Mikä sinua ärsyttää opiskelijahaalareissa?

Vierailija

Olin viime torstaina eräässä opiskelijatapahtumassa. Seisoimme ystävieni kanssa kävelykadun reunassa, kun ohitsemme käveli n. 5v. poika äitinsä kanssa. Poika kysyi, että miksi meillä on haalarit ja hänen äitinsä vastasi "koska jotkut aikuiset haluavat leikkiä lapsia". Lähinnä jäin miettimään, että mistä moinen katkeruus kun emme varmasti olleet mitenkään häiriöksi.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

No se oli amismuija. Eniten mua ärsyttää opiskelijahaalareissa se, että amk-turhakkeet ovat varastaneet idean. Keksisivät jotain omaa

Vierailija

Haalarit itsessään ei ärsytä, mutta aika usein niiden näkeminen indikoi, että seuraavaksi on luvassa kimeää kiljuntaa, puheripulointia, massoja jonottamassa johonkin merkityksettömään baariin ja ylimenevää pakonomaista näennäishauskanpitoa.

Vierailija

No mut oikeassahan hän oli. Sehän on juuri haalareiden idea että otetaan rennosti, eli leikitään. Ei siinä mitään pahaa ole eikä katkeruutta mihinkään suuntaan. 

Minä ainakin olen kertonut lapselleni, että aikuiset leikkivät usein. He ajavat autolla ympyrää tosi lujaa, heittävät keppiä, juoksevat pallon perässä ja katsovat telkkarista kun toiset aikuiset leikkivät olevansa hobitteja ja velhoja. Jotkut ottaa nää leikit vakavammin, jotkut vähemmän vakavasti. Mut kaikkien näiden pohjana on leikki, eläytyminen siihen että nyt on jotenkin hirveän jännät paikat vaikka oikeasti ei ole.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No se oli amismuija. Eniten mua ärsyttää opiskelijahaalareissa se, että amk-turhakkeet ovat varastaneet idean. Keksisivät jotain omaa

AMK turhakkeet?? Onko sinusta esim. sairaanhoitajat, kätilöt, insinöörit turhakkeita tässä maailmassa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idioottimaiset tempaukset, juntti käytös, örvellyskännit ja sikailu. 

Eli kaikki mikä on aidosti hauskaa?

Mikäs sen hauskempaa kuin joku savoliäne nolo haalaripelle veltto muna kädessä kusemassa kotitalosi porttikongiin tai ryynäämässä keskelle katua. Hihhih, en voi lopettaa nauramista!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Niin ja alunperin teekkariturhakkeet on varastanut idean Ruotsista.

Vierailija

Varmaan ärsyttää se, että niitä työmiehen ammattihaalareita käyttävät tiedeopiskelijat hupitarkoituksessa.

Eli ylempi luokka on tavallaan ottanut vitsin vuoksi alemman luokan ammattiasun käyttöön biletarkoitukseen. Tavallaan halvennetaan.

Itse olin opintoihin liittyvässä raksaharjoittelussa hyvin samanlaisessa haalarissa, kuin opintoporukkani teknillisellä yliopistolla käytti. Outoa vähän.

Vierailija

Nyt valmistuttua huomaa sellaisen katkeruuden ja  kaihon sekaisen tunteen nousevan pintaan, kun näkee elämänsä keväässä temmeltäviä haalaripukuisia siloposkia aidon iloisena kaupungilla. Voi sitä vapautta!

Sitten nostan kauppakassini ja jatkan matkaani harmaaseen arkeen.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat