Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomen vaatekaupoista sekä nettivaatekaupoista lähes aina isoimmat "normi"koot L ja XL loppu. Miksi ihmeessä tänne ei tilata enemmän ISOJA v...

Vierailija

Miksi ihmeessä tänne tilataan niin vähän isoja kokoja? Tai miksi ylipäätään vaatteet ovat mitoitettu aivan helvetin alakanttiin? Joku L-kokokaan ei mahdu normaalipainoisen päälle!
Ei tule mieleen, että Suomessa ihmiset eivät ole kovinkaan pienikokoisia toisin kuin vaikkapa Kiinassa.
Huoh.

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Jos L ei mahdu on läski tai ihan hemmetin massiivinen rakenteeltaan. Oman kokemukseni mukaan nimenomaan isoja kokoja on aina jäljellä, varsinkin alennusmyynneissä. Pienet koot menee heti.

Vierailija

Jaa, miksi minä kyllä löydän niitä koon 42+ vaatteita alennusrekit pullollaan, ja sen sijaan se malliston ainut XS/34 on puettu näyteikkunan mallinukelle tai lähtenyt jo aikaisemman madon matkaan... Onhan isoille leideille ihan kokonaisia omia vaatekauppoja tai osastoja. Generous, Great Girls, Gossip, Carambola... Sen sijaan Gina Tricot yms. teinikaupat ei ole ehkä se paras paikka isokokoiselle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jaa, miksi minä kyllä löydän niitä koon 42+ vaatteita alennusrekit pullollaan, ja sen sijaan se malliston ainut XS/34 on puettu näyteikkunan mallinukelle tai lähtenyt jo aikaisemman madon matkaan... Onhan isoille leideille ihan kokonaisia omia vaatekauppoja tai osastoja. Generous, Great Girls, Gossip, Carambola... Sen sijaan Gina Tricot yms. teinikaupat ei ole ehkä se paras paikka isokokoiselle.

Aikainen mato linnun nappaa.

Vierailija

Hehheh. Nimenomaan niitä isojen tyttöjen telttoja on kauppojen rekit pullollaan, pienet koot myydään aina ensin pois. Korkeintaan joku hajakappale xxxxs:ää jää suosituista vaatteista myymättä. Ja ihmekös tuo, kun kokomerkinnät ovat levinneet yhtä matkaa väestön kanssa ja entisaikojen 40-kokoinenkin on nykyään 36/"small". 

Vierailija

En sano, etteikö ne M-kootkin mahtuisi itselleni. Haluan vain pukeutua pidempiin ja hieman leveämpiin neuleisiin kuin millaisiksi ne on "tarkoitettu". Siksi ostan aina mieluummin L tai XL.

Ap

Vierailija

Joskus sanottiin ettei kaupat saa speksat kokojen jakaumaa jonka haluavat. Valmistajalta (tai maahantuojalta) saa standardisetin jonka kanssa saa tulla toimeen.

big & proud

Vierailija kirjoitti:
En tiiä mutta kuin sä kirjoitit XXXL-kokoisen otsikon?
Koska iso on kaunista ja pienet perseestä, niin tässä asiassa kuin kaikessa muussakin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ovatpa muuten ne osastot usein harvinaisen ankeita. Paikkakunnallani esimerkiksi KappAhlin ja Lindexin plusosastot ovat lähinnä ankeita, tummia värejä vailla sitä samaa värien ja kuosien ilottelua kuin normaalipuoli. Seppälän valikoima ei sen piristävämpi näytä olevan, ja H&M:n plusosasto koko isossa myymälässä mahtui valehtelematta vain hieman levitettyjen käsien väliin. Ehkäpä paikkakuntakohtaista, mutta silti. Zizzillä on onneksi enemmän yritystä, kun kerran koko tarjonta on pluskoon naisille suunnattu.

Vierailija

Ääripäiden kokoja kyllä löytyy joo. Minä kaipaan kokoja 40-42 enkä mitään xxxxllää. Plusmallistojen s-koko on usein minulle liian suuri ja noista normaalimitoituksella olevista tuo oma koko on usein loppuunmyyty :(

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ääripäiden kokoja kyllä löytyy joo. Minä kaipaan kokoja 40-42 enkä mitään xxxxllää. Plusmallistojen s-koko on usein minulle liian suuri ja noista normaalimitoituksella olevista tuo oma koko on usein loppuunmyyty :(

40-42 on L :) En minäkään mitään xxxxllää kaipaa.

Ap

Vierailija

Mä kans pidän suurempana ongelmana, että varsinkin alerekkien koot ovat aivan järkyttävän suuria. Vastaavanlainen S-koko saattaa olla hyllyssä myynnissä normaalihintaisena.

Kysyin kerran kaupassa, että mikseivät tilaa tarpeeksi S-kokoja, kun ne ovat aina loppu. Vastaus oli, että eivät tilaa ollenkaan, koska niille ei ole kysyntää.

Vierailija

Olen huomannut viimeaikoina huomannut saman. Yleensä on xxs ja l ja xl koot Jääneet rekkiin mutta viimeaikoina on l-xl koit loppu ja m ja s koot Jääneet rekkiin.

Olen aikalailla samankokoinen kuin kaksi vuotta sitten ja silloin ostin m kokoisia vaatteita ketjuliikkeistä ja nykyään l koko on ihonmyötäinen.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat