Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen astiasto sinulla on?

Vierailija
18.11.2015 |

Millainen on astiastosi vai omistatko kenties useampia?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini jotain 30 v. sitten minulle hommaamat Arabian Uhtua-lautaset ja -kupit, joista en suuremmin itse pidä. Sekalaista muuta lisäksi. Juomalasit hyvä jos on kolmekaan samanlaista, kun yhden tässä rikoin. 

Joskus tulee mietittyä, pitäisikö ruveta aikuiseksi ja hankkia astiasto ja sohvakalusto tämän kaiken kierrätyskeskuksesta haalitun sijasta.

Vierailija
22/40 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentikin Saaga ja Teeman harmaat ruokailukattaukseen. Kahvikattaus Pentikin Ainoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Arabian 24h sinisenä ja vihreenä, sitä ei-kiiltäväpintaista. Oon sairaan kyllästynyt ja haluaisin heittää seinään jokikisen.

Vierailija
24/40 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoisäni teettämä astiasto löytyy -20 luvulta. Muistaakseni teetetty -29. Minulla on myöskin isoisäni teetetty kullattu (tai kultaa) sikarikotelo samoilta vuosilta.

Mies

Vierailija
25/40 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä voiko puhua astiastosta, kun on kaikkea sekalaista. Ruokalautaset on Runo, kahta eri vuodenaikaa. Aterimet Elegia. Leipä- ja salaattilautaset Teemaa, eri värejä, jotka sointuu yhteen. Syvät lautaset Runoa, eri vuodenaikoja. Pastalautaset Teemaa, kolmea eri väriä. Jälkiruokakipot oranssi Origo, juomalasit vaaleansininen Aino Aalto. Vaihtoehtoisina juomalaseina/viinilaseina lilan värinen Lempi. Sitten on jotain Iittalan kuohuviinilaseja, olutlaseja ja jälkiruokaviinilaseja. Ja muutama Gaissa viskejä varten. Sitten on vielä erikseen muutama korkeajalkainen viinilasi, olisko Senta? Teemukeina muutama Satumetsä ja kaveriksi Satumetsä-leipälautasia. Pari Tanssi-mukia ja -lautasta on myös. Sitten miehellä on kahvimukeina Heljän pupumukeja ja Minun kaupunkini -sarjaa (jos oikein muistan sarjan nimen). 

Melkein kaikki olen ostanut jostain tarjouksesta. Minulla on Fiskarsin osakkeita ja yhtiökokouksesta saa alennuskupongin, jolla saa -30% kaikista tuotteista (poislukien sisustustuotteet ja taidelasi). Ostan astioita vain tarpeeseen, siksi meillä ei ole erikseen arki- ja juhla-astioita. 

Vierailija
26/40 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekalainen läjä kaiken maailman ihmeellisyyksiä, mitä on ostettu milloin miltäkin kirpparilta/alesta tai saatu joltain. On kyllä yksittäisten seassa 2-6 kpl samaa lautasta mutta ei esim yhtään samaa kahvikuppia. Tai onpas, yksi lahjaksi saatu 6 kupin sarja joita käytän tarjoiluastioina karkille, pähkinöille ym.

Vierailija
27/40 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikean savunharmaata käyn ostamassa aina kun edelliset alkavat olemaan vähissä tai kärsineitä. En ole edes jaksanut ajatella asiaa sen enempää saati alkanut keräilemään jotakin kalliimpaa vaikka asia ei olekaan rahasta kiinni. Taloudessa on kolme lasta, Ikea on lähellä ja en ole niin tarkka tällaisista pikkujutuista.

Vierailija
28/40 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen. En ole kerännyt mitään tiettyä astiastoa, vaan astioita on saatu ja ostettu sieltä täältä, osa uusina, osa käytettyinä. Sen verran on yhtenäisyyttä, että on 8 keskenään samanlaista soppalautasta jne. Väri on yhtenäinen, joten ei näytä oudolta vaikka kaikki ei olekaan samaa sarjaa.

En halua täyttää kaappeja astioilla joita käytetään vain harvoin, vaan ennemmin niin että kaikki on mahdollisimman monikäyttöistä. Juhlavuus tuodaan sitten kattauksiin koristeilla yms.

Vierailija
29/40 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin Villeroy & Boch Old Luxemburgin ja French Gardenin.

Vierailija
30/40 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolustusvoimien ylijäämäkaupasta ostetut teräksiset lautaset syvinä sekä matalina. Lisäksi juoma-astioina on niin ikään teräksiset kahvattomat kupit ja kahvikuppeina on teräksiset kahvamukit (desimitat ilman asteikkoa - samanlaisia oli peruskoulussa joskus kasarin alussa). Aterimina on Ikean jotkut varsin jykevät versiot.

Muutama posliinikuppi ja lautanen on kaapissa siltä varalta, että tarvitsee mikrossa lämmittää jotain.

M 45

Vierailija
31/40 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teemaa sinisenä ja punaisena ja valkoisena (muodon  vuoksi) ja Paratiisia kauneuden vuoksi. Mökillä on vanhaa Arabiaa kuten Kiltaa (käsinpesu).

Vierailija
32/40 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen astiasto etta kun eilen katsoin  ebaysta hintoja niin yksi lautanen oli $75.00.

Piti miesta varoittaa etta kasittelee varovasti.

Vierailija
33/40 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentikin Omena ja Arabian Arctica.

Joskus juhlissa käytän anopin perintöastiastoa, nimeä en tiedä, valkoinen kultakoristein, mutta vain harvoin koska se on käsin pestävä.

Vierailija
34/40 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekalainen. en ole onnistuntut löytämään mielestäni tarpeeksi kaunista ja suomessa tehtyä astiastoa, joten on sitten peritty yksittäislautasia sieltä sun täältä. yksi pentikin malli on sellainen, jota voisin jopa sanoa kauniiksi ja on suomessa tehty, joten saatan ostaa sellaisen. mietin kuitenkin vielä ja katselen tarjontaa rauhassa. toisaalta nyt kun olen käyttänyt sekalaisia, olen alkanut tykätä ajatuksesta, että ei olisikaan yhden sarjan astiastoa, vaan kaikki sekalaista. tulee mukavaa vaihtelua arkeen.

tykkäisin arabian ruskasta, mutta sitä löytyy vain kirppareilta ja antiikkiliikkeistä ja on ylihinnoiteltu +  ei voi niin vanhoja astioita pestä astianpasukoneessa,joten ei sitä.

Vierailija
35/40 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku Hobby Hallin valkoinen, missä on harmaita koukeroita.

Vierailija
36/40 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vähän sekalaista. Kotona on koko aikuisiän mukana kulkenutta sinistä Kiltaa/Teemaa, piristyksenä hiukan punaista ja sen lisäksi maalaisromanttista englantilaista astiastoa. Kakkosasunnolla on perintönä tullutta sinivalkoista astiastoa, jolla ei taida olla virallista nimeä, Arabiaa kuitenkin. Lisäksi sielläkin engalantilaista posliinia. Vähentäähän noita pitäisi niin kotoa kuin kakkosasunnoltakin, mutta kun olen perinyt äidiltäni kiinnostuksen kauniisiin, mutta laadukkaisiin astioihin, niin enhän minä ole raaskinut poiskaan heittää. Äidin kiinnostus kohdistui enimmäkseen kauniisiin kahvikuppeihin, minun taas pikemminkin ruoka-astioihin. Yhdet Arabian kahvikupit perin äidiltäni. Käyttöä niillä ei ole. Tuolla ne seisovat vitriinissä. Mutta kukapa haluaisi heittää pois arvokkaita kuppeja, jotka äiti muuten hankki minun lakkiaisiini vuosikymmeniä sitten!

Vierailija
37/40 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyspunainen 12 hengen Teema-astiasto.

Sitä ennen minulla oli 6 hengen Arabian Pirtti-sarja, joka oli kestävä ja hyvä, mutta liian suppea.

Vierailija
38/40 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö siis suosia suomalaista ja ostaa perinteisesti Arabiaa?

Vierailija
39/40 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies 35 vuotta ja sinkku. Asun yksin. 

Joskus ollut yhtenäisiä astioita, mutta ovat tippuneet lattialle tai hajonneet. Nykyään on sekasotku kaikkea mahdollista. Lahjaksi saatua, äiti on antanut, kirpputorilta ostettua ja jotain muovisia aino-jäätelö kippoja. En jaksa välittää siitä, miltä ne astiat näyttävät. Jos niistä saa vaan ruoan syötyä ja juotua jotenkin, niin se riittää. 

Vierailija
40/40 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lautasina ja uunivuokina on Arabian Ruijaa. Juomalaseina riihimäkeläiset Sulka-lasit. Aterimina Hackmanin Polar. Kahvimukeina on Arabian Kaarnat.

Parempaa astiastoa ei ole, koska sille ei ole käyttöä. Viini- ja aromilasit toki löytyy.

M-42

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi