Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei synnyttäneet, montako kg jäi laitokselle?

10.02.2006 |

Painonnoususta (ja nousemattomuudesta) täällä ollut paljon keskustelua. Minua kiinnostaisi (ensimmäistä odotan) kuinka paljon raskauden aikana kertyneistä kiloista jäi synnytyssairaalaan. Juttelin tuossa taannoin synnyttäneen ystäväni kanssa ja 10 kg lähti synnytysreissulla ja toinen kaveri kertoi, että tasan vauvan painon verran. Neuvolassa sanottiin, että reilu kymmenen kiloa lähtee sitä " raskausmateriaalia" mutta onko tosiaan noin paljon, hurjalle määrälle kuulostaa.. Onkohan tämä nyt taas niitä sarjassamme hölmöäkin hölmömmät kysymykset.. ;) Oli miten oli, hauska ois kuulla kokemuksia.

t. Jonsku, rv33

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 kg jäi laitokselle, 4 kg tippui viikon sisällä synnytyksestä, loput 3 kg lähti vasta imetyksen loputtua...

Vierailija
2/24 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

painoa tuli vajaa 8 kg, josta laitokselle jäi kolme. Vauva painoi vajaan 3 kiloa...loput lähti kuukauden sisään imetyksen myötä. No worries...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kaikki mitä raskauden myötä tulikin. Kyllä oli luihu olo kun kotiin päästiin laitokselta :) Takapuolikin tuntui litistyneen :(

Vierailija
4/24 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitä painoa tuli raskausaikana 20kg. :-O Muutaman viikon kuluttua huomasin että painoni oli tippunut onneksi vielä n. 7kg. Loput kilot pysyivät tanakasti vartalossani, kunnes 6kk täysimetyksen jälkeen laihdutin ne hiljalleen pois.

Nyt piti tämän raskauden ajan katsoa tarkasti mitä suuhunsa pistää.. Kun vartaloni ei näköjään helposti luovu saavutetuista mitoista! Pah, liitoskivuilta en ole saanut liikuttua ja makea on maistunut. Nyt +18kg. :-( Itsepä kiloni kannan, mutta ei ole kiva näyttää synnytyksen jälkeen pystyyn nostetulta emakolta taas kuukausi tolkulla!!! :-D Mutta minkäs teet!

Lila75 rv 37+1 ja Sini 1v 4kk

Vierailija
5/24 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

about 13 kg. sairaalaan jäi melkein kaikki mut hirvee ummetus vaivas niin kotiin kun söin luumuja niin lähti melkin loput. hiemaan oli tietty turvotusta mut sekin meni aika nopeesti. kaverini sit taas oli niin turvoksissa et kun tuli sairaalasta oli kotiin niin oli masu melkein yhtä iso kuin silloin kun vielä oli raskaana. uskon kyllä et aika nopeesti lähtee kilot jos on turvotusta.

my_selene ja Frööken rv 24+++

niin ja mainittakoon vielä et tää kaveri imetti ja pari viikko sen jälkeen kun oli synnyttäny oli langanlaiha. siis tosi laiha..

Vierailija
6/24 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ei taida tästä tytöstä jäädä jäljelle kuin ruoto, säälittävä ruipelo kun olen jo entuudestaan..;) Kiloja ei ole kertynyt montaakaan, toki onhan tässä vielä 7 viikkoa aikaa kerätä sitä massaa.

Vierailija
7/24 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin sairaalassa kolme päivää, paino tippui laitoksella yht. 7kg, josta vauvan osuus 4kg. Seuraavan kahden viikon aikana tippui lisäksi 4kg. Eli 11kg tippui ihan itsestään ekan parin viikon aikana. Seuraavan puolen vuoden aikana tippui vielä 5kg, varmaan lähinnä imetyksen ansiosta.

Spiral 38+4

Vierailija
8/24 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitokselle jäi 6 kg,melko pian siitä tippui kotona vielä 2 kg ja se loput kaksi kiloa jäikin sitten roikkumaan ainakin puoleksi vuodeksi!

Vierailija
9/24 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on neljä onnistunutta raskautta takana ja kaikissa kertyi painoa 10 - 12 kg. Synnärille jäi vauvan painon verran kiloja, mutta loput jämähti siihen ja itse asiassa meinasi vaan alkaa tulla lisää. Eli mulla imettäminen ei laihduta, vaikka täysimetin 5 kk. No, onneksi painotilanteeni ei päässyt täysin repsahtamaan. Kun aloin odottaa esikoista, painoin 65 kg. Kuopuksen (2002) jälkeen painoin pitkään 75 kg eli 10 kg jäi ylimääräistä noista raskauksista. Viime syksynä laihdutin 6 kg ja siitä tuli kyllä tosi hyvä mieli. Katsotaan minkä määrän kiloja tuo tämä raskaus, jos se vaan onnistuu loppuun asti.

neronja rv10+2

Vierailija
10/24 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli raskausaikana 18kg, joista 3kg loppuaikana nesteitä. Synnärille jäi 10kg ja ensimmäisinä viikkoina lähti 3kg. 5kg jäi ja just kun piti niitä alkaa pudottaan, niin huomasin olevani raskaana taas :) Mulla täysimetys 6kk asti ja osittaisimetys sen jälkeen ei laihduttanu ollenkaan. Tosin makeakin maistuu :) Toivottavasti nyt ei tuu niin paljoo!

Oona ja sintti 7+6

Vierailija
11/24 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa esikoisesta jäi laitokselle yhteensä 2kg, vaikka itse tyttökin painoi sen 3,5kg??!! Kiloja yhteensä koko raskaudessa tuli liki 30, joten masennus oli kova kun kotiin pääsin. Mä olin kanssa kuvitellut että vähintään puolet ylimääräisestä jää sairaalaan...

No kolmessa kuukaudessa oli sitten tippunut jo reilu 20kg ja puolen vuoden jälkeen olin ihan omissa mitoissani taasen.

Saapa nähdä kuinka tämän kanssa käy :)

Helmis 21+1

Vierailija
12/24 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joista 15 jäi laitokselle. Olisiko ollut vähän turvotusta...? =) 5kg lähti imetyksen aikana, nyt 5 kg imetyksen jälkeen, taas nesteitä (?), koska vajaassa kuukaudessa lähti. Vielä 5 kg jäljellä ja motivaatio hyvä pudottaa nekin ennen kesää. Eli ei kannata huolestua vaikka kiloja kertyisi reilusti =)

Vierailija
13/24 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva painoi n. 3kg. Tosin kävin vaa' alla vasta kahden viikon kuluttua kun meillä ei ole vaakaa.

En tiedä vaikuttaako vartalotyyppi kuinka paljon, itse olen suuri, pitkä " romuluinen" nainen.

Minulla painonnousua oli yht. n. 38 kg ja toisin kuin muilla, imetys jota kesti huikeat 2kk osittaisena lihotti vielä 5 kg.

En edes halua ajatella mitä olisi tapahtunut jos olisin imettänyt vuoden tai kauemmin ;D

En ole kuullut että kukaan muu lihoisi imettäessä, mutta silloin pitää syödä ihan hulluna joten näin minulla kävi, ja silti " maito loppui" . :(

Vierailija
14/24 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyslaitokselle jäi 12 kg.

Vierailija
15/24 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus aikana kiloja tuli 14, joista 10 jäi synnärille. Seuraavan viikon aikana lähti 2 kg lisää ja pojan 2kk neuvolan yhteydessä multa otettiin paino ja olin takaisin lähtöpainossa.

Uskon imetyksen suojaavan minua lihomiselta, koska olen lapsen syntymän jälkeen ollut varsinainen herkkuP. Ennen ei ole makeat maistuneet, mutta nyt on saatava joka päivä.

Vierailija
16/24 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 5kg jäi sairaalaan. Tänään tasan 2 viikkoa synnytyksestä ja nyt painan kilon vähemmän kun silloin kun aloin odottaa. Ihan normaalisti olen nyt syönyt nyt ja myös raskaudena aikana. Olen muuten myös huomannut ettei raskausaikana ollut mitään erityisiä himoja mutta NYT tekee mieli jotain hyvää koko ajan! suklaata.... nam... :)

Vierailija
17/24 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä paino nousikin 27kg, joista 17 jäi heti laitokselle, 10 kg putosi hiljalleen puolen vuoden aikana.

Vierailija
18/24 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausaikana tuli painoa 16kg, joista 10 jäi laitokselle. Puolen vuoden päästä synnytyksestä paino oli tippunut vielä 11kg, joten olin kuin luuranko :( Täysimetin 6kk, ehkä sillä osaa painon putoamiseen.

Vierailija
19/24 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitokselle jäi yleensä n.6kg ja loput on sitten tippuneet ajan kanssa mutta kuitenkin niin että olen todella katsonut mitä suuhuni laitan.

Imetys ei minulla laihduttanut, päin vastoin, olin turvoksissa imetyshormoonien ansiosta mutta kun lopetin imetyksen niin alkoi kroppakin lopullisesti palautua. Nyt on kolmannen lapsen jälkeen päästy taas entisiin mittoihin kovan työn kautta ja kesti 8kk!

Vierailija
20/24 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nopeasti lähti toiset 5,5 kg. Sen jälkeen on imettäessä tippunut kilon viikossa eli 3 kg on lähtenyt ihan helpolla vaikka olen syönyt mitä huvittaa. Nyt on vielä 5 kg ekstraa jäljellä ja synnytyksestä on 1 kk. Luulen, että pääsen näistä viidestä kilosta lähikuukausina eroon ihan vain jos karsin turhat herkuttelut, mutta vielä en ole viitsinyt sitä tehdä kun paino laskee näin hyvin.