Miten kahden opiskelijan soluasunnossa yleensä eletään?

Vierailija

Onko normaalia, että molemmat viettävät 95% ajasta ovet kiinni omissa huoneissaan, silloin kun ovat kämpällä? Eivätkä juttele juuri mitään koskaan?
Ainakin leffoista jne saa sellaisen kuvan, että tuo ei ole normaalia, mutta en tiedä sitten.

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Meillä oli mun kämppiksen kanssa juuri noin. Kerran taidettiin alussa istua iltateellä juttelemassa. Äkkiä selvisi kuitenkin, että olemme kuin yö ja päivä ja ettemme tule lainkaan toimeen. Sitten nökötettiin siellä omassa huoneessa ja suurinpiirtein kuunneltiin maha muristen, koskase toinen lähtee keittiöstä.

Vierailija

Joo, on ihan täysin normaalia. Itselläni kokemuksia vain tuosta. Eri asia voi olla se, jos joku on etsinyt solukämpän yhdessä parhaan kaverinsa kanssa. Mutta miten muuten luulet, että opiskelu onnistuisi, ellei olisi yksityisyyttä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meillä oli mun kämppiksen kanssa juuri noin. Kerran taidettiin alussa istua iltateellä juttelemassa. Äkkiä selvisi kuitenkin, että olemme kuin yö ja päivä ja ettemme tule lainkaan toimeen. Sitten nökötettiin siellä omassa huoneessa ja suurinpiirtein kuunneltiin maha muristen, koskase toinen lähtee keittiöstä.

Meillä kanssa tää, että vältellään näkemästä toisiamme esim. keittiössä.. Tosi ahdistavaa ja kiusallista :(

Vierailija

Asuin puoli vuotta solussa. Välttelimme toisiamme ja kotona tunnelma oli kiusallinen. Ei koskaan, ei edes yhtä kertaa, ollut ns. rentoa juttutuokiota. Muuttaessa perus ikä - opinnot - small talk, mutta siihen se tutustuminen jäi. Sittemmin ei oikeastaan mitään. Tunsin olevani vieras kodissani ja mietin jo olenko poikkeuksellisen epäsosiaalinen (mitä kyllä muissa oloissa en todellakaan ole), mutta lohduttauduin ajattelemalla, että eihän solu ole kommuuni. Mietin yhä, oliko vika minussa, vai välittääkö leffat ym. liian yhteisöllistä kuvaa.

Vierailija

Joskus sen/niiden kämppisten kanssa tulee toimeen mutta tietty joskus ei. Minulla oli yksi kämppis joka oli ihan mukava joka tietty muutti pois ja sen uusi tämän jälkeen oli aika ikävä. Sinällään mukava opiskelijanainen, mutta sitten alkoi hänelle tulla liikaa ryyppäämistä ja partyamista, ja sitten päätin muuttaa. Ei kannata kämppiksen menoa katsella  jos itsesikin alat pistää vaaraan siin samalla. Ties ketä se likka olis tuonut kämpilleen lähtöni jälkeen. Onnee ja hyvää elämää vaan hänelle.

Vierailija

Minä asuin 3 asunnon solussa vuoden, välillä meitä oli 2 välillä 3 ja kenenkään kanssa ei kaveerattu. Oltiin kaikki eri vaiheessa opintojamme ja jokaisella omat kaverit ja iltatyöt eikä ollut mitään intressejä hengailla porukalla.
Meillä ei ollut mitään skismaa keskenämme, eli ihan sivistyneesti tervehdittiin ja sovittiin yhteisten tilojen kaappijaosta jne, mutta emme hengailleet yhdessä, vaan jokainen vietti kotonaoloaikansa omassa huoneessaan.

Vierailija

Itse ajattelen niin, että mun huono on mun koti. Ja kylppäri ja keittiö on osa sitä puoliksi, eli silloin kun kämppis ei ole samassa tilassa. Kukin olkoon kotonaan miten haluaa.

Vierailija

Eka solukämppikseni oli nuorempi tyttö, joka nysväsi joka ikisen hetken huoneessaan poikaystävänsä kanssa. Ei montaa lausetta puhuttu kun ei häneen yksinkertaisesti pystynyt tutustumaan. Seuraava oli nenä pystyssä kulkeva "missi", siis oikeasti yritti päästä johonkin miss suomi -kisaan... oli ilmeisesti päättänyt jo valmiiksi ettei aio tutustua kämppikseen ja naureskeli kavereittensa kanssa tavaroilleni. Ääliö varmaan kuvitteli etten kuule. Eipä tehnyt sitten enää itsekään mieli tutustua.

Vierailija

Ihan riippuu ihmisistä. Ensimmäinen kämppikseni oli mukava ja tehtiin kaikenlaista yhdessäkin. Loput olivatkin sitten sellaisia linnoittautujia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Seuraava oli nenä pystyssä kulkeva "missi", siis oikeasti yritti päästä johonkin miss suomi -kisaan... oli ilmeisesti päättänyt jo valmiiksi ettei aio tutustua kämppikseen ja naureskeli kavereittensa kanssa tavaroilleni. Ääliö varmaan kuvitteli etten kuule. Eipä tehnyt sitten enää itsekään mieli tutustua.

Huh, olipas inhottava kämppis :/ Tosi kurjaa että sinulla kävi noin huono tuuri. Sivistynyt yhteiselo entuudestaan tuntemattoman ihmisen kanssa kimppa-asunnossa ei onnistu, jos peruskunnioitus puuttuu puolin ja toisin.

Vierailija

Suomalaisessa solussa en tuntenut kämppiksiäni juurikaan. Tervehdittiin kun nähtiin ja sovittiin, kuka vie milloinkin roskat, mutta eipä juuri muuta. Nyt asun ulkomailla soluasunnossa ja kämppikseni ovat kavereitani, käymme yhdessä ulkona ja istumme joka ilta keittiössä vaihtamassa kuulumisia. Ehkä se on vain suomalainen tapakulttuuri sitten ettei tunneta kämppiksiä.

Vierailija

Mä kyllä kaveerasin niiden alkuun tuntemattomien kämppisten kanssa. Kivointa oli ulkomaalaisten opiskelijoiden kanssa vietetyt kokkausillat. Mut mie oonkin itäsuomalainen, eli en osais olla hiljaa ja nysvätä jossain kopissani tutustumatta kanssaihmisiin. Joskus vois tietenkin ollakin hiljaa o_O.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä kaveerasin niiden alkuun tuntemattomien kämppisten kanssa. Kivointa oli ulkomaalaisten opiskelijoiden kanssa vietetyt kokkausillat. Mut mie oonkin itäsuomalainen, eli en osais olla hiljaa ja nysvätä jossain kopissani tutustumatta kanssaihmisiin. Joskus vois tietenkin ollakin hiljaa o_O.

Mut entäs jos sun kämppis haluaisia olla vain oassa huoneessaan? Ehkä pitäisi kunnioittaa toisen yksityisyyttä ja oikeutta kotiin, vaikka toisella ei olisi varaa yksiöön.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat