#SOS# apua ummetukseen!!
meidän viisi viikkoinen poika kärsii ummetuksesta. Kakkaa tulee normaalisti joka päivä ja nyt jo kuudetta päivää mennään ilman kakkosta! Olen antanut Levolacia jo muutaman päivän ajan, mutta ei vieläkään mitään! :/ Poika selvästi yrittää punnata ja on itkuinen kun mitään ei tule. Nyt kaipaisin muiden kokemuksia.. miten kauan teillä on kestänyt ennen kuin Levolac on auttanut ummetukseen? Ja jos jollain on jotain " kotikonsteja" jonka avulla pystyn avittamaan kakkosen pihalle, otan kaikki ehdotukset kiitollisin mielin vastaan!!
Kommentit (5)
Kuten aiempikin vastaaja, olen minäkin käyttänyt kuumemittaritekniikkaa. Rasvaa olen laittanut reilusti ja normaaliin tapaan mitannut kuumeen - lisäksi varovasti liikuttanut kuumemittaria pyllyssä sivusuunnassa. Sen lisäksi jalkojen jumppaaminen koukkuun ja takaisin voisi auttaa.
Jos on noin pitkään ollut kakkaamatta, suosittelen suojautumaan: kakka voi tulla kaaressa ;-).
Meidän vauva esim. teki kakat 1xvkossa reilun kuukauden iästä 5 kuukauden ikään saakka. Pisin kakkaamisväli oli 12 päivää...silloin aloin kyllä olemaan itsekin hermoraunio. Suosittelen myös jalkajumppaa ja kuumeenkin voit mitata, kunhan et ota sitä konstia tavaksi (ei todellakaan terveellistä opettaa vauvaa kakkaamaan peräaukkoa ärsyttämällä). Mikäli annat korviketta, voi siihen sekoittaa mallasuutetta, senkin pitäisi auttaa.
Heips!
Meillä oli sama ongelma ja neuvolasta neuvottiin, että 2 teelusikallista luumujen keitinvettä jos kakkaa ei oo näkyny kolmeen päivään.
Meillä ainakin tepsi, puolen tunnin päästä oli vaippa pullollaan ;)
todella hyvistä vinkeistä tulevaisuutta ajatellen! POika elää täysin rintaruokinnalla, joten 6 päivää on sitten vielä ihan ok. MUTta, Kakkonen saapui viimein viime yönä ja HUH sitä tavaran määrää!! :DD Poika oli tosi onnellinen samoin kuin äiti vaikka viiden aikaan aamulla pyykkäsin sekä poikaa, vaatteita että koko kylppäriä kun tilanne oli vallallaan! :D
toivottavasti kakka on jo lähtenyt tulemaan, mikäli ei niin kuumemittarilla voi avittaa varovasti kakkaa tulemaan...
kannattaa pikkuselle juottaa vetttä maidon lisäksi mikäli vain suostuu juomaan, ei masu kovetu niin helposti...
t.kovamasun äitee