Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äidin hautajaiset perjantaina

Vierailija

En ole sisarusteni takia saanut osallistua hautajaisten suunnitteluun millään lailla. Soitin sitten tänään hautajaiset pitävälle papille, jotta voisin edes yhden virsitoivomuksen kertoa. Arvatkaa mitä pappi sanoi? Mistä olet saanut nimeni"

Nimi luki hautaustoimiston kuluerittelyssä, sen pyysin erikseen jotta edes jotakin tietoa saisin. En saanut virsitoivomustani esitettyä. Kysyin sitten ihan yleisesti siunaustilaisuuden kaavasta, syvä hiljaisuus. Kysyin miksei hän voi kertoa, ei vastausta. Kaikki on jo sovittu sisaruksieni kanssa. Miten näin voi olla??! Oma äiti haudataan ja mun toiveita ei edes kysytä. Itkettää, miten pystyn ylipäätänsä tuonne menemään?

Kommentit (13)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Oletko se sama, jonkasisarukset tyhjensivät äidin asunnon? Miksi hautajaiset ovat vasta nyt?

Olen. Hautajaiset on vasta nyt koska sisareni halusivat niin.

Vierailija

Tekisi mieli tehdä tästä asiasta julkinen. Tää on niin käsittämätöntä, että voikin olla! Miten suomessa voi toimia täysin mielivaltaisesti niinkuin itse haluaa välittämättä sisarusten mielipiteistä ja toiveista, tai mistään millään lailla? Asunto tyhjennettiin asap.

Tein asiasta rikosilmoituksen ja poliisin puhuttelussa sisareni käyttivät ensimmäistä kertaa koko aikana sanaa tavaroiden ja huonekalujen säilöönotto, ei yhden ainoaa kertaa sanoneet siitä minulle. No tavarat on poliisin päätöksen mukaan sisaruksilla säilössä ja lista tavaroista annettu minulle. No ei ole näkynyt. Päätökseen kirjattiin sentään että valokuvani postitetaan minulle, eipä ole näkynyt niitäkään. Asunnolle en ole päässyt koska minulla ei ole sinne avaimia, eikä sisarukseni niitä minulle anna.

Hautajaisiin en ole saanut vaikuttaa, halusin hyvästellä äitini, ja pääsin onneksi katsomaan häntä viimeisen kerran sairaalan kappelissa. Toinen sisaristani vaati hautaustoimistoa eriyttämään siitä minulle laskun vaikka kaiken piti mennä äidilleni myönnetystä hautausavustuksesta työnantajaltaan. Kaikki oli sovittu. Maksatin laskun pois kuolinpesän tililtä.

Minulle ei kerrota mitään perunkirjoituksen tekemisestä, ei yhtään mistään mitään. Odotin eilen koko päivän äidin terveysasemalta lääkärin soittoa, arvatkaa soittiko. Jätin tänään uuden soittopyynnön ja sairaanhoitaja soitti minulle aloittaen "ai teillä on riitaisa kuolinpesä", mistä hitosta tämä sen tiesi? No ei mennyt kauaa kun syy selvisi, lääkäri oli soittanut eilen sisarelleni joka on merkitty lähiomaiseksi. Laitoin sitten sisarukselleni viestiä voisiko hän kertoa äitini kuolinsyyn, ei ole vastannut tähän mennessä.

Saan kyllä tiedot virkatodistuksella myöhemmin, mutta miksi lääkäri soitti sisarukselleni? Miksei pappi ottanut minua huomioon? Miksi poliisi uskoi kaikki valheet mitä sisarukseni tälle syötti? Mikä asia täyttää edes lievän kavalluksen? Mitä tämä asunnon nopea tyhjentäminen on jos ei kavallusta?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eikö ole jo rikosilmoituksen paikka?

Olen tehnyt kaksi, toisen kavalluksesta ja toisen kunnianloukkauksesta. Kummatkaan ei täytä rikoksen merkkejä. En usko, että poliisi on edes lukenut niitä viestejä jotka toinen sisaruksistani minulle on laittanut äitini kuoleman jälkeen. Valitin siis tuosta kavalluspäätöksestä tänään oikeuskanslerille.

Vierailija

Olet kirjoittanut tästä jutusta jo viikkotolkulla. Jotenkin minusta tuntuu, että kaikki ei nyt ole ihan niin kuin kerrot.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olet kirjoittanut tästä jutusta jo viikkotolkulla. Jotenkin minusta tuntuu, että kaikki ei nyt ole ihan niin kuin kerrot.

Kyllä ne on juuri näin. Ei tarvitse uskoa jos et halua, kaikki on totta, joka ikinen asia jonka olen kirjoittanut. En voi millään käsittää tätä koko asiaa, siksi kirjoitin tännekin. Ap

Vierailija

Perunkirjoituksesta tulet tasan tarkkaan tiedon. Sitä ei voi sisaruksesi pimittää. Lain mukaan tieto perunkirjoituksen ajankohdasta tulee välittää kaikille osallisille mutta laki ei kuitenkaan velvoita osallistumaan perunkirjoitukseen.

Vierailija

Mun isä on lakimies ja kyllä muuten näitä tälläistä tapauksia on ja PALJON! Sinun tapaus on oikeasti vielä kevyestä päästä, mutta kun ja jos olet vienyt asian eteen päin voi tämä muuttua hyvin rumaksi, toivotan sinulle paljon voimia tulevaan ja otan osaa suruusi. On hyvin ikävää tälläisellä surun keskellä kokea vielä tälläistä. Hyvin hyvin ikävää.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat