Jäikö sinulle pysyviä haittavaikutuksia ssri-lääkkeestä?

Vierailija

Eli fluoksetiini, sitalopraami jne tyyppisistä lääkkeistä. Tulivatko seksihalut, luovuus esim takaisin? Kauanko olet ollut ilman lääkettä?

Kommentit (10)

Vierailija

Se, etten pysty koskaan lopettamaan sitä lääkettä (fluoksetiini). Vaikka kuinka yrittäisi asteittain vähentää, niin vieroitusoireet on niin kamalat että minusta tulee työkyvytön. Ja lääke tosiaan vie luovuuden ja tunteiden "huiput ja laaksot", tekee elämän harmaaksi. En edes tarvisi sitä enää muuten, ja psykiatrikin kehotti lopettamaan, mutta kun en pääse irti. Sitten lääkäri muuttikin mielensä, että kas, tätä sattuu, mutta ei se mitään kun nämä on niin harmittomia että ihan hyvin voi syödä loppuiän.

rgr

Kyllä. Kaksisuuntainen mielialahäiriö ja ja erektiohäiriö jäivät osaksi elämää. Lääkäri halusi nostaa annosta että "sivuvaikutukset" lähtisi joten päädyin sitten lopettamaan ominpäin. Jos joku myrkky aiheuttaisi tuollaista niin sitä ei varmaan tyrkytettäisi joka toiselle ihmiselle kuin karkkia.

Vierailija

No ei jäänyt mitään. Itse lopetin kyllä tyhmänä lääkityksen liian nopeasti koska sivuvaikutukset olivat niin epämukavia ja sain ahdistuneisuushäiriön masennuksen tilalle, mutta senkin sai hoidettua tarvittaessa otettavilla bentsoilla pois ja näin ollen olen nyt lääkkeistä vapaa. Luova ja taiteellinen olen ja seksi ei ole minulle ollut prioriteetti ennen lääkitystä eikä sen jälkeen eli siis mikään ei muuttunut. Seksiä kyllä harrastan ja siitä pidän kuten aina ennenkin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Kaksisuuntainen mielialahäiriö ja ja erektiohäiriö jäivät osaksi elämää. Lääkäri halusi nostaa annosta että "sivuvaikutukset" lähtisi joten päädyin sitten lopettamaan ominpäin. Jos joku myrkky aiheuttaisi tuollaista niin sitä ei varmaan tyrkytettäisi joka toiselle ihmiselle kuin karkkia.

No etpä voi syyttää kuin itseäsi, mitäs lopetit ominpäin. Niin tein minäkin vaikka ehdottomasti kiellettiin ja kärsin seuraukset. Nykyään tulen toimeen ilman lääkkeitä, mutta eipä silloin käynyt mielessäkään syyttää muita omasta typeryydestä.

Vierailija

Kiva kun tullut vastauksia! Te joilla jäänyt pysyviä haittoja, kauanko käytitte? En uskalla lopettaa kun pelot palannu aina lääketauon jälkeen takas, mutta vuosien köyttö hirvittää. Kuka näistä lopulta tietää mitä aiheuttavat pitkässä juoksussa? Viimeksi olen ollut himokas 2006... Ja naimisissa olen.

Vierailija

Ei jäänyt pysyviä haittoja, sertraliinia käytin 2 vuotta. Seksuaaliseen haluttomuuteen ei vaikuttanut mitenkään, mutta kun lopetin lääkkeen, niin tuntui sille kuin olisin saanut kaikki värit takaisin. En osaa tätä selittää sen paremmin, aivan kuin siis lääke olisi leikannut myöskin niistä kaikista positiivisimmista tunteista osan vivahteista pois.

Vierailija

Seromexin lopetin itse asteittan hitaasti monen vuoden käytön jälkeen. Kognitiiviset kyvyt ovat heikentyneet , muisti erityisesti. Tunne-elämä latistunut niin, etten oikeastaan ole koskaan iloinen tai surullinen, seksi? mitä se on? ei todellakaan tee mieli, vaan lievää vastenmielisyyttä herättää.Kehoittaisin ihmisiä todella miettimään, ennenkuin aloittavat masennuslääkkeiden käytön, kokeilkaa ensin kaikki muu ja vasta sitten lääkkeet. Lievään alakuloon näitä ei missään nimessä pidä syödä !

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat