Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miniälle joululahjaksi "Toisenlainen Lahja"?

Vierailija

Tuntuu olevan heillä jo kaikkea, leluja lapsillakin ihan liikaa.
Olisiko tuollainen lahjaidea huono, missä siis lahja toimii ulkomaanapuna köyhälle maalle ja sen asukkaille?

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

On huono! 

Ilmoitat, että olet lahjoittanut rahaa jollekin järjestölle. Oletko varma, että edes itse olisi lahjoittanut? Mikä siinä on se lahja? Itsensä kohottaminen maailmansyleilijänä?

Jos on jo "kaikkea", ei vaikuta kovin ekologiselta ihmiseltä. Materia lienee tärkeätä. Eli siinäkin mielessä vaikuttaa väärältä valinnalta. 

Vie vaikka hienoa viiniä. Ei kai sitä koskaan liikaa ole?

Vierailija

Miten miniän lahjaan vaikuttaa lasten lelujen määrä? Meilläkin isovanhemmat päivittelivät, että onpa lapsilla leluja samalla kun sitä roinaa lisää lapsille kantoivat.

Minulle toisenlainen lahja olisi ihan jees, kun anopilta en edes lahjaa odota. Sitten voisin hämmästyä, jos toisille miniöille on hommattu jotain arvokasta ja vain minulle kympin lahjoitus, mutta en siitä hernettä nenään vetäisi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mikäs siinä jos haluat vittuilla Joulun kunniaksi.

Ja mitähän vittuilua tuo lahja muka olisi?

Vierailija

Minusta rohkea ja ennakkoluuloton juttu, pysy vaan päätöksessäsi, siinä on sitä paitsi kaunista ja jaloa ajatusta sekä todellista joulumieltä!

Vierailija

Itse ilahtuisin, jos "nimissäni" lahjoitettaisiin kohteeseen, jolle teen jo vapaaehtoistyötä ja varainkeruuta. Tällä olisi henkilökohtainen merkitys juuri minulle. En nyt pahastuisi muistakaan hyväntekeväisyyslahjoista, saattaisin hieman ihmetellä, että miksi just tuo järjestö.

MUTTA tiedän olevani vähemmistönä enkä suosittele antamaan miniälle sellaista, ellet tiedä, että joku toiminta on hänelle todella sydämen asia.

Laihian isäntä

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs siinä jos haluat vittuilla Joulun kunniaksi.

Ja mitähän vittuilua tuo lahja muka olisi?

"Hyvää Joulua! Annoin sun ja lastes lahjat köyhille."

-

Mut siis ihan miten vaan. Jos lahjan antaminen tuntuu pahalta ei pidä antaa lahjaa. Kantsii vaan etukäteen ilmoittaa ettet ole antamassa lahjoja/annat lahjat järjestöille ja ettet sellaisia itsekkään halua. Sitten se on OK:

Vierailija

Anna mielummin rahana käteen. Lapsiperheissä tarvitaan aina käteistä. Miniä saisi itse päättää, mihin sen summan käyttää. Jos hän itse haluaa lahjoittaa hyväntekeväisyyteen, se on hänen oma päätöksensä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat