Työkaveri on ollut tänä syksynä enemmän sairaslomalla kuin töissä.

Vierailija

Koko ajan flunssaa ja sen jälkitauteja, poskiontelontulehduksia, yskää ja vaikka mitä.

Ihminen saa sairastaa, mutta mun mielestä sen pitäisi viimeistään nyt tajuta, ettei sen homeopaattiset hoidot ja fruitarismi enää toimi. Sen pitää oikeasti ottaa antibioottikuuri joskus ja hyödyntää länsimaista lääketiedettä.

Se hoitaa poskiontelontulehduksia lämpimillä leväkääreillä ja flunssaa mustaherukkamehulla. Oireita voi lievittää vaikka väinämöisen parran päällä nukkumalla, mutta tämä on mun mielestä jo vastuutonta, työyhteisö kärsii. Me joudumme tekemään tuon pelleilijän työt, kun se ei hoida itseään kuntoon.

Todistettavasti sen ruokavalio ja itsehoitomenetelmät EIVÄT TOIMI.

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Mäkin olen ollut kohta koko kuukauden sairaana koska en ole saanut julkiselta lääkäriaikaa ennen kuin vasta 3vkon jälkeen. Pelkkää lyhyttä saikkua vaan ja sitten olen mennyt puolikuntoisena, mutta tarpeeksi terveenä töihin ja tullut entistä sairaammaksi. Nyt on se piste kun kylkiluuni ovat murtuneet yskimisestä tämän hyppimisen seurauksena. Olisin levännyt mielelläni yhden kokonaisen viikon lääkärin todistuksella, mutta se ei ollut mahdollista. Nyt tuli aika paljon enemmän saikkupäiviä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mäkin olen ollut kohta koko kuukauden sairaana koska en ole saanut julkiselta lääkäriaikaa ennen kuin vasta 3vkon jälkeen. Pelkkää lyhyttä saikkua vaan ja sitten olen mennyt puolikuntoisena, mutta tarpeeksi terveenä töihin ja tullut entistä sairaammaksi. Nyt on se piste kun kylkiluuni ovat murtuneet yskimisestä tämän hyppimisen seurauksena. Olisin levännyt mielelläni yhden kokonaisen viikon lääkärin todistuksella, mutta se ei ollut mahdollista. Nyt tuli aika paljon enemmän saikkupäiviä.

Jos olet töissä, mikset mennyt työterveyslääkärille? Jos et ole töissä, sinulla on työttömänä mahdollisuus mennä ihan milloin vain päivystykseen tai ottaa mikä tahansa tarjottu lääkäriaika. 

En nyt oikein usko, että missään kunnassa ei saisi lääkäriaikaa KOLMEEN VIIKKOON.

Vierailija

Omalla työkaverillani vasta kolmas lääkäri kirjoitti antibiootit poskiontelotulehdukseen... no ei kyllä parantunut silläkään...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Jos olet töissä, mikset mennyt työterveyslääkärille? Jos et ole töissä, sinulla on työttömänä mahdollisuus mennä ihan milloin vain päivystykseen tai ottaa mikä tahansa tarjottu lääkäriaika. 

En nyt oikein usko, että missään kunnassa ei saisi lääkäriaikaa KOLMEEN VIIKKOON.

Katsos kun työterveyshuollossa on sairauden hoito ainoastaan jos työnantaja sen hyvää hyvyyttään maksaa. Ei kuntatyönantaja maksa, me käytämme kuntalaisten palveluita. Akuuttiaikoja olen soitellut terveysasemalta (eli päivystys) aamuisin ja pyytänyt aikaa lääkärille. Mutta saanut vain sairaanhoitajalle, lääkäri on kyllä keuhkot käynyt kuuntelemassa. Nyt sain lääkäriajan vihdoin kun yskä paheni ja mukaan tuli kylkikipu. Mutta saikkua en saanut. No kylkikipu paheni todella paljon yhtäkkiä ja menin yksityiselle omasta pussista - murtunut kylkiluu...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi ap:tä ärsyttää jonkun sairaslomat?

No ehkä siksi, että me terveet (jotka hoidamme sairautemme, emmekä pitkitä niitä hautomalla tehottomia leväkääreitä) joudumme tekemään tuon sairastelijan työt.

Työt on pakko tehdä, eikä tuon sairaslomalaisen töitä voi jättää viikoiksi odottamaan. Ne on delegoitava uudestaan ja siis meille, työkavereille. Meille tulee lisää työtä vain sen takia, ettei tuo yksi hoida itseään.

Se ei varmasti tee tätä tahallaan, eikä kukaan halua olla sairaana, mutta pitäisihän sen jo tajuta siirtyä noista uskomuksistaan seuraavaan hoitomuotoon. 

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No ehkä siksi, että me terveet (jotka hoidamme sairautemme, emmekä pitkitä niitä hautomalla tehottomia leväkääreitä) joudumme tekemään tuon sairastelijan työt.

Työt on pakko tehdä, eikä tuon sairaslomalaisen töitä voi jättää viikoiksi odottamaan. Ne on delegoitava uudestaan ja siis meille, työkavereille. Meille tulee lisää työtä vain sen takia, ettei tuo yksi hoida itseään.

Se ei varmasti tee tätä tahallaan, eikä kukaan halua olla sairaana, mutta pitäisihän sen jo tajuta siirtyä noista uskomuksistaan seuraavaan hoitomuotoon. 

ap

Oikeastaan tuo sairasteleva työntekijä on ihan turha, te terveet pystytte tekemään senkin työt :D

Vierailija

No joo. Useimmiten kannustan länsimaisen lääketieteen käyttöön, mutta länsimainen lääketiede itse nimenomaan jankuttaa, että antibiootit eivät tehoa normiflunssiin eikä poskiontelontulehduksiin, koska ne ovat virustauteja, eikä antibiootit tehoa viruksiin. Tulehduskipulääke sen sijaan voisi auttaa tehokkaasti.

Vierailija

Onkohan meillä sama työkaveri? Tämä nainen siirtyi ihmeruokavalioonsa vuosi sitten ja on sen jälkeen sairastellut aivan törkeästi. Sen ruokavaliosta koituu koko ajan hankaluuksia, kun se ei voi syödä koskaan mitään missään. Kyse ei ole mistään allergiasta tai yliherkkyydestä, vaan kaiken vaan pitää olla sitä fruitarismia, lipsua ei voi suuressa nälässäkään. 

Koko ajan sairaana ja hoitaa itseänsä juurikin tuollaisilla leväkääreillä ja tunkee valkosipulia sukkiinsa. Ja ihmettelee, kun ei parane millään.

Viime viikolla laittoi Facebookiin tilapäivityksen, jossa kyseli, mikä auttaisi, kun poskiontelontulehdus ei taltu millään. On kokeiltu sitä ja tätä ja tuota, ei vaan mene pois. Joku kommentoi, että mitä antibioottia se on syönyt. "Minä en myrkytä itseäni antibiooteilla. Luonto hoitaa!", sanoi työkaveri. Noniin! Eipä ole vieläkään näkynyt töissä tätä banaanilla itsensä terveeksi syövää..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tossa nyt SANOTA AIKA SELVÄSTI ET TÖISSÄ ON! Ja kun kaikilla ei vaan ole sitä työterveyslääkäriä. Ja tiedän et pitäs olla mutta esim meidän firmasssa ei ole. 3 päivää saa olla kotona omalla luvalla ja sitten takaisin töihin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

ap

On aika eri asia pystymisellä ja jaksamisella. Jos työtä on 8 palikkaa ja työntekijöitä 8, työmäärä lisääntyy merkittävästi, jos 2 työntekijää on sairaana. Silloin jokaisella kuudella terveellä onkin yhtäkkiä 1,33 palikkaa tehtävänä. Onko sinulle ihan sama onko töitä normaalimäärä vai +33%?

Oikeastaan tuo sairasteleva työntekijä on ihan turha, te terveet pystytte tekemään senkin työt :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tuollainen vähenee kun eka päivä menee omaan piikkiin.

Tuollaiset vähenee myös jos työpaikalla tulee vähennyksiä. Omalla työpaikalla vähennettiin 80 henkilöä, ja saikuttajat sai lopputilin ensimmäisinä.

Vierailija

Joo tajuan jos ei hoida itseään et ärsyttää. Itse oon ollut keväästä saakka endometriooson takia vähän väliä pois. Terveyskeskuksesta en lääkärin aikaa saanut ja jos sain niin kirjoitti sairasloman mahakivusta 1 - 3 päivää kerrallaan. Menin yksityiselle gynelle heinäkuussa ja sain lähetteen kiireellisenä keskussairaalaan jossa määrättiin 5 viikon sairasloma ja lähete magneettikuvaukseen. (endometriossini on leikattu viimeksi vuonna 2013). Magneettikuvaus oli tän viikon tiistaina, 30.11. aika lääkärille.

Oon niin kipee et oksentelen töissäkin jne eli pakko vaan olla sairaslomalla vähänväliä. Jos 30.11. mut laitetaan leikkausjonoon niin saattaa mennä ensvuoden puolellekkin ja luultavasti oon sairaslomalla vähän väliä siihen saakka :(

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat