Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hallitus ehdottaa ansioturvan poistamista kevytyrittäjiltä

Vierailija

https://www.ukko.fi/hallituksen-ehdotus-omaa-tyota-tekemalla-ansioturva-...
Eli käytännössä rangaistaan niitä jotka yrittävät omatoimisesti työllistyä.

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

Tätähän tapahtuu jo :/ Luin tossa taannoin tyypistä joka erehtyi kertomaan työkkärissä haaveilevansa kirjailijanurasta ja kirjoittavansa harrastusmielessä jotain pientä pöytälaatikkoon. Iso virhe. Tuet poikki koska tyyppi oli työkkärintädin mukaan yrittäjä joka elättää itse itsensä.

Vierailija

Tätäkö tämä työpaikkojen lisääminen yrittäjyyttä kannustamalla tarkoittikin? Heivataan entistä herkemmin porukkaa pois työttömyyskortistosta ja tyhjän päälle. Kyllä varmaan motivoi ihmisiä yrittämään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tätäkö tämä työpaikkojen lisääminen yrittäjyyttä kannustamalla tarkoittikin? Heivataan entistä herkemmin porukkaa pois työttömyyskortistosta ja tyhjän päälle. Kyllä varmaan motivoi ihmisiä yrittämään.

Niinpä. Lusikka nurkkaan vaan ja sohvalle haisemaan ettei vaan joku luule että yrittää jotain... Surullista omatoimisuuden ja luovuuden latistusta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tätähän tapahtuu jo :/ Luin tossa taannoin tyypistä joka erehtyi kertomaan työkkärissä haaveilevansa kirjailijanurasta ja kirjoittavansa harrastusmielessä jotain pientä pöytälaatikkoon. Iso virhe. Tuet poikki koska tyyppi oli työkkärintädin mukaan yrittäjä joka elättää itse itsensä.

No huh huh!

Vierailija

Ankea paikka tämä Suomi. Töitä ei saa itse omien ideoiden ja vahvuuksien mukaan saa luoda, vaan pitää odottaa kiltisti kotona että kutsu käy joko töihin tai työllistymiskurssille tms.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No huh huh!

Jep. Toki pakko myöntää että luin tämän jonkun artikkelin kommenttiosastosta, eli mitään takeita tarinan luotettavuudesta ei ole. Silti jo se että tää kuulostaa ihan legitiltä kertoo aika paljon tämän maan työkkäritoiminnasta.

Vierailija

Käsittämätöntä. Mutta samalla niin arvattavaa. Nykyisen hallituksen motiivina on, ei suinkaan lisätä joustavuutta työmarkkinoiden toimintaan, vaan keksiä yhä uusia tapoja siirtää ihmisiä ansioturvan ulkopuolelle. Meillä on jo nyt paljon yksinyrittäjiä, joiden työn hinta on kilpailutettu hyvin alas, joilla ei todellisuudessa ole kuin yksi tai pari asiakasta, ei juuri mitään muuta pääomaa, kuin oma työvoimansa ja ehkä joitain työvälineitä. Miksi heillä pitäisi edes olla oma yritys? 

Hyvin huomaa, ettei tämän hallituksen tyyppejä yrittäjien ongelmat sinänsä kiinnosta, ainoastaan tuo omistajuuden näkökulma.

Vierailija

Joo tämä hallitus kyllä kusee aivan ennätyksellisen paljon. Jos Suomi lasketaan sivistysvaltioksi vielä hallituskauden lopuksi niin olen positiivisesti yllättynyt.

Vierailija

Umpisurkea idea ja tuonee enemmän kustannuksia, kuin säästöjä. Itse kokeilin kevytyrittäjyyttä juuri sen riskittömyyden vuoksi, muuten olisin sinnitellyt tukien varassa. Kuinkahan moni jättäytyy tämän päätöksen myötä täysin työttömäksi, jolloin yhteiskunta menettää verotuloja JA joutuu vielä maksamaan enemmän tukia? Typerä, typerä hallitus.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Umpisurkea idea ja tuonee enemmän kustannuksia, kuin säästöjä. Itse kokeilin kevytyrittäjyyttä juuri sen riskittömyyden vuoksi, muuten olisin sinnitellyt tukien varassa. Kuinkahan moni jättäytyy tämän päätöksen myötä täysin työttömäksi, jolloin yhteiskunta menettää verotuloja JA joutuu vielä maksamaan enemmän tukia? Typerä, typerä hallitus.

Taas kerran uskomattoman lyhytnäköistä toimintaa hallitukselta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat