Joulukorin sisältö?

Vierailija

Ajateltiin lapsen kanssa tehdä ainakin isovanhemmille joulukorit mutta mietityttää sisältö. Mahdollisimman paljon itsetehtyä mutta miksei myös jotain ostettuakin.

Ideoita myös kaivataan "koriksi"! Perinteisiä koreja ainakin äidilläni on monta aivan käyttämättöminä nurkissa joten jotain käytännöllisempää kaipailisin.

Kommentit (13)

Vierailija

Joo sellaset kuorelliset pähkinät (ja pähkinän särkijä jos taloudessa ei ole sellasta jo valmiiksi) olis kivoja! Samoin joku itse tehty hyvä joululeipä, sinappi, hillo, joku parempi glögi ja jotku itsetehdyt pikkuleivät/joulumakeiset kelpais! Ehkä joku kiva itsetehty joulukoriste (vaikka kuuseen) sopisi myös

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa nyt. Mistä itse ilahtuisit?
Viiniä,suklaata, jotain parempia juustoja, pähkinöitä yms.

Suklaasta ja pähkinöistä saa ainakin kehiteltyä jotain itse tehtävää. Kiitos näistä!

-ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa nyt. Mistä itse ilahtuisit?
Viiniä,suklaata, jotain parempia juustoja, pähkinöitä yms.

Suklaasta ja pähkinöistä saa ainakin kehiteltyä jotain itse tehtävää. Kiitos näistä!

-ap

Ole hyvä. Itse en edes ehdota  pipareita,leipiä yms  kun olen keliaakikko eli otat varmaan huomioon jos allergioita on.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Joo sellaset kuorelliset pähkinät (ja pähkinän särkijä jos taloudessa ei ole sellasta jo valmiiksi) olis kivoja! Samoin joku itse tehty hyvä joululeipä, sinappi, hillo, joku parempi glögi ja jotku itsetehdyt pikkuleivät/joulumakeiset kelpais! Ehkä joku kiva itsetehty joulukoriste (vaikka kuuseen) sopisi myös

Tässä oli superhyviä ideoita! Hillot onkin jo tehty valmiiksi ja sinappi tehdään lähempänä joulua, niiden ainakin tiedän olevan mieleisiä. :)

Vierailija

Ei mitään rumaa päre/pajukoria vaan esim Luhdan paperinarukori. Sisällä Loimu Glögiä, suklaata, salmiakkia, villasukat, joku hieno joulukoriste kuuseen (vaikka Kalevalakorun vuosikoriste) jne. Tällainen lähtee meiltä anopille jolla on jo kaikkea, en ole vielä kasannut niin en ole ihan varma mitä laitan.

Vierailija

Allergiat otetaan luonnollisesti huomioon! Toiselle isovanhemmalle itseasiassa viljat eivät sovi joten oli viime vuonna ainakin iloissaan viljattomista pipareista. :)

-ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Näitä...

Joulupiparit myös, mikä itse koristeltu nätisti (= lapset siis koristelleet)

(Tunteella) itsetehdyt kynttilät on ihania.

Vierailija

Itse pakkaisin herkut korin sijaan esimerkiksi nättiin marimekon kangaskassiin tms, silloin tulisi koko lahja paketteineen hyötykäyttöön. 

Itse sisältö tietenkin valikoituu saajien allergioiden ja mieltymysten mukaan. Itse laittaisin esimerkiksi itse marinoituja säilykkeitä (valkosipulinkynsiä, pikkelssiä ), jotain parempaa silliä, joulusinappia, itse keitettyä hilloa, pikkuleipiä, käsintehtyjä tummasuklaamakeisia...

Vierailija

Luhdan korit ja kangaskassit kuulostaa molemmat hyviltä mutta taidan kuitenkin kallistua kangaskasseihin.

Itsetehdyt kynttilät ja parempi glögi (ellei itsetehty glögi :D) taidan lisätä koreihin. Kiitos ideoista, meidän joulukorithan alkavat jo täyttyä mielessäni!

-ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat