Miten nostaa painoa terveellisesti?

Vierailija

Koska av-mammat tietävät kaiken <3
Joops, eli olen aina ollut melkoinen tikku ja hintelänä olen pysynyt vaikka olen elänyt koko nuoren aikuisuuteni aika epäterveellisesti, syöden roskaruokaa, mässäten karkkia lähes päivittäin, vetänyt kaksin käsin jäätelöä ja tämän lisäksi liikkunut todella laiskasti. Olen siis näin kauniisti sanottuna läpipaska joka ei liho ei niin millään. Parhaimmillaankin olen ollut ns. laihaläski, eli vähän on joskus ehkä löysää ollut jossain.
Nyt olen alkanut käymään salilla ja innostunut siitä kovastikin. Tarkoituksena olisi kasvattaa lihasmassaa ja voimaa, mutta nyt kolmen kuukauden lihastreenien jälkeen paino on vain laskenut kun laihaläskiys on sulanut pois mutta lihaksia en ole juurikaan saanut aikaan. Painoindeksi alkaa olla jo hälyttävästi alipainon puolella vaikka yritän tankata kunnolla.

Googlatessa kaikki ruokavalio-ohjeet tuntuvat keskittyvät painon pudottamiseen ja siihen mitä kaikkea ruokaa pitäisi vältellä, minun pitäisi päästä päinvastaiseen suuntaan. Haluaisin olla vähän "rotevampi", eli en tavoittele sellaista kuivaksi tiristettyä lihaksikkuutta mitä nyt muodikas bikinifitness esimerkiksi edustaa. Olisiko av-mammoilla vinkkejä?

Kommentit (8)

Vierailija

Pidä treeni todella intensiivisenä. Jos sinulla on varaa, ota pt hetkeksi. Syö viisi-kuusi ateriaa päivässä, pidä huoli proteiinin saannista, ja syö lisäksi täysjyväviljaa ja kasviksia sekä hyviä öljyjä. Sinun tapauksessasi rasvoja kannattaisi tankata vielä vaikka pähkinöistä. Koita vaikka kiloklubin sivuja, siellä voi syömmisiään seurata aika hyvin, minulla se on toiminut.

Vierailija

Tämä voisi olla minun kirjoittamani n 4,5v sitten! Olin kanssa ikäni ollut alipainoinen rimpula, sitten aloitin salitreenin. Mulle on tässä vuosien aikana painoa kertynyt kiloissa lähes 10kg, tällä hetkellä käytän vaatteissa kokoa 36-38 ja olen siis äärettömän tyytyväinen siihen miltä näytän. Jotta saat (lihas)massaa lisää, on sinun mentävä plussakloreilla. Mulle pt tekee omat ruoka- ja treeniohjelmat joten en niitä jaa, mutta googlaapa Jutan go-fat-go ruokavalio, saat hyvän rungon syömisille. Lisäät vain ruokamääriä niin että joka päivä jäät ihan reippaasti plussakaloreille.

Vierailija

Nostat hieman totuttua annoskokoasi, vahdit että saat tarpeeksi proteiinia ja kannattaa juuri noita tummiä hyviä riisejä/pastoja suosia lisäkkeenä(kasvikset tietysti myös). Ja miksi ei lisätä täysjyvä leipiä ruokaan.

Syöt terveellisesti ja järjellä ajateltuna jos laihtuu sillä, että laskee kalorimääräänsä alle kulutuksen, paino pitäisi ruveta nousemaan jos syö enemmän kuin kuluttaa. Lihaksia kasvattaessa kannattaa muistaa, että ne rakentuvat proteiinilla eivät läskillä.

(p.s. Joulu tulee suklaata, juustoja, glögiä, kinkkua, karjalanpiirakoita munavoilla, kraavilohta, pähkinöitä, karkkia, kuivattuja hedelmiä, naposteltavaa. Jos et liho niin saanko lähettää joulukiloni siulle postissa?)

Vierailija

Ota massanlisäysvalmistetta jauheena (proteiini+hiilari) maitoon sekoitettuna. Aterian jälkeen aina tankkaat sitä.

Mulla ei auttanut mikään muu. Lisäks salitreeniä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat