Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mietin tässä synnytyksen jälkeistä aikaa. Mahtaako maharöllykän saada nopeammin /

kokoon

paremmin kuosiin, jos käyttää jonkin sortin tukikorsettia? Kun itselle on kahden sektion jälkeen jäänyt navan alle röllykkä, joka muistuttaa lähinnä vyötärölaukkua ( ja näyttää myös alamaha siltä, kuin olisin edelleen raskaana - tosin alkumetreillä). Tekisi mieli nyt, ettei tästä kolmannesta ihan tuollaista jäisi. Vaan mahasta tulisi timmimpi. Välttyisi kyselyiltä, että noh' onko sieltä vielä neljäs tulossa?

Missä vaiheessa korsetin voi ottaa synnytyksen/sektion jälkeen käyttöön?

Ja koko-asia on kanssa itselle epäselvä. Yhtäkin korsettia on tarjolla kahdessa koossa. Eli S/M - koko ja L/XL - koko. Eli kumpiko kannattaa tilata pienempi vai isompi?

Kommentit (9)

Vierailija

Nythän on ollut niitä solmittavia tukikankaita, en muista minkä nimisiä. Aika tavalla kyllä niiden kanssa joutuu askarrella.

Vierailija

Nimenomaan ehdottomasti ei mitään tukia ja korsetteja, koska silloin vatsalihakset tekevät vähemmän töitä (lihasten sijaan keskiruhoa kannattalee tuki/korsetti).

Ja ihohan palautuu ku/jos palautuu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan ehdottomasti ei mitään tukia ja korsetteja, koska silloin vatsalihakset tekevät vähemmän töitä (lihasten sijaan keskiruhoa kannattalee tuki/korsetti).

Ja ihohan palautuu ku/jos palautuu.

Ei noita tukikankaita ole tarkoitettu käytettäväksi pitkää aikaa. Ne auttavat kudosten palautumisessa. Vatsalihasten palautuminen on kyllä pitempi prosessi.

Vierailija

Mä ostin raskausaikana synnytyksen jälkeen käytettävän belly banditin. Pepinosta osasivat neuvoa oikean koon kun kerroin mittani. Ostin juuri tämän kyseisen koska siitä löytyi todella paljon tietoa netistä ja mm videoita youtubesta. Suurin oaa tiedoista oli siis positiivisia kokemuksia. Mulla sen korsetin käyttö jäi puolikkaaseen päivään..ei se epämiellyttävä ollut päällä ehkä muuten mutya itselläni on aika pitkä selkä ja tämän vuoksi korsetti tuntui liian lyhyeltä. Oli kyllä miellytyävä muuten päällä ja aijon sitä uudestaan kokeilla kun vauva nro2 on syntynyt vaikka olenkon sanonut tämän ostoksen olevan turhin mitä olen ikinä ostanut. :D

Vierailija

No niin, nyt löysin: belly binding -liina. Mua kiinnosti tuollainen, kun odotin toista lastani, mutta totesin, etten jaksa askarrella sen parissa (eikä se ole kesällä ehkä se mukavin vaihtoehto).

Vierailija

Luulen, että korsetti auttaa. Ei välttämättä vatsalihaksiin, mutta niitähän ei muutenkaan saa heti alkaa treenaamaan. Luulen, että pehmeisiin kudoksiin ja nahan palautumiseen voisi auttaa. Järkeilyni perustuu leveähköön vihkisormukseeni liittyviin kokemuksiin. :D

Kun lihon tai sormeni turpoavat, niin jos saan lopulta sormuksen sormesta, on sormuksen kohdalle jäänyt hullun näköinen muuta sormea kapeampi ja suipompi kohta, jossa nahkakin on kiinteää. Samaten, jos olen ollut ilman sormusta, ja ängen sitten liian pienen sormuksen sormeeni, tuo muuta sormea kapeampi kohta ilmaantuu taas. Miksipä sitten vatsan kudoksetkin eivät mukautuisi korsettiin ahkeran käytön myötä? 

Kannattaa kuitenkin selvittää, kuinka tiukalla tuota korsettia voi pitää ja kuinka pian käytön voi aloittaa, ettei tule jotain laskeumia, kun sisäelimiä puristetaan kokoon.

alkuperäinen

Juu ja eipä ole tämän muksun tulon myötä aikaa moiselle.  Koen, että tuo tukikorsetti olisi helpompi juttu.

alkuperäinen

Eikös ennen aikaan ole naisilla aina jollain liinoilla alamaha sidottu synnytyksen jälkeen?  Tuli vain tässä yks'kaks mieleen.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat