70-luvulla syntyneet, mitä lasten kirjoja teille luettiin pienenä?

Vierailija

.

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Tässä pari:

Sonneborn, Ruth A.: Kuka söi auringon.

Vilhelmi Villiauto
Sheridan John 1978: Eric the Wild Car
Kuvittanut: Livingstone, Malcom

Sitten oli joku satukirja, jossa oli paljon tarinoita, juuri sen verran pitkiä että sopivat iltasaduiksi. Siellä oli myös yksi tarina, jossa oli peikkopari, mutta sitä ei koskaan luettu koska se oli 5sivua pitkä juttu.

Vierailija

Ei meillä luettu mitään. Itse sitten mentiin kirjastoon ja lainailtiin kirjoja kun opittiin lukemaan. Ja me isommat luettiin pienemmille. Ikinä en muista vanhempien lukeneen meille mitään. Vanhemmat toki itse lukivat romaaneja jonkin verran.

Vierailija

Vaikka mitä, Uppo-Nallea, Janoschia, Lindgreniä, Anni Swanin satuja, Mauri Kunnasta, Kaislikossa suhisee, Nalle Puh, Liisa Ihmemaassa... Paljon klassisia satuja, kyvakirjat äiti valitsi sen mukaan miten kauniit kuvat niissä oli. Jonkun verran oli tyypillisiä 70-luvun valistuskirjoja esim. intiaaneista ja köyhistä banaaninviljelijöistä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mauri Kunnasta

Kunnaksen kirjoja on sinulle hyvin voitu lukea, kun olit pieni, mutta oikeastaan vasta 80-luvulla (tosin ethän muuta väittänytkään).

Vierailija

Pekka Töpöhäntä, Rasmus-nalle, Peukaloisen retket, Pupu Tupuna, myöhemmin Anni Swanin kirjat. Ja suuria satukirjoja joissa oli Topeliuksen ja muiden satuja.

Vierailija

Kurnu ja Loikka, Janoschin kirjoja (Oi ihana Panama!), Mikko Mallikas, Petteri Kaniini, Pekka Töpöhäntä. Nämä nyt tuli ekana mieleen. Mulle luettiin paljon ja rakastan lastenkirjoja vielä näin aikuisenakin.

Vierailija

Kuka lohduttaisi Nyytiä, Veljeni Leijonamieli ja muuta pelottavaa :o

Ei ihme että tunsin vetoa Manaaja- ja Ennustus-tyylisiin kauhuleffoihin 80-luvulla.

t: 1970

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat