Kuparikierukan langat???
Kertokaa tietämättömälle mitä ainetta ne kuparikierukan langat ovat (metallia??). Pistelevätkö todella miestä yhdynnässä ja jos, niin mitä niille voi tehdä vai onko luovuttava kierukasta.
Entä se kuparikierukan koko. Ennakkoluuloisena ihmisenä mietin, että tunteeko kierukan, jos on esimerkiksi tiukassa etutaivutuksessa tms. " ääriasennossa" esimerkiksi liikuntasuorituksen yhteydessä. Jotenkin tulee sellainen mielikuva, että siellä se kohdunsisäinen kova esine painuu vasten pehmeää kohdunseinämää ja voisi vaikka vahingoittaa sitä tai jopa upota siihen kohdun kudokseen.
Ei varmaankaan ole mahdollista???!??
Mietin vakaasti kuparikierukkaa, koska hormonipitoiset menetelmät eivät sovi, mutta haluaisin kuulla kaikki muutkin mahdolliset haitat kuin runsaat kuukautiset ja kuukautiskivut, jos muita negat puolia on?
Kommentit (3)
En tuntenut kierukkaa ollenkaan. Langoista en tiedä sen paremmin mitä ne olivat, mutta eivät ainakaan häirinneet. Lääkäri leikkasi ne vielä lyhkäsiksi etteivät häiritsi ollenkaan.
unut tai edes pistänyt, mutta oli tuntevinaan jotain " pientä terävää" ...Ne langathan mukautuu kehoon ja korkeintaan kuukautisten aikaan tuntuvat todella syvälle sormia työntäessä...Itse olen ollut todella tyytyväinen omaan kuparikierukkaani; ei ole lisännyt vuotoja eikä kipuja. Mitenkään ei tunnu, että sisällä on jokin " ylimääräinen" esine (joskin ekana päivänä olin tuntevinani tällaista -liekö ollut psyykkistä), eikä todellakaan tunnu missään jumppaliikkeissä. Omat lajini on jooga ja pilates, joten luulisi, että niissä tuntuisi jos tuntuisi. Ainoat kierukkaan liittyvät riskit liittyvät nähdäkseni sen asettamiseen. Paikoiltaan se voi kai luiskahtaa (erittäin harvinaista), jolloin ei tietenkään ehkäise kunnolla, mutta ei se voi mitään kohtua puhkaista! Ja jos liuskahtaa paikoiltaan oireilee kyllä kipuna ym.
Mulla on kierukka. siis kupari. Ei se tunnu jos liikut ym. Itse harrasta kuntonyrkkeilyä, eikä ole haitannut=) Eihän se kohtukaan kaksinkerroin mene. Olen kokeillut lankoja, ne on jäykät, mutta varmaan vaan jotain kestävää lankaa. Ei kai nyt metallia sentään. Se on aika ison näköinen se kierukka kun sen näkee, mut varmasti ihan hyvän kokoinen kohtuun. Laitto pikkuisen nipisti. Aluksi tuntui kuukautiset kivuliailta ja kierukan laiton jälkeen tuntui ihan vähän kipua. Varmaan myös siksi että ajattelin sitä vierasesinettä kohdussani kokoajan. Kuukautiskipuja oli n. 2kk siis siihen aikaan kun menkat oli. Nykyään ei ole juurikaan menkkakipuja, eikä muitakaan kipuja. Ei ole narut haitannut mun miekkosta.