Olisi ihana matkustaa johonkin lämpimään mutta ei ole varaa

Vierailija

Joutuisi kaikesta muusta säästämään, ruuasta, vaatteista, harvoista huvituksista ym. Ei millään pysty säästämään, tai sitten joutuu monta vuotta säästämään. Harmittaa, keikkea ei voi saada. Ollaan viime vuosina käyty vaan Ruotsin risteilyillä.

Kommentit (7)

Vierailija

Niin. Niin se on. Moni asia on arvovalintoja, ja moni on suorittanut ne arvovalinnat jo valitessaan ammattia ja koulutusta. Toisaalta joillakin on käynyt paska flaksi omalla paikkakunnalla. Kaikki ei saa kaikkea, mutta varmasti voit vielä vaikuttaa tilanteeseen jos matkustaminen on se mitä oikeasti haluat.

Vierailija

Terveisiä Hongkongista! Lämmintä melkein +30 astetta, vähän tuulee ja aurinko painui mailleen hetki sitten. Kun ei kuluta turhaan, jää varaa reissata. Terveiset nimimerkillä "meillä ei ole koristetyynyjä"

Vierailija

Itse olen käynyt tänä vuonna jo Thaimaassa parin viikon matkalla, 5 päivää barcelonassa ja viikon turkissa. Kolmen viikon Gambian matka on varattuna, lähtö tammikuun lopulla. Olen perusduunari mutta laitan kaikki ylimääräiset rahat matkusteluun. En ostele meikkejä tai käy kampaajalla, vaatteet kirppikseltä jne. Kaikki kesälomat säästän talveksi, pidän vain ne pakolliset 2 viikkoa keväällä tai syksyllä ja silloinkin lähden aurinkoon.

Vierailija

Minä olen juhannuksesta saakka säästänyt rahaa ensi vuoden lomamatkaan, nyt 400 € kasassa. Sillä pääsisi jo nyt lämpimään. Keväällä maaliskuun loppuun mennessä (osingot) pitäisi olla koossa yli tonni.

En käy baareissa tai juo alkoholia. Käyn ulkona syömässä harvemmin kuin kerran kuussa, leffoissa muutaman kerran vuodessa. En osta jatkuvasti muotivaatteita, mutten mitään halpisvaatteitakaan, vaan hyvälaatuisia jotka kestävät vuosia. En polta tupakkaa. Harrastuksiin menee 25€ kuussa. Ostelen joskus netistä tavaraa (pelejä, leffoja), mutten niitäkään nyt kamalasti. Ainoa lehtitilaus on lahjatilaus, mutta ostan muutamia lehtiä kuussa, niihinkin menee 10-20€ kuussa, riippuu siitä onko Tieteen kuvalehdessä jotain mielenkiintoista. Asun kissan kanssa, kissanhiekka ja ruuat on eläinkaupasta, mutta niitä ei tarvi ostaa kuukausittain lisää, hiekka kestää 3 kk (20€) ja ruoka saman verran. Lisäksi erikoisruokaa lisänä (paino alarajoilla), 5€ viikossa.

Ruokaan menee 200€ kuussa, ja siihen mahtuu myös herkkuja. Pesuaineita ja muita ostan tarpeen mukaan, mutta yhden hengen taloudessa niitä ei kulu paljoa.

Ai niin, olen sairauspäivärahalla pitkällä sairauslomalla, ja vakituinen palkkatyö ei ole vielä mahdollinen, silti pystyn säästämään 5 kk:ssa 400€.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat