Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

New Yorkissa asuva kertoo: "Most people who live here are miserable"

Vierailija

Ashley Handlin new york October 21, 2015
Most people who live here, from my experience, are miserable. We put out a great PR campaign though. There's something VERY isolating about this city - the people are not terribly friendly and I say that as a native who has lived and traveled elsewhere. You could theoretically be on house arrest and have all the comforts of the outside world delivered to you - food, groceries, prescriptions, clothes, etc - and never have to leave.

Also on top of that, in American culture we dump our sick, disabled, and elderly in nursing homes to rot under the subpar care of woefully underpaid aides. Families rarely visit their elderly relatives. It's a major cultural problem, one that was brought to light to me by friends of ethnicities where the culture is the opposite and it's normal for multiple generations to live together. Here it's normal for single people to live alone, if they can afford it.

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

Pienet asunnot, ahdasta, korkeat talot joiden kaduille ei välttämättä edes koskaan paista aurinko, todella kallista, pitää paiskia töitä 10 tuntia päivässä jotta saa elannon, ihmiset ja naapurit jäävät tuntemattomiksi, ihmiset joka hetki iholla kuin vilisevät rotat, eikä jaksa enää nauttia kaupungista ja ärsyttää vaan hymyilevät turistit jotka on siellä lomailemassa ja viettämässä vapaa-aikaa koska itse eivät enää pysty nauttia tuosta omasta kotiseudusta niillä vuokrilla ja hinnoilla ja ajan puutteen takia. Ravintoloita tulee ja menee, niissä aina ahdasta ja meluisaa, ei saa pöytiä, pitää ostaa ruuat mukaan kotiin, kotona yksinäistä syödä.

Näin olen kuullut muutaman Nykistä pois muuttaneen sanoneen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
NYC:n kokoiseen kylään mahtuu aika monta mielipidettä.

Totta, mutta kopion tuon kommentin tänne, koska jos tuon suomentaa ja kirjoittaa suomalaiselle palstalle, niin se on sisällöltään sama kuin suomalaisten kirjoitukset esim. Helsingin ongelmista.

ap.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Pienet asunnot, ahdasta, korkeat talot joiden kaduille ei välttämättä edes koskaan paista aurinko, todella kallista, pitää paiskia töitä 10 tuntia päivässä jotta saa elannon, ihmiset ja naapurit jäävät tuntemattomiksi, ihmiset joka hetki iholla kuin vilisevät rotat, eikä jaksa enää nauttia kaupungista ja ärsyttää vaan hymyilevät turistit jotka on siellä lomailemassa ja viettämässä vapaa-aikaa koska itse eivät enää pysty nauttia tuosta omasta kotiseudusta niillä vuokrilla ja hinnoilla ja ajan puutteen takia. Ravintoloita tulee ja menee, niissä aina ahdasta ja meluisaa, ei saa pöytiä, pitää ostaa ruuat mukaan kotiin, kotona yksinäistä syödä.

Näin olen kuullut muutaman Nykistä pois muuttaneen sanoneen.

New York on muutakin kuin Manhattan. Manhattanin ulkopuolelta saa omakotitalon halvemmalla kuin keskisuuresta suomalaiskaupungista.

Vierailija

Muuttaisi pois ja lopettaisi ruikuttamisen. Mitä järkeä asua kalliissa paikassa jos ei siihen ole tyytyväinen?

Vierailija

Muuttaisin takaisin milloin hyvänsä. Minusta newyorkilaiset eivät ole töykeitä. Mutta se on vain minun mielipiteeni, omiin kokemuksiini perustuva sellainen. Ilman muuta elämä on leppoisampaa jo puolen tunnin matkan päästä Manhattanista. Esimerkiksi Brooklyn on hyvin yhteisöllinen. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ashley Handlin new york October 21, 2015
Most people who live here, from my experience, are miserable. We put out a great PR campaign though. There's something VERY isolating about this city - the people are not terribly friendly and I say that as a native who has lived and traveled elsewhere. You could theoretically be on house arrest and have all the comforts of the outside world delivered to you - food, groceries, prescriptions, clothes, etc - and never have to leave.

Also on top of that, in American culture we dump our sick, disabled, and elderly in nursing homes to rot under the subpar care of woefully underpaid aides. Families rarely visit their elderly relatives. It's a major cultural problem, one that was brought to light to me by friends of ethnicities where the culture is the opposite and it's normal for multiple generations to live together. Here it's normal for single people to live alone, if they can afford it.

Tuonhan voisi kaantaa ja vaihtaa city sanan countryksi, amerikkalaisen kulttuurin suomalaiseksi niin aika hyvin kuvaisi monen suomalaisenkin elamaa.

Vierailija

Ymmärrän hyvin. Olen kotoisn Helsingistä. Asuin siellä 38 vuotta. Viimeisenä omistusasunnossa Kalliossa. En muuttaisi takaisn. Nykyisin asun maalla. Kävin juuri äskettäin taas Helsingissä (siellä on mukava käydä) ja kävin ravintola Silvopleessä. Katselin ihmisiä ja mietin: olen helvetin onnekas asuessani puutalossa maalla. Puutarhan keskellä. Olkoonkin, että se on kaukana täältä, mutta jos asuu Helsingissä kaksiossa se on vielä kauempana TÄÄLTÄ. eli maaseutuasunnostani pääsen piipahtamaan Kallioon ja sen huvituksiin, mutta sieltä en pääse (niin paljon kuin haluaisin) piipahtamaan maaseudulle puutaloon. Tietty jos on mökki se onnistuu, mutta silti mieluummin näin, että arki on maalla ja on yhtä juhlaa piipahtaa Helsingissä, kuin että arki on Helsingissä ja saan piipahtaa stressittömällä maaseudulla.
Näin siis minulla. Asun vajaan 1,5 tunnin ajomatkan päässä Kalliosta.

Vierailija

Ihminen näkee sen, mikä vahvistaa omaa kuvaa maailmasta. Kirjoittaja kertoi omia kokemuksiaan ja tunteitaan yleistäen ne koskemaan miljoonia. Aika ankea hänen sisäinen maailmansa. Tekisi jotain parantaakseen ensin sen oman tilanteensa ja sitten ympäristönsä jos yhä kokee sen negatiivisena.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat