Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko kilpirauhasen liikatoiminta voi laihduttaa?

Vierailija

Mulla on lievä kilpirauhasen liikatoiminta (tsh alle 0,1, mutta muut arvot ja vasta-aineet normaalin rajoissa). Tälle ei lääkärin mukaan tehdä toistaiseksi mitään, jos oireita ei suuremmin ole. Olen kuitenkin laihtunut n. 8 kiloa muutaman kuukauden aikana, mikä on lähtökohtaisesti toki hyvä asia, koska mulla oli aikaisemmin muutama kilo ylipainoa. Mutta mietin vaan, että mitä jos paino koko ajan vaan laskee ja laskee? Jos mennään alipainon puolelle, mitäs sitten? Paljon te muut olette laihtuneet, joilla ollut liikatoimintaa?

Kommentit (5)

Vierailija

T4-V oli 13

Lisäksi seuraavat arvot:

S -TSHRAb 0,4

P-T3-V 3,4

Eli ilmeisesti kaikki normaaleja, ainakin lääkäri sanoi niin.

Vierailija

Laihduin suurin piirtein tuon verran. Sitten alkoi voimat loppuilla kesken kaiken, joten lisäsin ruokaa ja sulkaata ja laihtuminen lakkasi. Olisi varmasti jatkunut ilman tolkutonta tankkaamista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Laihduin suurin piirtein tuon verran. Sitten alkoi voimat loppuilla kesken kaiken, joten lisäsin ruokaa ja sulkaata ja laihtuminen lakkasi. Olisi varmasti jatkunut ilman tolkutonta tankkaamista.

OK. Mulla taas on hyvä ja energinen olo pääasiassa, vaikka välillä tulee väsähdyshetkiä. Mutta tosiaan mulla oli vähän ylipainoa ennen ja nyt painoindeksi on 23, eli ei tässä vielä riutumassa olla. Toisaalta en haluis alkaa lisätä "herkkujen" syömistä, koska olen viime vuosina opetellut terveellisemmät elämäntavat ja päässyt karkeista ym. kokonaan eroon. Mietityttää vaan, että kuinka paljon paino vielä voi laskea, kun se hivuttautuu koko ajan pikkuhiljaa alaspäin.

ap

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat