Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Treffeille naisen kanssa, jolla on lapsia

Vierailija

Kertokaapa naiset, miten paljon kannattaa puhua äitiroolista treffeillä sellaisen naisen kanssa, jolla on lapsia. Itse olen siis mies, ja minulla ei ole lapsia.

Tietysti lapset ovat äiti-ihmisen elämässä keskeisessä roolissa, mutta asiasta puhuminen mietityttää sikäli, että eihän minun pidä tällaista naista äitinä nähdä, vaan nimenomaan naisena. Ja varmasti itse nainenkin sitä haluaa. Tietenkin elämäntilanne pitää huomioida, mutta ehkä siihen ei kannata liikaa keskittyä.

Jotenkin vain tuntuu siltä, että monet naiset, joilla on lapsia, keskittyvät (ehkä joutuvat keskittymään) nimenomaan siihen äitirooliin, ja siitä heillä on ylivoimaisesti eniten puhumista. Ei siitä puhuminen ole ongelma minullekaan, osaan asiasta kyllä puhua, mutta viekö tästä keskusteleminen suhteen heti kaveritasolle? Onko se vaara?

Voi olla, että tätä on kyselty täällä paljon, mutta ihan vilpittömästi kysyn.

M38

Kommentit (10)

Vierailija

Ehkäpä sen verran, kun nainen itse ottaa lapsiaan puheeksi? Voi olla, ettei hän lapsistaan juuri juttele, jos pääsee harvoin itsekseen tuulettumaan ja haluaa ajatella muita asioita. Voi sitten olla sellaisiakin tapauksia, jotka eivät osaa muusta puhuakaan. Siinä tapauksessa voi miettiä, että kiinnostaako pidemmän päälle.

Tietysti, jos olet oikeasti kiinnostunut tästä naisesta, niin on varmaan kiva, että jotain lapsista kysyt. Siis jos hän itse ottaa heidät ensin puheeksi. Ja jos ihan vakavissanne olette, niin lapset ovat tietenkin osana elämää koko ajan.

Vierailija

Kiva lukea miehestä, joka miettii asioita näin kypsästi.

Itse äitinä komppaan edellistä vastaajaa, että jos äiti alkaa puhua lapsistaan, niin siinä vaiheessa on sopiva hetki osoittaa kiinnostusta lapsia kohtaan, sillä onhan lapset äidin elämässä aivan keskiössä, varsinkin jos ovat vielä pieniä.

Mutta mahdollisen tulevan suhteen kannalta on hyvä selvittää, mistä muista asioista nainen on kiinnostunut.

Vierailija

Äiti-ihmiset voi kyllä puhua paljon lapsistaan, koska vuosien saatossa ei ole paljon muusta puhunutkaan ja lapset täyttää niin ison osan äidin ajasta ja elämästä.

Itse en uuden miesystäväni kanssa paljon lapsista alkuun jutellut, mutta minusta oli tosi mukava huomata, että alussa jo miestä kiinnosti selvästi minun elämäni lasten kanssa, eikä pelkästään minä naisena. Minun oli helpottava huomata, että koko pakettina olen tervetullut ja mukavaa seuraa.

Eli lyhykäisyydessään, ole kiinnostunut, mutta ehkä hyvä-äiti keskustelut ja elämänohjeet äitinä olemiseen ja perhe-elämään voit jättää pois.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eli lyhykäisyydessään, ole kiinnostunut, mutta ehkä hyvä-äiti keskustelut ja elämänohjeet äitinä olemiseen ja perhe-elämään voit jättää pois.

Heh, ei tulisi mieleenkään neuvoa, millainen on hyvä äiti, koska nainen itse tietää sen paremmin, ja tuollaiset neuvot olisivat epäkohteliaita.

Tarkoitin lähinnä sitä, että onko paha, jos keskustelu pyörii paljon siinä lapsissa ja arjessa. Kyllähän tuossa elämäntilanteessa oleva nainen puhuu varmaan mielellään noista asioista paljon, kun on aikuista juttuseuraa, mutta ovatko nuo vähän epäromanttisia aiheita?

Itse elän varmaan tuollaisen naisen mielestä jännittävämpää elämää, kun saan sinkkuna tehdä vaikka mitä, mutta olisi epäkohteliasta puhua koko ajan vain omista asioistaan.

M38 (aloittaja)

Vierailija

Minä en puhunut lapsistani. Ei tulisi mieleekään puhua lapsista treffeillä... Lapset kun ovat niitä seksintappajia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä en puhunut lapsistani. Ei tulisi mieleekään puhua lapsista treffeillä... Lapset kun ovat niitä seksintappajia.

No juuri tätä vaaraa tarkoitin...

M38 (aloittaja)

Vierailija

En minäkään äitinä haluaisi keskustella vain lapsistani. Ensisijaisestihan on tarkoitus selvittää, tulemmeko me juttuun. Toki on kohteliasta ja mukavaa, jos kysyt jotain (harrastuksista tms.), mutta ei kannata keskustelua liikaa lapsiin johdatella. Tosin olen muutenkin sellainen äiti, ettei lapsijutut kauheasti kiinnosta aiheena edes ystävien kanssa, toki tuoreimmat kuulumiset ja semmoista, mutta tosiaan ihana jutella muustakin kuin lapsista, ne lapsiasiat kun on päällimmäisenä siellä kotona. Niiden lasten kanssa.

Vierailija

Jos nainen ottaa itse lapset puheeksi niin silloin voit kysellä heistä.

Koita kuitenkin tutustua naiseen itseensä. Voi olla että lapset ovat nyt isällään kun menette treffeille. Jos nainen vaikka sanoo että lapset ovat nyt isällään niin voit kommentoida että sinusta on tosi hienoa että lasten isä on lastensa kanssa. (tämä ihan siksi että usein se eksäkin kuuluu tietyllä tavalla vielä naisen elämään lasten kautta ja se on asia joka mahdollisen uuden seurustelukumppanin tulee hyväksyä vaikkei se olekkaan aina helppoa).

Vierailija

Jos lapset ovat kovin pieniä, kannattaa varautua siihen että he ovat kaikki kaikessa vanhemmille. Niin tietenkin täytyykin olla. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat