välit sisaruksiinsa ilman mitään "hyvää syytä"? Kummastelevatko ihmiset, jos ette tiedä mitä siskolle/veljelle kuuluu? Varsinkin jos ikäero on pieni/olette kaksosia, jolloin teidän oletetaan pitävän yhteyttä?

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Mulla on useita sisaruksia, joihin kaikkiin välit on ok mutta ei läheiset. En tiedä miksi. En vain jaksa pitää sitä yhteyttä. En tunne tarvetta siihen ja stressaannun jos mun pitää "huolehtia" heistä.

Vierailija

Meillä varmaan ikäero on suurin syy. Olen siis noin 10 vuotta kahta sisarustani nuorempi. Ei mitään riitoja ole meilläkään, mutta asutaan eri puolilla maata ja nähdään kerran, pari vuodessa. Olen itse yrittänyt lähentyä heidän kanssaan, mutta etäiset välit on edelleen.

Vierailija

On melko etäiset, vaikka tulen toimeen eikä ole mitään riitoja tai muita syitä taustalla. Viestitellään joskus niitä näitä, mutta ei mitään syvällisempiä koskaan. Tavataan silloin kun satutaan olemaan kotikonnuilla yhtä aikaa, harvemmin jos koskaan muissa merkeissä.

En oikein tiedä edes, mistä tämä johtuu. Voidaan siskojen kanssa tehdä yhdessä joskus paljonkin (esim. ollaan matkusteltu), mutta ei keskustella juurikaan. En oikein siis voi sanoa edes tuntevani heitä.

Ärsyyntynyt Sisko

No mulla on kaksi veljeä ja oon ihan hyvissä yhteyksissä tämän toisen kanssa (Ovat kaksoset) mutta toinen on ''eristäytynyt'' meistä koska hänellä ei ole lapsia. Typerää käytöstä minun mielest'

...

on muitakin.Ollaan veljen kanssa keski-ikäisiä ja ei mitään yhteyksiä. Ehkä törmätään sukujuhlissa, jos ja kun osallistuu. Syytä ei ole eikä riitaa tms erimielisyyttä ei ole. Ihanan vieraita ollaan. Ei mua haittaa, olen tottunut. Suku on pieni muutenkin; kyllä tähän kylmyyteen on tottunut.

Vierailija

Mulla on kolme vanhempaa sisarusta. Kaksi heistä on mulle maailman tärkeimpiä ihmisiä mutta vanhimman kanssa ei valitettavasti olla kovinkaan läheisiä. Hän on mua 15 vuotta vanhempi ja muutti jo 16-vuotiaana omilleen ja on sen jälkeen aina asunut meistä kaukana. Ei siis vaan tunneta niin hyvin että oltaisiin tultu läheisiksi :( ja mitä vanhemmaksi tulee niin sitä vaikeammalta tuntuu koittaa alkaa "tutustumaan" kunnolla omaan siskoonsa.

Vierailija

Jo edesmenneen veljen kanssa ei ollut minkäänlaisia välejä kun hän oli spurgutason juoppo. Kahden siskon kanssa jonkinlaista yhteydenpitoa muutaman kerran vuodessa. Yhteen en pidä yhteyttä eikä hänkään juuri muuta kuin rahaa pyytääkseen. Hänellä juoppo mies. En kylläkään anna rahaa. Mutta kuten joku edellä sanoi en minäkään halua stressaantua sisarusten hoitamisesta. Minä kun olen se jonka odotetaan automaattisesti olevan muiden apuna ja tukena tarvittaessa. Minulle ei vastaavaa kukaan tarjoa tai anna. En ole vanhin lapsista.

Vierailija

Sama homma. Hyvät välit, mutta etäiset. Koko perhe ollaan aika erillään, en tiedä miksi.
Mulle oli shokki, kun tapasin poikaystävän perheen: heidän koko suku on todella perhekeskeistä, ja he pystyvät keskustelemaan aivan kaikesta ja "hassuttelevat" koko ajan. Mä en ees muista milloin oma perheeni ois nauranut vapautuneesti :/

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulla on useita sisaruksia, joihin kaikkiin välit on ok mutta ei läheiset. En tiedä miksi. En vain jaksa pitää sitä yhteyttä. En tunne tarvetta siihen ja stressaannun jos mun pitää "huolehtia" heistä.

Tämä voisi olla minun kirjoittamani. Minäkään en tunne tarvetta pitää yhteyttä ja stressaannun siitä, että minun "pitäisi" niin tehdä (siskoni siis ilmeisesti haluaisi pitää enemmänkin yhteyttä)... Hän todennäköisesti kuvailisi meidän välejämme kylmiksi, minusta ne ovat ihan sopivat.

Ap

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat