Joulutorttuketju

Vierailija

Jutellaan joulutortuista! :)
Minulla iski ihan jäätävä himo leipoa ja syödä kun katselin kuvia google kuvahausta ja instasta. Tekisiý mieli kipaista kauppaan ja ostaa leivonta-aineksia.

Joko teillä on ensimmäiset satsit torttuja leivottu? Tuleeko paremmat tortut voitaikinasta vai torttutaikinasta? Teetteko taikinan itse vai käytättekö valmistaikinoita? Mitä hilloja suositte? Oletteko kokeilleet suolaisia joulutorttuja (mikä on paras täyte?) tai muita moderneja versioita?

Kommentit (12)

Vierailija

En vielä ole leiponut. Voitaikinaa käytän ja perinteisellä luumuhillolla. Joskus olen tehnyt ns. kukkamallisia. Jouluaatoksi tulee yleensä tehtyä taikinakin itse.

Nyt on kyllä sellainen tilanne että uudelle tyttöystävälle pitäisi varmaan leipoa alusta asti itse yksi satsi ainakin, gluteenittomana. Hyviä repsetejä tähän voin ottaa vastaan.

Vierailija

mä tykkään sellaisista pienistä siroista joulutortoista. ne muhkeat, repeilevät läskitortut on too much. ilmeisesti torttutaikina paisuu enemmän eli mun kantsis leipoa torttuni nimenomaan voitaikinasta, jos en haluu niitä muhkuja...? ja sit tietty kaulia ja tehdä pienikokoisempia torttuja. tulee enemmänkin =]

Vierailija

Tein tänään, valmiista taikinasta. Täytteeksi omenakanelimarmeladia, joissakin luumua, joissakin aprikoosia.
Tein samalla suolaisiakin, täytteeksi sipulia ja jauhelihaa.

Itse asiassa lastenlasten kanssa tehtiin😊, samalla muutamat sämpylät ja pullat ja yksi taikinallinen pipareita.

Vierailija

En vielä leivo, vasta joulukuussa. Enkä viitsi tehdä itse taikinaa, vaan ostan valmista. Tai sitten teen sellaisen rahkavoitaikinan, joka vain sekoitetaan (ei siis ole lehtitaikina). Tortun päälle tulee ensin vaniljakreemikerros ja sitten luumumarmeladia tai cocktailkirsikka.

Vierailija

Muakin kiinnostaa nuo suolaiset joulutortut. Saa jakaa parhaimmaksi koettuja makuyhdistelmiä! Voisin tehdä toisen pellillisen makeita ja toisen suolaisia. Mmmm..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tortuista tulee nättejä kun siivilöi päälle tomusokeria. :-) Ei tietenkään silloin jos tortut menee pakkaseen.

Mä en pidä tomusokerista, se kun helposti pöllyyntyy ja menee hengitykseen ja sitten yskittää. Ehkä en vaan osaa, mutta oon vahvasti sitä koulukuntaa jonka mielestä tomusokeri ei kuulu joulutorttuihin.

Vierailija

Rahkavoitaikina on paras. Hilloksi joko Dronningholmin omena-kanelimarmeladia tai luumumarmeladia. Muotona hakaristi tai kukka. En ole tänä vuonna vielä tehnyt, ekan satsin teen perinteisesti joulukuun ensimmäinen päivä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat